موفقیت فیلم سینمایی رضا در جشنواره بلفور

27 November 2018 - 15:15

به گزارش سینماگیمفا (سینما فارس)، فیلم سینمایی “رضا” که به کارگردانی و نویسندگی علیرضا معتمدی و تهیه‌کنندگی کیومرث پوراحمد است، اولین نمایش خود را در سی و ششمین دوره از جشنواره فیلم فجر داشته است و همینطور حضور در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی که همراه با ستایش این اثر، لوح تقدیر از هیات داوران از جانب “نگاه متفکرانه و شاعرانه” و “عملکرد سرشار از جذابیت” تیم کارگردانی و بازیگری و نویسندگی را از آن خود کرد. لازم به ذکر است فیلم علیرضا معتمدی به نام “رضا” اولین فیلم سینمایی در کارنامه او به حساب می آید.

مدیریت تیم تصویر برداری و فیلمبرداری این پروژه بر عهده علی تبریزی بوده است و در شهر اصفهان این پروژه به انجام رسیده است.

این فیلم در آخرین حضور خود در جشنواره‌های جهانی در مراسم اختتامیه توانست برنده جایزه سینه‌پلاس جشنواره بلفور شود. این جایزه به همراه مبلغ ۱۵ هزار یورو برای حمایت از اکران عمومی فیلم در کشور فرانسه است.

فیلم “رضا” پیش از این در جشنواره‌های خارجی همانند سائوپائولو برزیل، هانوی ویتنام و سینه ایران تورنتو کانادا نیز شرکت داشته است.

سی و سومین دوره از جشنواره بلفور از تاریخ ١٧ تا ٢۵ نوامبر (مصادف با ٢۶ آبان تا ۴ آذر) در فرانسه برگزار گردید و یکی از اعضای هیات داوران این دوره از جشنواره میترا فراهانی بوده است. در بخش مسابقه این جشنواره فقط فیلم های اول، دوم و گاه فیلم سوم کارگردانان پذیرفته می شود. سایر فیلم‌های شرکت کننده در این بخش از کشورهای آمریکا، کره جنوبی، برزیل، اسپانیا و ژاپن بوده است.

داستان فیلم “رضا” مضمونی اجتماعی دارد که روایت زندگی یک فردی به نام رضا را در جامعه به تصویر می‌کشد .

بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند به صورت زیر هستند:

علیرضا معتمدی، سحر دولتشاهی، ستاره پسیانی، افسر اسدی، سولماز غنی، پانته آ مرزبانیان، نسیم میرزاده، پانته آ رحیمیان، فروغ طایی و رضا داودنژاد.

عرضه و پخش جهانی آن را محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) برعهده دارد.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.