نگاهی به آثار گذشته سینمای مکزیک توسط گیلرمو دل تورو در جشنواره فیلم تورنتو

7 December 2018 - 16:28

 گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) کارگردانی که برای فیلم The Shape of Water (شکل آب) برنده اسکار شد، قصد دارد با همکاری دیانا سانچز (Diana Sanchez) در جشنواره فیلم تورنتو، با نگاهی به آثار گذشته برای سینمای مکزیک برنامه‌ای بنویسد.  در ادامه خبر با سینما گیمفا همراه باشید.

قرار است فیلم‌ساز و مدیر مسئول همکار، دیانا سانچز، ۲۵ فیلم از شش‌دهه را انتخاب کند تا در مرکز دائمی TIFF یعنی Bell Lightbox واقع در تورنتو به نمایش درآید.

پس از این‌که دل تورو و دوستان هم‌وطنش یعنی آلفانسو کارون (Alfonso Cauron) و آلجاندرو گونزالز ایناریتو (Alejandro Gonzalez Inarrito) فیلم‌های فیلم‌سازان مکزیکی خوش‌آتیه‌ای را تهیه‌کنندگی کرده‌اند، دل تورو خطاب به سویی (Sui) گفت:

تاریخچه جدیدی از سینمای مکزیک، اسامی کاربلدانی را که سال‌ها الهام‌بخش من و فیلم‌سازان نسل جدید مکزیک بوده‌اند را عرضه خواهد کرد.

دل تورو در گزارشی افزود:

این مجموعه نه تنها بعضی از فیلم‌هایی را که به شدت بر من و نسل فیلم‌سازان امروزه مکزیک تاثیر گذار بوده‌اند را نشان می‌دهد بلکه عمق و شکوه سینمای کشورم را از جمله ژانر، تلاش محققان، و سینمای مستقل را نیز منعکس می‌کند.

سویی نیز عنوان کرد:

تاریخچه جدیدی از سینمای مکزیک هم اکنون باید عرضه شود. این نمایش تاریخ سینمای مکزیک، اسامی و عناوینی از دوران طلایی دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ تا رنسانسی معاصر با شروعی در دهه ۱۹۹۰ را ترسیم خواهد کرد و نوید این را می‌دهد که به اندازه دل تورو و فیلم‌هایش مثل Pan’s Labyrinth (هزار‌توی پن)، Hell boy (پسر جهنمی) و Pacific Rim (حاشیه اقیانوس آرام) هم‌چنان غیرعادی و عجیب و غریب باشد.

او در ادامه افزود:

بسیاری از فیلم‌هایی که ما ارائه می‌دهیم توسط فیلم‌سازانی ساخته می‌شوند که از بازی کردن با موضوعات، آداب و رسوم اجتماعی و داستان‌هایی که ژانر را به چالش می‌کشند إبایی ندارند. این فیلم‌ها درباره تنوع و گوناگونی و رفتار خاصی که منحصرا مکزیکی است صحبت می‌کنند.

دل تورو، یک فرزند‌خوانده اهل تورنتو که خانواده‌اش نیز در تورنتو زندگی می‌کنند، خیلی پیش‌تر از این‌ها کار بلدها و حرفه‌ای‌ها را در Bell Light box عرضه کرده بود و خود دید که نمایش اثرش At Home With Monsters (در خانه با هیولاها) در مرکز دائمی TIFF با تقاضای بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده است. به دنبال ارائه اسامی حرفه‌ای‌های مکزیکی، Roma (روما) اثر آلفانسو کارون، پیش از ارائه توسط کمپانی نت فلیکس (Netflix) در Bell Lightbox در ۴K Dolby Atoms اجرای تئاتری خواهد داشت.

منبع: Hollywood Reporter

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.