نظر منتقدین در مورد Creed 2 چیست؟

23 November 2018 - 09:33

هنوز در خاطرمان هست روزهایی که بحث بر سر ساخته شدن یا نشدن دنباله‌ای برای فیلم پرافتخار Creed «کرید» به میان آمده بود. ابتدا خود سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) می‌خواست کارگردانی فیلم دوم را بر عهده گیرد و بعدا به فیلم‌نامه نویسی بسنده کرد. بعد‌تر هم اخبار مربوط به داستان فیلم دوم را شنیدیم و باز هم صحبت از انتقام شد! تا این لحظه ۴۸ ساعت از اکران  Creed II «کرید ۲» می‌گذرد و دنباله‌ی فیلم رایان کوگلر (Ryan Coogler) واکنش‌های مثبت و منفی زیادی را ایجاد کرده است. فیلم اصلی، داستان آدونیس کرید (Adonis Creed) با بازی مایکل بی جردن (Michael B. Jordan)، پسر آپولو کرید (آپولو کرید) قهرمان بکس را از بچگی تا جوانی و روی رینگ رفتن دنبال می‌کند که در مسیرش با راکی بالبوآ (Rocky Balboa)، حریف قدیمی پدرش روبرو شده و حالا او را بعنوان مربی خودش می‌بیند. فیلم دوم ساخته شده تا آدونیس، انتقام کشته شدن پدرش را از ایوان دراگو (Ivan Drago) با بازی دولف لاندگرن (Dolph Lundgren) بوسیله‌ی مبارزه با پسر او یعنی ویکتور (Viktor) با بازی فلوریان مانتینو (Florian Munteanu) بگیرد و محوریت فیلم نیز “خانواده” عنوان شده است. برای آگاهی از نظر منتقدین در مورد این فیلم با سینما گیمفا همراه باشید.

فیلم اصلی کرید، با بدست آوردن نمره‌ی ۸۲ از سایت Metacritic و کسب درآمد ۱۰۲ میلیون دلاری در باکس آفیس، تبدیل به فیلمی شد که حتما باید آنرا دید. استالونه‌ برای آن فیلم جایزه‌ی گولدن گلوب را گرفت و حالا همگی به «کرید ۲» برگشته‌اند. باید دید این فیلم ۱۳۰ دقیقه‌ای با ژانر اکشن، درام و ورزشی و به کارگردانی استیون کاپل جونیور (Steven Caple Jr) و البته با رتبه‌ی PG-13، چه چیزی به ارمغان آورده است. در زیر نظر منتقدین را باهم می‌بینیم. لازم است بگوییم از مجموع ۴۱ نقدی که تا کنون به فیلم وارد شده است، ۲۸ نقد «کرید ۲» را مثبت ارزیابی کردند، ۱۲ نقد متوسط بوده و ۱ نقد منفی برای آن رقم خورده است تا در مجموع نمره‌ی ۶۷ از ۱۰۰ برای این فیلم ثبت شود.

«۹۰/۱۰۰ The New York Times | منتقد: ای او اسکات»
«کرید ۲» یک فیلم فوق‌العاده است. تصاویری زیبا از بکس و الهاماتی شیرین و همچنین حس ستیزه‌جویی در آن دیده‌ می‌شود و اینکه طرفداران این ژانر به آن افتخار خواهند کرد چرا که حسی جدید و هیجان‌انگیز به مخاطب منتقل می‌کند.
«۸۳/۱۰۰ The Playlist | منتقد: رودریگو پرز»
«کرید ۲» دقیقا همان چیزی است که از فیلم راکی می‌خواهیم: جذاب، احساسی و سرگرم کننده و به عنوان یک دنباله، شخصیت‌ها در آن در جای درستی هستند.
«۸۳/۱۰۰ Entertainment Weekly | منتقد: کریس ناشاواتی»
«کرید ۲» به طور غریزی به دنبال الگوهای عاطفی راکی می‌رود که به نوعی مقدس بودند. با این حال، آنچنان قدیمی و غیر موثر به نظر نمی‌رسد.
«۸۰/۱۰۰ Los Angeles Times | منتقد: جاستین چانگ»
اگر این فیلم فاقد کشف آن حس عاطفه هم نباشد، با این وجود باز هم می‌شود از اصل فیلم لذت برد: یک گروه از شخصیت‌هایی که در گذر زمان در تلاش برای از بین بردن استرس‌هایشان بودند و در عین حال باهم بسیار گرم و صمیمی هستند.
«۸۰/۱۰۰ Variety | منتقد: اوون گلیبرمن»
«کرید ۲» با قلب و مهارت ساخته شده است و مایکل بی جوردن در تک تک لحظات آن با یک اعتقاد محکم دیده می‌شود که نکته‌ی بسیار مهمی است.
«۷۵/۱۰۰ The Seattle Times | منتقد: مویرا مک دونالد»
راکی در فیلم توصیه کرد: “مغزت را خاموش کن و اجازه بده صدای قلبت را بشنوی”. او درست می‌گفت. این فرانچایز ممکن است که باز هم ادامه داشته باشد و من قلبا دوست دارم این اتفاق بیوفتد.
«۷۵/۱۰۰ Chicago Sun-Times | منتقد: ریچارد روپر»
فیلمنامه‌ی استالونه و جوئل تیلور قابل اطمینان است و پیوستن به فرمول پرافتخار “راکی”، صحنه‌های به یادماندنی مبارزه، تمرین و احساسات را برای ما تداعی می‌کند.
«۷۵/۱۰۰ New York Post | منتقد: جانی اولکسینسکی»
اگر این دنباله به موفقی فیلم اول نیست، فقط به خاطر این است که فیلمسازان همه چیز را پیچیده کرده‌اند. (مانند لحظانی که آدونیس کرید شک و تردید دارد)
« ۷۰/۱۰۰ Uproxx | منتقد: مایک رایان»
در «کرید ۲» اتفاقات بسیار زیادی رخ می‌دهد؛ بیشتر از چیزی که یک فیلم از ایوان دراگو باید داشته باشد. اما در هسته‌ی فیلم، به موضوع “خانواده” پرداخته شده است.
«۷۰/۱۰۰ ScreenCrush | منتقد: مت سینگر»
کاملا مشخص است که «کرید ۲» یک دنباله از سری “راکی” است. تنها بزرگتر و با فضایی پیچیده‌تر با یک داستان جنجالی‌تر و مسابقات بکس بی‌معنی‌تر. یک ترکیب خوب است اما یک فرایند پیچیده نیست.
« ۶۳/۱۰۰ Washington Post | منتقد: آن هورنادی»
«کرید ۲» یک فیلم قابل احترام است حتی اگر فاقد داستان و چشم‌انداز باشد.
«۶۰/۱۰۰ L.A. Weekly | منتقد: آلان شرستول»
این یک فیلم از فرانچایز “راکی” است. داستانش پیچیده‌تر شده و بازیگران آن کمتر شناخته شده‌اند و لحنش نیز دوستانه‌تر است. این فیلم یک کوه در حال ریزش از «کرید» است؛ همانطور که «راکی ۲» بود.
«۶۰/۱۰۰ Empire | منتقد: یان فریر»
نسبت «کرید ۲» به «کرید» دقیقا مثل دنباله‌های «راکی» نسبت به فیلم اصلی است: یک مقدار عامه پسند‌تر و با مسابقات بکس دوستانه‌تر. تنها تفاوت آن به نظر کوگلر می‌آید.
«۶۰/۱۰۰ IGN | منتقد: تام جورجنسن»
اگرچه «کرید ۲» بنظر می‌رسد نمی‌تواند گذشته را کنار بزند، اما مسیر جدید و هیجان‌انگیز آینده توسط کوگلر رها شده است و توجهی به اینکه نهایتا چه حاصل می‌شود، نشده است.
«۶۰/۱۰۰ TheWrap | منتقد: رابرت آبل»
حقیقت این است که «راکی ۴» و «کرید ۲» برای اینکه یک دنیای سینمایی مشابهی داشته باشند نیازمند یک بی‌توجهی کامل هستند. با این حال با توجه به فیلم‌های اصلی، در مورد «راکی ۴» که نمی‌توان صحبت کرد اما «کرید ۲» حداقل بلد است که چگونه مواضع خانوادگی را حفظ کند.
«۵۰/۱۰۰ Slant Magazine | منتقد: سم سی مک»
«کرید ۲» فاقد آن جو سیاسی «راکی ۴» و آن اکشن‌های دلاورانه‌ی فیلم اصلی رایان کوگلر است.
«۴۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: تاد مک‌کارتی»
در مقایسه با فیلم رایان کوگلر ضعیف و خسته کننده بود چرا که فیلم اصلی در سال ۲۰۱۵ تمام موارد قدیمی سال ۱۹۷۰ را تبدیل به اثری مدرن کرد و این دنباله یک ناامیدی غیر قابل انکار است و بصورت افراطی به یک مسابقه‌ی بکس می‌پردازد.
«۳۸/۱۰۰ Movie Nation | منتقد: راجر مور»
تقریبا یک لحن رمان‌گونه یا یک تفکر اصلی در «کرید ۲» دیده‌ می‌شود که آن لحن‌های فیلم‌های «راکی» را از بین می‌برد و آن شخصیت‌ها و مبارزات دیگر به چشم نمی‌خورند و در عین حال مایکل بی جوردن و تسا تامسون جای استالونه و تالیا را گرفته‌اند.
منبع: Metacritics
برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.