«آزاد مثل هوا» در کانادا به پایان رسید

25 December 2018 - 12:00

فیلمبرداری جدیدترین ساخته عبدالرضا کاهانی با عنوان «آزاد مثل هوا» پس از یک ماه و نیم در کانادا پایان یافت.

«آزاد مثل هوا» جدیدترین ساخته‌ «عبدالرضا کاهانی» است که پس از یک دوره پیش تولید طولانی تصویربرداری‌اش را در تاریخ ۷ نوامبر آغاز کرد و آخرین پلان‌اش در ۲۲دسامبر گرفته شد.

این فیلم طبق اعلام سازندگانش بزرگترین پروژه‌ی سینمایی در تورنتو است که توسط عوامل ایرانی ساخته و تهیه می‌شود، اما با این وجود داستانش را به زبان انگلیسی و فرانسه روایت می‌کند.

در این فیلم رضا عطاران پنجمین همکاری‌اش با کاهانی را در کشور کانادا و در کنار بازیگران شناخته شده‌ی فرانسوی چون «اوفلی بو» و «فینگن اولدفیلد» تجربه کرده است.

«اولدفیلد» با فیلم «نوکتوراما» ساخته‌ «برتراند بونلو» کارگردان فرانسوی و «اوفلی بو» نیز برای بازی در فیلم معروف «مکتوب؛ عشق من» اثر «عبدالطیف کشیش» شناخته شده‌اند.

این فیلم توسط شرکت فیلم‌سازی «A+ FILM PRODUCTION» به مدیریت مجید قلمشاهی (یکی از دو تهیه‌کننده فیلم) ساخته شده است.

قلمشاهی هدف این شرکت فیلم‌سازی را جذب بیشتر ایرانیان ساکن تورنتو در سرمایه‌گذاری بر روی محصولات فرهنگی دانست. به گفته ایشان، این شرکت از پروژه‌های خوب و مستعد سینمایی حمایت می‌کند و امیدوار است به زودی زمینه‌ساز حضور هرچه بیشتر سینماگران ایرانی در تورنتو و کشور کانادا باشد.

امیر گنجوی از دیگر تهیه‌کنندگان فیلم و مدیر شرکت فرهنگی هنری فینیکس نیز اذعان داشت که «آزاد مثل هوا» اثری است که به خاطر داستان و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد جز دسته فیلم‌های  بسیار سخت محسوب می‌شود و همچنین به دلیل محدودیت زمانی، ثابت نگه‌داشتن و حفظ راکوردهای آن، فیلم را به پروژه‌ی سخت‌تری هم تبدیل می‌کرد اما با وجود تمام شرایط و مشکلاتی که سد راه پروژه بود این محصول توانست با همکاری و هم‌دلی عوامل و در بازه زمانی تعیین شده به اتمام برسد.

طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم؛ کارهای تدوین و صداگذاری و آماده‌سازی فیلم در حال انجام است و این فیلم برای بازارهای خارجی ساخته شده است و تهیه‌کنندگان امیدوارند بتوانند این فیلم را در سرزمین‌هایی که از سینمای مستقل حمایت می‌کنند همچون: کانادا، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی اکران کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.