پیتر جکسون قصد نوسازی فیلم‌های قدیمی خود را دارد

11 December 2018 - 14:00

پیتر جکسون (Peter Jackson) با ساخت سه‌گانه‌ی Lord of the Rings «ارباب حلقه‌ها» به یک سوپراستار تبدیل شد، اما قبل از آن با فیلم‌هایی از جمله Bad Taste «بدمزه»، Meet the Feebles «ملاقات با فیبلزها»، Braindead «مرده مغز» و Heavenly Creatures «موجودات آسمانی» فرقه‌ی خاصی را به وجود آورد. البته هیچ‌کدام از این فیلم‌ها به صورت بلوری یا اچ دی منتشر نشده‌اند، که کاملا با توجه به بودجه پایین آن‌ها کاری منطقی است. اما حالا که جکسون فیلم‌های مستند جنگ جهانی اول را برای فیلم جدیدش They Shall Not Grow Old بازیابی و نوسازی کرده است، تمایل دارد این کار را با فیلم‌های خودش هم انجام دهد. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

جکسون در مصاحبه‌ای اعلام کرده قصد دارد این فیلم‌های ۱۶ میلیمتری را به صورت کامل نوسازی و بازیابی کند. او در این باره گفته است:

تصمیم گرفتم این کار را با فیلم‌های قدیمی خودم هم انجام دهم – همان چهار فیلم اول که متعلق به خودم هستند، اما مجددا منتشر نشده‌اند. آزمایش‌هایی روی Braindead انجام داده‌ام، یعنی فیلم ۱۶ میلیمتری را وارد خط بازیابی فیلم‌های جنگ جهانی اول کردم، و نتیجه‌ی کار به شدت راضی کننده بود.

جکسون نه تنها می‌خواهد فیلم‌ها را از نظر بصری بهبود ببخشد، بلکه می‌خواهد میکس صداهای جدیدی هم برای آن‌ها فراهم کند. او در این باره گفته است:

صدای آن فیلم‌ها همگی استریو هستند، پس می‌خواهم آن صداها را گرفته و تبدیل به صدای فراگیر (ساراند) ۵.۱ کنم.

جکسون گفته قصد دارد به پکیج آن فیلم‌ها بخش‌های جدیدی هم اضافه کند:

من همیشه دفترچه خاطرات ویدیویی داشته‌ام، پس حدود یک یا دو ساعت از زمان فیلم‌برداری Bad Taste، حدود هفت یا هشت ساعت از زمان فیلم‌برداری Feebles، پنجاه یا شصت ساعت از زمان فیلم‌برداری Braindead و هفتاد ساعت از زمان فیلم‌برداری Heavenly Creatures را در اختیار دارم.

این‌ها فقط شامل دیالوگ گفتن بازیگران نمی‌شود، در واقع یک فیلم‌بردار روی صحنه بوده که از ما که در حال فیلم‌برداری فیلم بوده‌ایم فیلم گرفته است. پس چیزهای جالبی در اختیار داریم که هنوز منتشر نشده‌اند.

جکسون و تیمش قصد دارند این فیلم‌ها را بررسی کرده و بخش‌های مناسب آن را بازیابی کنند تا به صورت یک مستند در کنار فیلم‌ها منتشر کنند.

این روش بسیار جالبی برای جذب مخاطبان به دنیای فیلم‌های اولیه‌ی جکسون است، و بقیه کارگردان‌ها هم باید این کار را بکنند. کارگردانان به جای مخفی کردن گذشته‌ی خود، باید روشی مناسب برای جذب مخاطبان به آثار اولیه خود پیدا کنند. تنها نکته‌ای که در مورد این کار جکسون مرا نگران کرده این است که بخشی از محبوبیت آن فیلم‌ها به دلیل ارزان و سطحی بودن آن‌ها بود. اگر او بخواهد این ویژگی‌ها را از فیلم حذف کند، چه تاثیری روی ذات پیچیده و عجیب و غریب فیلم‌هایی مثل Braindead و Bad Taste می‌گذارد؟ آیا این کار باعث می‌شود ظرافت این فیلم‌ها که به دلیل کم بودجه بودنشان بود از بین برود؟

منبع: Collider

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.