تیزر جدید فیلم سینمایی دختران خورشید با نقش‌آفرینی گلشیفته فراهانى

24 November 2018 - 22:45

به گزارش سینماگیمفا (سینما فارس)، فیلم سینمایی “دختران خورشید” به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ایو اوسون در سال ۲۰۱۸ تولید شده است و در آن بازیگرانی همچون “امانوئل برکو” و “گلشیفته فراهانى” به ایفای نقش می‌پردازند. فیلمبرداری فیلم سینمایی “دختران خورشید” در کشور فرانسه و گرجستان تکمیل شده است. این فیلم سینمایی به تازگی اکران خود را در تمامی سینماهای کشور فرانسه آغاز کرده است و با استقبال مخاطبان زیادی نیز روبه‌رو شده است.

کارگردان زن این اثر فرانسوی، ایو اوسون، فیلم تازه خود را با نام “دختران خورشید” با الهام از زندگی واقعی زنان سخت‌کوش کورد ساخته است که آن‌ها توسط نیروهای داعشی در سوریه و عراق دستگیر و به گروگان گرفته شده بودند ولی مدتی بعد موفق شدند از دست این نیروها فرار کنند.

این کارگردان موفق سینمای فرانسه سابقه کارگردانی آثار موفقی مانند “به امید مرگ” و “برای آنها که همیشه پیچیده هستند” را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

به گفته وی، شجاعت و جسارت زنان کورد در مقابل نیروهای داعشی او را ترغیب به ساخت این فیلم با این داستان که حاکی از مبارزات و رشادت قهرمانانه تک تک زنان است، کرده است که بتواند تکه‌ای از مبارزات این قهرمانان را به تصویر بکشد.

بازیگر اصلی زن این فیلم گلشیفته فراهانی است که در نقش “بهار” بازی می‌کند. این دختر جوان در راه برگشت به محل زندگی خود در یکی از روستاهای کردستان به همراه پسرش و هزاران زن دیگر توسط نیروهای داعشی دستگیر و به گروگان گرفته می‌شوند. بهار با سخت‌کوشی خود و تحمل بسیاری از مشکلات در آخر می‌تواند از دست این نیروها فرار کند و به عنوان فرمانده یک گردان ویژه از زنان مسلح کورد به نام “دختران خورشید” انتخاب شود. گروه بهار که تمامی اعضای این گروه متشکل از زنان است مدت زیادی را برای مقابله با نیروهای داعشی صرف آزادسازی خود و مناطق اشغال شده توسط آنها می‌کنند. گلشیفته فراهانی نیز نقش مهم و کلیدی در تصمیم‌گیری‌ها و جهت‌گیری گروه به سمت موفقیت دارد. وی مدت زیادی توسط داعشی‌ها در شرایط سخت و غیرانسانی در زندان می‌ماند و حتی مورد اذیت و آزار جنسی نیز قرار می‌گیرد. دیگر بازیگر فرانسوی این اثر که امانوئل برکات نام دارد، بازیگر جوان و موفقی است که اخیرا توانسته است جایزه ویژه جشنواره کن فرانسه که نخل طلا است را از آن خود کند، در این پروژه در کنار گلشیفته فراهانی به ایفای نقش می‌پردازد و نقش شخصیت “ماتیلده” را دارد که یکی از خبرنگارهای جنگی است که از نزدیک شاهد تمام اتفاقات تلخ و غم‌انگیز این رویدادها است و رابطه نزدیک و دوستانه‌ای با بهار دارد.

در ادامه تیزر جدید فیلم سینمایی “دختران خورشید” را در سینماگیمفا میتوانید ببینید.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سر بزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.