فیلم سینمایی شماره ۱۷ سهیلا به جشنواره فیلم داکا می‌رود

1 December 2018 - 18:15

به گزارش سینماگیمفا (سینما فارس)، فیلم “شماره ۱۷ سهیلا” که تولید آن در سال ۱۳۹۵ انجام شده است به کارگردانی و نویسندگی محمود غفاری و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده است که توانست پس از چند مدت توقیف، از تاریخ چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۷ به اکران عمومی در سینماهای کشور در بیاید.

بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند به صورت زیر هستند:

زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، احسان امانی، کرامت رودساز، فریدون محرابی.

در خلاصه داستان این فیلم این طور آمده است:

داستان در رابطه با دختری میانسال است که تا به این سن ازدواج نکرده است ولی به دلیل مشکل ژنتیکی که دارد در پی ازدواج سریع و بچه‌دار شدن است.

فیلم سینمایی “شماره ۱۷ سهیلا” پیشتر با بازی متفاوت مهرداد صدیقیان توانست در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های شرقی ژنو مقام اول را کسب کند.

این فیلم در سی و پنجمین دوره از جشنواره فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ نیز حضور داشت و بعد از آن در جشنواره فیلم سلامت و جشن تصویر سال نیز شرکت کرد و توانست در جشن انجمن منتقدان نیز در بخش کارگردانی و بازیگر نقش اول زن کاندید شود.

تاکنون این فیلم سینمایی حضورهای متعددی در جشنواره‌های معتبر جهانی از جمله جشنواره بین‌المللی سوییس و لبنان داشته است و جوایز گوناگونی نیز کسب کرده است و این فیلم به عنوان یکی از نامزدهای نهایی ایران برای معرفی به اسکار انتخاب شده بود.

این فیلم توانست پس از اکران مورد توجه منتقدان و اصحاب فرهنگ قرار بگیرد اما طبق گفته‌های تهیه‌کننده فیلم، سید امیر سیدزاده فیلم سینمایی “شماره ۱۷ سهیلا” در بدترین شرایط زمانى و با بى‌کیفیت‌ترین حالت ممکن اکران شد. به‌ طورى که پس از دو سال وقت و صرف هزینه تاکنون حتى یک ریال بابت اکران آن به سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده پرداخت نشده است. او دلیل این اتفاق را زد و بندهاى معمول در مافیاى رانت و قدرت سینما می‌داند.

اکران این فیلم در ایران بر عهده موسسه نسیم صبا به مدیریت سعید خانى بود.

به گزارش مشاور رسانه‌ای فیلم سینمایی “شماره ۱۷ سهیلا”، ساخته  سید امیر سیدزاده در بخش اصلی مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم “داکا” ۲۰۱۹ در کشور بنگلادش پذیرفته شده است.

این جشنواره بین‌المللی فیلم از تاریخ ۱۰ تا ۱۸ ژانویه (مصادف با ۲۰ تا ۲۸ دی) با حضور ۲۰۰ کارگردان از ۶۰ کشور جهان در کشور بنگلادش برگزار می‌شود و سید امیر سیدزاده با فیلم خود در بخش رقابتی این جشنواره حضور دارد.

خواهیم دید که کدام یک از نمایندگان ایران در این جشنواره بین‌المللی می‌توانند موفقیت کسب کنند.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.