کارگردانی و بازی جودی فاستر در اقتباس انگلیسی زبان فیلم ایسلندی Woman at War

11 December 2018 - 13:00

جودی فاستر (Jodie Foster) برنده دو جایزه اسکار قرار است کارگردانی اقتباس انگلیسی زبان فیلم ایسلندی Woman at War را برعهده داشته باشد و خودش هم در آن بازی کند. این فیلم نماینده‌ی ایسلند در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار امسال است. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

فاستر نقش اصلی فیلم یعنی هالا را بازی خواهد کرد، یک مربی موسیقی میانسال که به صورت مخفیانه با صدمه زدن به دکل‌های برق و قطع کردن برق کارخانه آلومینیوم در ارتفاعات ایسلند تلاش می‌کند در کار آن‌ها اختلال ایجاد کند. اما در همین حین که جنگ او شروع شده و دولت وارد قضیه می‌شود و پلیس برای دستگیری او تلاش می‌کند، زندگی او وقتی دگرگون می‌شود که نامه‌ای مبنی بر این دریافت می‌کند که با درخواست او برای سرپرستی یک بچه موافقت شده و او باید برای سرپرستی آن بچه به اوکراین برود، حالا او باید تصمیم بگیرد به فعالیت محیط زیستی خود ادامه دهد یا به فکر سرپرستی بچه‌ای باشد که مدت‌ها انتظار داشتن او را می‌کشیده است.

فاستر در مصاحبه‌ای درباره‌ی این فیلم گفته است:

این فیلم به شدت مرا هیجان‌زده کرد. خیلی خوشحالم که قرار است نسخه آمریکایی این داستان زیبا و الهام‌بخش را بسازم. شخصیت هالا یک جنگجو برای سیاره‌ی زمین است، زنی قدرتمند که همه چیزش را برای انجام کار درست به خطر می‌اندازد. اما او در این مسیر اشتباهاتی هم مرتکب می‌شود.

نسخه اصلی این فیلم درام کمدی هیجانی که توسط بندیکت ارلینگسون (Benedikt Erlingsson) و الافور اگیل اگیلسون (Ólafur Egill Egilsson) نوشته شده و ارلینگسون کارگردانی آن را برعهده داشت، اولین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و با استقبال خیلی خوبی مواجه شد، و در بخش انتخاب منتقدین، برنده‌ی جایزه بهترین فیلم‌نامه شد. این فیلم در تاریخ ۲۲ می ۲۰۱۸ در ایسلند به نمایش درآمد و در آمریکا هم فقط در برخی جشنواره‌های سینمایی اکران شد.

در حالی که فاستر تایید کرده لوکیشن فیلم از ارتفاعات ایسلند به جایی در غرب آمریکا تغییر خواهد کرد، اما هنوز اعلام نکرده چه زمانی کار روی این پروژه را آغاز می‌کند. فاستر در این باره گفته است:

به شدت منتظرم تا این نقش را بازی کنم. من همیشه عاشق ترکیبی شجاعانه از شوخی و احساسات بوده‌ام. این داستان هم کاملا با دنیای امروزی مطابقت دارد. برای من باعث افتخار است که قرار است جای بندیکت ارلینگسون را در مقام کارگردانی فیلم پر کنم.

Woman at War پنجمین تجربه‌ی کارگردانی جودی فاستر خواهد بود، که آخرین فیلم او Money Monster «هیولای پول» با بازی جرج کلونی (George Clooney) بود، و همچنین کارگردانی قسمت Arkangel از فصل چهارم سریال محبوب Black Mirror «آینه سیاه» را برعهده داشت.

منبع: Comingsoon

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.