دعوت از فیلم نبات به کارگردانی پگاه ارضی به جشنواره فیلم داکا

29 November 2018 - 18:15

به گزارش سینماگیمفا (سینما فارس)، فیلم سینمایی “نبات” که کار نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده پگاه ارضی بوده است و تهیه‌کنندگی آن را نیز هوشنگ نوراللهی بر عهده گرفته است، به جشنواره فیلم داکا دعوت شده است.

این فیلم که مراحل تولید آن در سال ۹۶ به پایان رسید، پس از اتمام مراحل فنی از حضور در جشنواره فجر انصراف داد. کارگردان این اثر خود پس از اتمام این مراحل با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش این طور نوشت:

در حالی که مراحل فنی فیلم سینمایی نبات نخستین ساخته سینمایی پگاه ارضی به پایان رسیده است، این فیلم از حضور در جشنواره فیلم انصراف داد.

بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند به ترتیب زیر هستند:

شهاب حسینی، نازنین فراهانی و ستایش محمودی که بازیگر نوجوان این فیلم است به همراه معصومه رحمتی و تینا اسدی.

در خلاصه داستان فیلم آمده است که این فیلم بازگو کننده داستانی است درباره یک زوج و یک دختر نوجوان که شاهد رویدادهایی هستند.

کارگردان فیلم “نبات” اولین تجربه ساخت فیلم بلند را تجربه می‌کند و پیش از این سابقه کار در حوزه سینمایی با فیلم‌های‌ کوتاه و مستند را در کارنامه خود دارد.

فیلم سینمایی نبات مانند فیلم‌های کوتاه پیشین پگاه ارضی در ژانری اجتماعی ساخته شده است و روایتگر قصه‌ای شهری است.

این کارگردان با سابقه ساخت ۲ فیلم کوتاه، موفقیتی نیز در این زمینه به دست آورده است که با ساخت فیلم کوتاه «سکوت» کاندیدای ۱۰ جایزه از جشنواره‌های مختلف بین‌المللی و برنده شش جایزه از میان آنها شده است. این کارگردان فیلمسازی را در آکادمی فیلم نیویورک به اتمام رسانده است. دیگر اثر او فیلم کوتاه “بازگشت” نام دارد. به جز دو مستند وی، یک کار پشت صحنه برای زنده یاد عباس کیارستمی نیز ساخته است.

تک فیلم بلند پگاه ارضی به نام “نبات” در بخش مسابقه زنان جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا» پذیرفته شده است.

این جشنواره بین‌المللی فیلم از تاریخ ۱۰ تا ۱۸ ژانویه (مصادف با  ۲۰ تا ۲۸ دی) با حضور ۲۰۰ کارگردان از ۶۰ کشور جهان در کشور بنگلادش برگزار می‌شود و پگاه ارضی در روزهای  ۱۱ و ۱۲ ژانویه در بخش زنان فیلمساز در کنفرانس نقش زنان در سینمای جهان حضور به عمل خواهد رساند.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.