سایمون کینبرگ: فیلم Dark Phoenix کاملا به کامیک‌ها وفادار خواهد بود

25 December 2018 - 19:30

سایمون کینبرگ (Simon Kinberg) کارگردان Dark Phoenix «دارک فینیکس» به طرفداران اطمینان داد این فیلم کاملا به کامیک‌ها وفادار خواهد بود، و به این نکته اشاره کرد که کامیک بوک Dark Phoenix Saga «حماسه‌ی دارک فینیکس» یکی از کامیک‌های مورد علاقه‌ی اوست. این دومین باری است که کمپانی فاکس (Fox) داستان جین گری و فینیکس را اقتباس کرده،‌ و احتمالا آخرین آن‌ها نیز خواهد بود؛ تصاحب فاکس توسط دیزنی (Disney) در مراحل پایانی به سر می‌برد، و بسیاری از طرفداران منتظرند فرنچایز X-Men «مردان ایکس» توسط مارول ریبوت شود. بنابراین، «دارک فینیکس» آخرین فیلم فاکس در فرنچایز «مردان ایکس» خواهد بود. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

به نظر می‌آید بازیگران و عوامل از فیلمی که ساخته‌اند کاملا راضی هستند. سوفی ترنر (Sophie Turner) بازیگر نقش جین گری تا این حد به این فیلم اعتماد دارد که اعلام کرده «دارک فینیکس» باعث ایجاد تغییرات اساسی در ژانر ابرقهرمانی خواهد شد. همبازی او تای شریدان (Tye Sheridan) در نقش سایکلاپس گفته این فیلم بیشتر یک درام است تا اینکه یک فیلم ابرقهرمانی باشد. اما طرفداران «مردان ایکس» همیشه نگران این بوده‌اند که آیا این فیلم به کامیک‌ها وفادار است یا خیر؛ یکی از دلایل نگرانی آن‌ها این است که شایعه شده شرور اصلی فیلم یعنی نژاد شیار (Shi’ar) جای خود را به اسکرول‌های تغییرشکل دهنده داده‌اند.

سایمون کینبرگ کارگردان فیلم در مصاحبه‌ای به طرفداران اطمینان داد هدف اصلی او احترام به داستان کامیک بوکی است و همان چیزی را گفت که طرفداران انتظار آن را داشتند:

این فیلم از جنبه‌های مختلفی مخصوصا از نظر احساسی به کامیک‌ها وفادار است. تمرکز فیلم روی تبدیل جین از فینیکس به دارک فینیکس است، و این تبدیل نیازمند نیرویی کیهانی است که از فضا می‌آید، بنابراین فیلم شامل موجودات بیگانه هم می‌شود. همچنین از جنبه‌های مختلفی دوست داشتم به همان اندازه که در کامیک‌ها به شخصیت‌ها بها داده شده روی آن‌ها تمرکز کنم، ولی با توجه به ۲ ساعته بودن فیلم نمی‌توان هر چیزی در کامیک‌های «حماسه‌ی دارک فینیکس» بوده را در فیلم پیاده کنم، بنابراین نکات زیادی هستند که در فیلم وجود ندارند، اما طرفداران هم مثل خود من که شدیدا عاشق کامیک‌های «حماسه‌ی دارک فینیکس» هستم از این فیلم راضی خواهند بود.

وقتی کریس کلرمونت (Chris Claremont) و جان بیرن (John Byrne) کامیک «حماسه‌ی دارک فینیکس» را نوشتند، فینیکس را به عنوان یک نیروی کیهانی در نظر نگرفتند، بلکه آن را یک موجودیت اسکیزوئیدی می‌دانستند که به نیروی اصلی جین گری نفوذ کرده است. کلرمونت از ایده‌ی تبدیل جین گری به معادل ثور در دنیای «مردان ایکس» خوشش می‌آمد، یک شخصیت کیهانی که می‌تواند باعث خلق داستان‌هایی در مقیاس متفاوتی شود. سپس ایده‌ی «حماسه‌ی دارک فینیکس» به ذهن این نویسنده‌ی افسانه‌ای «مردان ایکس» خطور کرد، داستانی که در آن جین گری قادر به کنترل قدرت بینهایت فینیکس نیست. درنهایت، جین تصمیم گرفت برای جلوگیری از بازگشت دارک فینیکس خودکشی کند، کاری که نشانگر غلبه‌ی بخش انسانی او به اغواگری‌های قدرت بود.

سپس مارول این داستان را تغییر داد، و اعلام کرد جین با نیروی فینیکس کیهانی برخورد کرده و این نیرو جای او را گرفته، نیرویی که می‌خواست بداند انسان بودن واقعا به چه معناست. این باعث بازنویسی داستان «حماسه‌ی دارک فینیکس» شد، با بیان این نکته که قدرت بینهایت فینیکس نتوانسته با احساسات انسانی کنار بیاید و این قضیه باعث دیوانگی آن شده است. با اینکه این تغییر داستانی مورد استقبال طرفداران کامیک بوک قرار گرفته، اما پیام اصلی داستان کلرمونت را کاملا تغییر می‌دهد. در داستان اصلی، ذات انسانی بر تاریکی غلبه می‌کند. در داستان جدید، ذات انسان دلیل ایجاد تاریکی است.

در اغلب موارد،‌ طرفداران کامیک بوک‌ها انتظار دارند فیلم‌ها کاملا به کامیک بوک وفادار باشند. اما در مورد فیلم «دارک فینیکس»، شاید این قضیه به این راحتی نباشد؛ آیا کینبرگ به داستان اصلی وفادار است،‌ یا به داستان جدید، یا به ترکیبی از هردو؟ بازاریابی فاکس برای این فیلم به زودی دوباره آغاز خواهد شد، پس امیدواریم هرچه زودتر اطلاعات جدیدی درباره‌ی این فیلم کسب کنیم.

فیلم Dark Phoenix «دارک فینیکس» در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۱۹ اکران خواهد شد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.