بازیگر Iron Man 3 در مورد کم اهمیت بودن نقش منفی زن در این فیلم گفت

14 September 2016 - 19:43

از همان ابتدای کار دنیای سینمایی مارول انتقادهای شدیدی برای شخصیت‌های زن ضعیف فیلم‌هایش دریافت کرده است؛ این انتقادها بعد از عرضه فیلم Iron Man 3 «مرد آهنی ۳» در سال ۲۰۱۳ قوت یافت و بااینکه کارگردان این فیلم از پایان شخصیت منفی زن آن حمایت کرد، هنوز در مورد خروج تصادفی او قانع به اندازه کافی قانع نشده ایم. حال بازیگر این نقش در جدیدترین صحبت‌های خود گفته است که صحنه‌های او و داستانش را به طور کلی تغییر داده اند. با سینماگیمفا در ادامه خبر همراه باشید.

در اواسط مرد آهنی ۳ فهمیدیم که شخصیت خوفناک ماندارین (با بازی بن کینگزلی) به سادگی یک بازیگر و بازیچه دست رقیب اصلی تونی استارک یعنی آلدریچ کیلیان (با بازی گای پیرس) بوده است. او همچنین به تونی توضیح داد که مایا هنسن او را فریب داده است. شین بلک در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود که در ابتدا این شخصیت قرار بود جای کیلیان را در فیلم داشته باشد اما بخاطر ترس تولیدات اسباب‌بازی بر اساس این فیلم‌ها که فکر می‌کردند فروششان کاهش خواهد یافت، نقش این شخصیت را عوض کردند. بازیگر مایا هنسن خانم ربکا هال (Rebecca Hall) در جدیدترین مصاحبه خود مهر تاییدی بر این موضوع زد.

هال که برای تبلیغ فیلم جدید خود Christine «کریستین» در مراسم بین‌المللی فیلم تورونتو شرکت کرده بود در مورد شخصیت توضیح داد و حرف شین بلک را تایید کرد:

ببینید، مارول در حال حاضر تاوان اشتباهاتش را می‌پردازد [در مورد موضوع انتقاد شخصیت‌های زن ضعیف] و آن‌ها را برای انتخاب بری لارسون برای شخصیت کاپیتان مارول تحسین می‌کنم. خدا را شکر! بالاخره زمانش رسیده که زن‌ها قهرمان این فیلم‌ها باشند. خیلی وقت‌ها هم می‌توانند در نقش ضدقهرمان حضور پیدا کنند و این کاری است که من در [فیلم] کریستین انجام دادم.

به نظر می‌رسد که ربکا هال به طور کلی برای بازی در نقش شخصیت‌های منفی از خود علاقه نشان می‌دهد که البته با ظاهر و شیوه بازیگری او هم مناسب است. درست است که فیلم‌های مارول صنعت سینما را دستخوش تغییراتی کرده اند اما این باعث نمی‌شود که شخصیت‌های زن ضعیف آن را نادیده بگیریم. مثلاً‌ بلک ویدو (با بازی اسکارلت جوهانسون) را در نظر بگیرید که تا چند وقت قبل هیچ نقش جدی‌ای در این فیلم‌ها نداشت و تا فاز سوم دنیای سینمایی مارول خبری از یک فیلم با محوریت شخصیت زن نبود که بالاخره سر و کله کاپیتان مارول پیدا شد.

در سال‌های اخیر مارول پیشرفت قابل توجهی در کیفیت فیلم‌های خود و موضوعات آن داشته است که شاید همه این‌ها را مدیون شخص کوین فیج (Kevin Feige) باشد. حتی بلک در مصاحبه‌اش او را تحسین کرد و گفت که او شخصی است که فیلم‌ها را درست درک می‌کند. در واقع فیلم مستقل کاپیتان مارول هم یکی از رویاهای همین شخص است که از ابتدا دوست داشت حضور او را در دنیای سینمایی مارول ببیند. حتی می‌دانیم که احتمال ساخت یک فیلم در فاز چهارم بر اساس شخصیت بلک ویدو وجود دارد.

البته شاید الان هم زمان خوبی برای ایجاد تغییرات بنیادین در دنیای سینمایی مارول نباشد. در نظر داشته باشید که فیلم‌های Guardians of the Galaxy 2 «محافظان کهکشان ۲» و Avengers: Infinity War «انتقام‌جویان: نبرد ابدی» هرکدام شرایط سخت و چالش بزرگی خواهند داشت تا از فیلم‌های قبلی بهتر شوند و حس تکراری بودن آن‌ها را معکوس کنند. اما فعلاً لازم نیست نگران این‌ها باشیم چرا که Doctor Strange «دکتر استرینج» نزدیک‌ترین فیلم مارول خواهد بود که در ۴ نوامبر (‍۱۴ آبان) برروی پرده سینماها می‌رود.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.