پیامی برای دیزنی تا از بازیگر مناسب برای بازی در نقش مولان استفاده کند

15 September 2016 - 23:00

شرکت دیزنی (Disney) با اکران فیلم‌های لایو اشکن انیمیشن کلاسیک خود باکس آفیس را در اختیار دارد و حالا طرفداران انتظار این را دارند که شخص مناسبی برای بازی در نقش مولان (Mulan) انتخاب شود. یک تقاضانامه آنلاین که نزدیک به نود هزار امضا را جمع کرده است درخواست این را دارد که دیزنی برای نقش مهم مولان فرد سفید پوست استفاده نکند و به جای آن به سراغ یک بازیگر آسیایی  رود. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

این تقاضانامه از طرف شخصی به نام ناتالی مولنار (Natalie Molnar) تنظیم شده و بر روی سایت Care2 قرار گرفته است. این تقاضانامه بیش از هشتاد و هشت هزار امضا جمع کرده که به هیچ وجه کم نیست و می‌تواند برای جلب توجه کمپانی دیزنی کافی باشد. دلیل این تعداد زیاد امضا می‌تواند این باشد که در چند سال اخیر در فیلم‌هایی زیادی از بازیگر سفید پوست برای بازی در یک نقشی رنگین پوست استفاده شده است. فیلم‌های The Last Airbender ،Pan و Ghost in the Shell نیز دقیقا این مشکل را داشتند. ناتالی مولنار حتی منتظر این نماند که شایعه‌ی این را بشنود که دیزنی قصد دارد از یک بازیگر سفید پوست استفاده کند و دست به عمل شده و پیام خود را به گوش مسئولین دیزنی رساند و از آن‌ها خواست که از بازیگر آسیایی استفاده کنند.

بیشتر فیلم انیمیشن دیزنی بر اساس داستان‌های کلاسیک است و مولان نیز از این قضیه مستثنی نیست؛ تنها فرق این است که داستان مولان بر اساس افسانه‌های شرقی شکل گرفته است نه داستان‌های سنتی غربی که استدیوی دیزنی بیشتر از آن استفاده می‌کند. مهمترین مورد این است که استفاده مکرر از بازیگر سفید پوست برای بازی در نقش یک قهرمان آسیایی می‌تواند این تفکر غلط را رواج دهد که فقط سفید پوستان استاندارد زیبایی و یا قهرمانی هستند.

pomran14ow39

چند ماه پیش دیزنی اعلام کرد که مولان یکی از انیمیشن‌هایی خواهد بود که یک ورژن لایو اکشن از آن ساخته خواهد شد. فیلم مولان به همراه دیگر فیلم‌های لایو اکشن دیزنی مدتی می‌شود که در تاریکی قرار دارند و خبر جدیدی از آن‌ها منتشر نشده است. دیزنی چندین جای خالی در تقویم خود برای پخش فیلم‌های لایو اکشن خود در نظر گرفته است، ولی به نظر می‌رسد که فیلم مولان تاریخ مشخصی برای اکران ندارد.

ما انتظار داریم که دیزنی به این نصیحت گوش دهد و آن را جدی بگیرد. از آنجایی که باکس آفیس کشور چین بسیار مهم است؛ به نظر نمی‌رسد که دیزنی بخواهد برای استفاده نکردن از بازیگر آسیایی آن را از دست دهد. حتی در فیلم Rogue One: A Star Wars Story شاهد حضور دوستاره‌ی فیلم‌های چینی هستیم.سونی در یک پروژه‌ی جدا در حال سخت فیلمی از افسانه‌ی مولان است؛ پس باید این تقاضانامه را جدی بگیرد و به نصیحتی که در آن وجود دارد گوش دهد.

صداپیشه شخصیت مولان در دیزنی ستاره‌ی سریال Agents of S.H.I.E.L.D، مینگ نا ون(Ming Na Wen)، است و به نظر می‌رسد که انتخاب خوبی برای بازی در فیلم لایو اکشن آن نیز باشد. نشر شما در این مورد چیست؟ آیا مخالف این هستید تا از یک بازیگر سفید پوست برای بازی در نقش یک قهرمان آسیایی استفاده شود؟

منبع: cinemablend

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • empty says:

    به نظرم اگه از جیمی چانگ استفاده کنن خوبه
    هم اینکه اسیاییه،هم اینکه تو امریکا بزرگ شده و لهجه ی مسخره نداره،هم اینکه تو سریال once upon a time نقش مولان رو بازی کرده