شباهت قسمت هشتم استاروارز با Empire Strikes Back در چه خواهد بود؟

14 September 2016 - 22:40

قسمت هفتم مجموعه استاروارز که در اواخر سال ۲۰۱۵ با نام The Force Awakens «نیرو برمی‌خیزد» منتشر شد و این دنیای علمی-تخیلی را دوباره به زندگی برگرداند شباهت‌های زیادی با فیلم اول این مجموعه A New Hope «امیدی تازه» داشت تا حس نوستالژی طرفداران را از دهه ۸۰ زنده کند. حال سوال طرفداران این است که آیا قسمت هشتم هم شباهت‌هایی با قسمت دوم این مجموعه یعنی Empire Strikes Back «امپراتوری ضربه می‌زند» خواهد داشت یا فیلم را به مسیری کاملاً جدید خواهد برد. با سینماگیمفا در ادامه خبر همراه باشید.

این‌طور که به نظر می‌رسد دنباله این فیلم هم (قسمت هشتم) که هنوز نام مشخصی ندارد شباهت‌هایی با امپراتوری ضربه می‌زند خواهد داشت اما این عناصر لزوماً در یک راستا نخواهند بود. در واقع فکر نکنید که مانند نیرو برمی‌خیزد فیلم از نظر داستانی شباهت‌های غیرقابل‌انکار داشته باشد، بلکه با توجه به آدام درایور (Adam Driver) بازیگر کایلو رن – یکی از شخصیت‌های منفی اصلی – این شباهت در مسیر متفاوتی است که این فیلم بر خلاف قسمت هفتم انتخاب می‌کند.

در واقع وقتی Empire Strikes Back منتشر شد، دیدیم که لحن و عناصر داستانی آن به کلی نسبت به قسمت اول یعنی A New Hope تغییر کرده است. آدام درایور در صحبت‌های خود می‌گوید که تغییر قسمت هشتم هم نسبت به قسمت هفتم در همین موضوع خواهد بود و عوامل دنیای استاروارز تجربه‌ای کاملاً متفاوت برای طرفداران به ارمغان خواهند آورد. او گفت:

دقیقاً همان‌طوری که «امپراتوری ضربه می‌زند» در لحن خود متفاوت بود. مثلاً مردم همیشه می‌گویند که این فیلم تاریک‌تر از قسمت اول است ولی من فکر نمی‌کنم که قضیه لزوماً همین باشد. (منظور تاریک بودن فیلم است.) فقط لحن عوض می‌شود که فکر می‌کنم هم عالی است و هم لازم. استاروارز در این مرحله فکر می‌کند که مخاطبانش برای تفاوت و ابهام آماده هستند.

بااینکه بسیاری از مخاطبان عاشق The Force Awakens شدند و اعلام داشتند که رسالت خود را برای زنده کردن این دنیای سینمایی به خوبی انجام داده است، عده‌ای بودند که از شباهت‌های آن به فیلم اول شکایت می‌کردند. درهرکدام از دو گروه گفته شده که باشید، دیگر باید خیالتان راحت شود. Empire Strikes Back معمولاً به عنوان بهترین فیلم سه‌گانه و بهترین فیلم دنیای استاروارز شناخته می‌شود و اگر قسمت هشتم هم دقیقاً در همان مسیر تغییر و منحصربه‌فرد بودن قدم بردارد، مسلماً از نتیجه آن راضی خواهیم بود. چندی قبل حتی بازیگر دیگر این فیلم جان بویگا (John Boyega) از تغییرات شدید و بزرگ قسمت هشتم گفته بود و اعلام داشت که فیلم‌نامه آن تاریک‌تر و جدی‌تر از فیلم هفتم است.

در واقع چیز مشترکی که این روزها تمامی عوامل دنیای استاروارز آن را ضمضمه می‌کنند، تفاوت بسیار زیاد فیلم هشتم است. حال مشخص نیست که این تفاوت‌ می‌تواند خوب باشد یا بد و حداقل باید ۱۵ ماه صبر کنیم تا بالاخره بتوانیم قدرت این فیلم و جهتی که کارگردان آن انتخاب کرده است را ببینیم. رایان جانسون (Rian Johnson) به همان اندازه که به عنوان کارگردان سینما شناخته می‌شود، از نویسندگی خود تحسین می‌شنود و باید دید که کارگردان و فیلم‌نامه نویس فیلم سینمایی Looper و Brick چه چیزهایی را به دنیای استاروارز خواهد آورد. اگر شما از افرادی بودید که منتظر فیلم Star Wars با لحن تاریک‌تر هستند، قسمت هشتم شما را ناامید نخواهد کرد.

star-wars-daisy-ridley-tomb-raider

قسمت هشتم مجموعه استاروارز در دسامبر ۲۰۱۷ برروی پرده سینماها می‌رود و تا چندماه آینده نمی‌توانیم انتظار جزییات و اخبار زیادی در ارتباط با آن داشته باشیم. فیلم Rogue One: A Star Wars Story «گروه سرکش یک: داستانی از دنیای استاروارز» قرار است در دسامبر امسال شما را به دنیای قبل از اولین فیلم مجموعه ببرد و ماجرای گروهی از شورشی‌ها را که به سراغ دزدیدن نقشه‌های ستاره مرگ (Death Star) می‌روند به تصویر بکشد. برای مطالعه پیش‌نمایش کامل Rogue One و قسمت هشتم استاروارز با سینماگیمفا همراه باشید. همچنین از این بخش می‌توانید پروفایل و پرونده کامل این مجموعه را مشاهده کنید.

منبع: Cinemablend

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.