اختصاصی: مصاحبه‌ با بن مندلسون درباره فیلم‌های کاپیتان مارول و رابین هود

25 November 2018 - 16:30

بن مندلسون (Ben Mendelsohn) قبل از مصاحبه در حال کار با گوشی خودش است و سپس به من اشاره می‌کند که نزدیک‌تر بروم. او یکی از عکس‌های خودش سر صحنه‌ی فیلم Captain Marvel «کاپیتان مارول» را انتخاب کرده تا به من نشان دهد. در این عکس او با لباس کامل اسکرول دیده می‌شود که در حال استراحت است. این بازیگر که به تازگی فیلم Robin Hood «رابین هود» با بازی او اکران شده، با این لباس و گریم فضایی اصلا قابل تشخیص نیست. برای خواندن این مصاحبه با سینماگیمفا همراه باشید.

هالیوود ریپورتر: مندلسون در فیلم «رابین هود» نقش داروغه ناتینگهام را در مقابل تارون اگرتون (Taron Egerton) و جیمی فاکس (Jamie Foxx) بازی می‌کند. او که عاشق موسیقی است، این فیلم را نسخه‌ای امروزی با حال و هوای راک اند رول می‌داند. مندلسون در این فیلم حضور موفقی در نقش شخصیت منفی داستان داشته است. او می‌گوید به منظور آماده شدن برای این نقش، از تکرار رفتار شخصیت خودش از روی دیگر فیلم‌های «رابین هود» خودداری کرده است.

سپس بحث به سمت «کاپیتان مارول» کشیده می‌شود که فیلم‌نامه‌ی آن توسط مگ لفاوه (Meg LeFauve)، نیکول پرلمن (Nicole Perlman)، جنوا رابرتسون دووت (Geneva Robertson-Dworet)، لیز فلاهیو (Liz Flahive)، کارلی منش (Carly Mensch) نوشته شده و توسط آنا بودن (Anna Boden) و رایان فلک (Ryan Fleck) کارگردانی می‌شود. در تریلر «کاپیتان مارول» که ماه سپتامبر منتشر شد، طرفداران، شخصیت‌های فضایی اسکرول را دیدند که با رنگ سبز و پوست فلس مانند و گوش‌های تیز خود تشخیص داده می‌شوند. این گریم از قراردادن تکه‌های مصنوعی زیاد روی صورت به وجود آمده، که مندلسون آن را سر خوک می‌نامد.

مندلسون: به نظرم «کاپیتان مارول» یک فیلم خیلی خاص هست و دلیل آن هم فیلم‌نامه‌ی عالی فیلم است.

هالیوود ریپورتر: استودیوی مارول (Marvel Studios) در فیلم Ant-Man and The Wasp «مرد مورچه‌ای و زنبورک» یک ابرقهرمان زن جدید معرفی کرد، اما «کاپیتان مارول» اولین فیلم آن‌هاست که نقش اصلی آن یک ابرقهرمان زن است. این فیلم همچنین اولین فیلم مارول است که توسط یک زن کارگردانی شده و آهنگساز آن هم پینار تاپرک (Pinar Toprak) است. مندلسون که خودش هم دو دختر دارد به این قضیه افتخار می‌کند.

مندلسون: قطعا این اتفاق مهمی برای مارول و تغییر بزرگی در صنعت سینما است.

هالیوود ریپورتر: او حضورش در «کاپیتان مارول» را مدیون آنا بودن و رایان فلک است که قبلا در فیلم Mississippi Grind. با آن‌ها همکاری داشته است.

مندلسون: مهم‌ترین چیزی که درباره‌ی این فیلم دوست دارم، به جز همکاری دوباره با آنا و رایان، این است که فرصت این را دارم تا با همه‌ی بازیگران سکانسی داشته باشم، این زیبایی شخصیت منفی بودن است، البته اگر سر خوک را در نظر نگیریم.

هالیوود ریپورتر: در این فیلم او در مقابل ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson) حضور می‌یابد که چون فیلم در دهه ۹۰ روایت می‌شود توسط جلوه‌های دیجیتالی جوان‌سازی شده است. وقتی از او پرسیدم فرآیند جوان‌سازی جکسون چطور انجام شده، او ترجیح داد مارول درباره این قضیه صحبت کند.

مندلسون: بعد از بازی در فرنچایز Star Wars «جنگ ستارگان» آدم در رازداری مهارت پیدا می‌کند.

هالیوود ریپورتر: بسیاری از فیلم‌سازان و منتقدان از تعداد زیاد فیلم‌های ابرقهرمانی نگران هستند، اما مندلسون طرفدار پروپا قرص این ژانر است و از فیلم X-Men «مردان ایکس» سال ۲۰۰۰ و Thor: Ragnarok «ثور: رگنراک» به عنوان فیلم‌های موردعلاقه‌ی خودش در این ژانر یاد می‌کند. مندلسون معتقد است به دلیل اینکه در ژانر ابرقهرمانی ویژگی‌های زیادی از ژانرهای مختلف دخیل هستند، شاهد رشد بیشتری در آن بوده‌ایم.

مندلسون: اگر به صنعت فیلم‌سازی از دو جنبه‌ی تجارت و هنر نگاه کنیم، فیلم‌های کامیک بوکی شانس زیادی در تاثیرگذاری روی فرهنگ و هنر دارند. احتمال این وجود دارد که در ژانر ابرقهرمانی شاهد چندین شاهکار سینمایی هم باشیم.

هالیوود ریپورتر: مندلسون از بیان عقایدش که مخالف با دیگران است ترسی ندارد، مثلا اینکه او فیلم Batman Begins «بتمن آغاز می‌کند» را بهترین فیلم سه‌گانه‌ی Dark Knight «شوالیه تاریکی» ساخته‌ی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) می‌داند، آن هم با این وجود که در فیلم The Dark Knight Rises «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» نقش جان دگت را بازی می‌کرد.

برخلاف خیلی دیگر از بازیگران که تهیه‌کننده یا نویسنده هم هستند، مندلسون این کار را نمی‌کند، بنابراین کاملا تحت اختیار نقشی قرار می‌گیرد که آن را بازی می‌کند. طی سال‌های اخیر او در فیلم‌های مهمی حضور داشته است، که مهم‌ترین آن‌ها Rogue One «روگ وان» و Ready Player One «بازیکن شماره یک آماده» بوده‌اند.

مندلسون: من مثل یک داروساز منتظرم تا دیگران بگویند چه چیزی نیاز دارند و من نسخه را برایشان بپیچم. دلیل اصلی اوج گرفتن من این است که نقش‌هایی که اخیرا به من پیشنهاد می‌شوند نمایان‌تر و پیچیده‌تر از نقش‌هایی هستند که چند سال گذشته به من پیشنهاد می‌شد.

هالیوود ریپورتر: مندلسون بین نقش‌هایی که در فیلم‌های بلک‌باستر بازی کرده بیش از همه به «روگ وان» افتخار می‌کند.

مندلسون: بازی در نقش اورسون کرنیک در «روگ وان» و اینکه بتوانم بگویم من ستاره‌ی مرگ را ساخته‌ام، یکی از به یاد ماندنی‌ترین نقش‌های من در فیلم‌های بزرگ است.

هالیوود ریپورتر: «روگ وان» همچنین شاهد مشکلاتی در پشت صحنه بود، جایی که نویسنده و کارگردان کارکشته، تونی گیلروی (Tony Gilroy) برای فیلم‌برداری مجدد این فیلم که توسط گرت ادواردز (Gareth Edwards) کارگردانی شده بود به این پروژه پیوست. گیلروی گفته بود وقتی به «روگ وان» پیوسته، این فیلم در وضعیت خیلی بدی بوده است. از مندلسون پرسیدم وقتی گروه سازنده‌ی جدیدی به فیلم اضافه شدند آیا احساس نگرانی یا آرامش به او دست داده است؟

مندلسون: هیچ‌کدام از این دو احساس را نداشتم، این فقط یک مشکل بود، که قرار بود با حضور گروه سازنده‌ی جدید حل شود. گرت فیلمنامه را می‌نوشت و سپس کمی از آن را فیلم‌برداری می‌کرد و بعد تونی این وظیفه را برعهده گرفت. از نظر من موفقیت این تجارت حاصل همکاری است، و این هم یک همکاری ساده بود و خیلی به آن افتخار می‌کنم.

هالیوود ریپورتر: در حین اینکه مندلسون به شهرت رسیده، در پروژه‌های کوچکی نیز حضور پیدا کرده است. البته حضور در پروژه‌های بزرگی مثل جنگ ستارگان برای او سود بیشتری دارد، اما او می‌گوید با وجود افزایش دستمزدش، سبک زندگی‌اش تغییری نکرده است.

مندلسون: من یک وانت خریدم که خیلی هم دوستش دارم، اما فقط به این دلیل که وانت قبلی دچار تصادف شده بود. هدف من این است که از دخترهایم به خوبی مراقبت کنم. این هدف اصلی من است و چیز زیادی از این حرفه انتظار ندارم.

منبع: Hollywood Reporter

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.