کسب جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره تالین برای بازیگر فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

2 December 2018 - 12:45

به گزارش سینماگیمفا (سینما فارس)، فیلم “مغزهای کوچک زنگ‌زده” آخرین ساخته هومن سیدی (که خود نیز تهیه‌کنندگی آن را نیز برعهده داشته است)، کارگردان و بازیگر موفق سینمای ایران است که با شروع اکران عمومی در سراسر سینماهای کشور با استقبال مخاطبان زیادی رو به رو شده بود و توانست گیشه سینمای ایران را مقداری جا به جا کند. این فیلم در طی مدت ۱۶ روز از اکران آن، بیش از ۵ میلیارد تومان فروش کرده است. این فیلم در تاریخ ۴ مهر ۱۳۹۷ در سینماهای ایران اکران شده ‌است.

هومن سیدی کارگردان این اثر طی مصاحبه‌ای درباره فیلم خود اعلام کرده بود که فیلمنامه تقربا بالای ۱۴۰-۱۵۰ بار خوانده شده است. او به طور قاطعانه اظهار داشت که فیلم “مغزهای کوچک زنگ زده” کسی را خسته نمی‌کند و تماشاگر می‌تواند نزدیک به دو ساعت تکان نخورد. او این اتفاق را دستاورد بزرگی برای خود میداند و اظهار داشته است که این رویداد ماحصل همه تجاربی بوده که در این سال های اخیر به دست آورده بود.

این فیلم اولین نمایش خود را در سی و ششمین دوره از جشنواره فیلم فجر داشته است. فیلم “مغزهای کوچک زنگ زده” در این جشنواره توانست کاندیدای ۱۱ بخش از قسمت‌های رقابتی شود و در آخر چهار جایزه (سیمرغ بلورین) در بخش بهترین فیلمنامه (هومن سیدی)، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران (سعید سعدی)، بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه (هومن سیدی) و بهترین صداگذاری (علیرضا علویان) را از آن خود کرد.

این فیلم به سبک درام-اجتماعی است ولی در فضایی اکشن و تلخ ساخته شده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است:

داستان مغزهایی است که زنگ زده‌اند. و هومن سیری به آنها ضد زنگ می‌زند.

بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند به شمار زیر هستند:

نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی در نقش دو برادر، کارکترهای اصلی این فیلم را برعهده دارند و نوید پورفرج، فرید سجادی حسینی، نازنین بیاتى، مرجان اتفاقیان، هامون سیدی، لادن ژاوه وند، مهیار راحت طلب، مهرداد بهاالدینی، معیین شاهچراغی، اشکان حسن پور، پیمان پازوکی، امید شیری، آرمین بهجت، منصوره ایلخانی، مهران ملکوتی، صفر محمدی، محمود کیان دیگر بازیگران این اثر هستند.

لازم به ذکر است تعدادی از این بازیگران از بین ۱۵ هزار ویدیو ارسالى به هومن سیدی و شاگردان این کارگردان برای این تقش‌ها انتخاب شده‌اند.

فیلم سینمایی “مغزهای کوچک زنگ زده” در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش اصلی رقابتی و مسابقه جشنواره بین‌المللی تالین که در کشور استونی برگزار می‌شود، پس از نمایش و در مراسم اختتامیه جشنواره، نوید محمدزاده جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در آخرین ساخته هومن سیدی توانست از آن خود کند.

این فیلم هنوز پس از گذشت ۹ هفته از آغاز اکران عمومی خود هنوز در صدر فروش هفتگی است و به نمایش خود در سینماهای کشور ادامه می‌دهد.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.