نقد و بررسی انیمه Assassination Classroom

4 January 2019 - 22:00
assassination classroom1

Assassination Classroom انیمه‌ای به کارگردانی سیجی کیشی و نویسندگی ماکوتو یوزو در ژانر کمدی و علمی تخیلی است که در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۱۵ از شبکه فوجی تلویژن پخش شد. این انیمه بر اساس مانگایی به همین اسم به نویسندگی یوسی ماتسویی است که در تاریخ ۲ ژوئیه ۲۰۱۲ منتشر شد. همچنین انیمه‌ای سینمایی در سال ۲۰۱۶ از نویسنده و کارگردان همین انیمه منتشر شده است.

آغاز یک داستان عجیب

شروع انیمه Assassination Classroom به قدر زیادی زیبا انجام شده است، شروع یک داستان فوق‌العاده عجیب به همراه معرفی شخصیت به شدت جذاب خود بسیار خوب انجام شده است. نکته اصلی نقطه آغازین انیمه این است که عجله‌ای برای توضیح تمامی اتفاقات ندارد و این موضوع را می‌توان از نحوه آغاز داستان متوجه شد. در ابتدا تمامی تمرکز این انیمه بر شخصیت مرموز خود کورو سنسی است و سعی دارد تا با  معرفی کردن این شخصیت بتواند خود را به سمت داستان اصلی خود حرکت دهد، و با اضافه کردن شخصیت‌های دیگر، داستان خود را مقدمه‌سازی کند.

کورو سنسی معلم کلاس آدمکشی

کورو سنسی بدون شک یکی از بهترین شخصیت‌های خلق شده در انیمه‌ است. رفتار‌ها و شخصیت کورو سنسی کاملا در این انیمه نقش می‌بندد و در واقع موتور به حرکت در‌آمدن داستان، این شخصیت است. اصول و قوانین تشکیل دهنده رفتار کورو سنسی بسیار جالب هستند و تناقضی که بین رفتار‌های او و هدف او (نابود کردن زمین) وجود دارد بسیار زیبا است. اهمیت فراوان کورو سنسی به دانش‌آموزان خود حتی بیشتر از جان خودش از نکاتی است که بار‌ها در این انیمه مشاهده می‌شود. کورو سنسسی شخصیتی کاملا احساساتی دارد و اگر کسی از او انتقاد کند ناراحت می‌شود و حتی گریه می‌کند، اما نکته بسیار جذاب این شخصیت شوخ طبع بودن او و استفاده از این شخصیت در سکانس‌های کمدی بسیار جذاب است و تاثیر بسیار زیادی را در روند داستان می‌گذارند. شخصیت کورو سنسی بسیار شخصیت جالب و جذابی است و هرچه در داستان پیشروی می‌کنیم به جذابیت این شخصیت اضافه می‌شود، ولی هدف اصلی شخصیت کورو سنسی بخشیدن روحیه زندگی کردن به دانش آموزان‌اش است چیزی که خود او آن را از دست داده است. اما داستان با یک اشتباه کوچک در مورد گذشته این شخصیت کمی باعث ناامیدی می‌شود.

assassination classroom wallpaper 1

تغییر رنگ چهره کورو سنسی احساسات او را نمایش می‌دهد

ناگیسا و استعداد آدمکشی

ناگیسا رفته رفته جای خود را به عنوان شخصیت اصلی در داستان پیدا می‌کند، و نکته جالب داستان روایت شدن آن از نگاه ناگیسا است. ناگیسا مانند برخی دیگر از شخصیت‌های کلاس E بسیار شخصیت مهربان و آرامی است ولی تفاوت شخصیت‌های این کلاس با کلاس‌های دیگر ذهن خطرناک آن‌ها است. داستان به خوبی از ظاهر دخترانه ناگسیا در زندگی او در خانه و یا حتی گذشته او استفاده می‌کند، اهمیت ناگیسا در قسمت‌هایی که داستان به سمت موقعیت‌های خطرناک می‌رود بسیار خوب است و استفاده بسیار درست و به موقعی از این شخصیت شده است. نکته‌ی بسیار جالب این انیمه رابطه‌ی میان ناگیسا و کارما می‌باشد و با اینکه توضیحی درمورد آن داده نمی‌شود اما در صحنه‌های زیادی کارما شوخی‌های جالبی را با ناگیسا انجام می‌دهد.

کارما شخصیتی با پتانسیل بالا

داستان در قسمت معرفی شخصیت کارما سنگ تمام گذاشت و این قسمت بسیار زیبا به توضیح در مورد شخصیت کارما و اینکه او چقدر شخصیت باهوشی است می‌پردازد، در برخی قسمت‌ها حتی به ویژگی‌های اخلاقی این شخصیت اشاره می‌کند اما به مرور زمان حضور این شخصیت در داستان کمی کم رنگ می‌شود و حتی در برخی از قسمت‌ها نیز این شخصیت حضور ندارد، اما داستان بسیار هوشمندانه در بخشی از داستان خود به این شخصیت بیشترین اهمیت را می‌دهد. با معرفی شخصیت آسانو فردی مغرور و تشنه‌ی قدرت که سعی بر نشان دادن توانایی خود به پدرش را دارد یک چالش بین شخصیت کارما وآسانو در امتحانات بوجود می‌آورد که به چگونگی به تصویر کشیده شدن امتحانات از سوی انیمه بسیار جذاب است، و داستان با وارد کردن کارما به این مسابقه اهمیت قبلی این شخصیت را بر‌می‌گرداند. همچنین کارما توانایی بالایی در مبارزات دارد که در چندین قسمت داستان این توانایی را به خوبی به نمایش در‌می آورد.

assassination classroom wallpaper 2

یک روز عادی در کلاس E

قاتلان بزرگ و کوچک

نکته بسیار جالب در مورد شخصیت‌ها این است که تمامی ‌آن‌ها از طرز فکر خطرناکی برخوردار هستند اما اینکه هرکدام به چه شکلی این ویژگی را بروز می‌دهند از نکات بسیار جالب این شخصیت‌ها است، تقریبا هم تمامی شخصیت‌های کلاس با یکدیگر بسیار رابطه‌ی خوبی دارند و از باطنی خطرناک اما ظاهری بسیار آرام و مهربان تشکیل شده‌اند. داستان تقریبا از هر شخصیتی در قسمت‌های مختلف به درستی و بسیار زیبا استفاده کرده است که نکته بسیار خوبی است و به جذابیت داستان کمک بسیار زیادی کرده است اما نکته منفی داستان این است که در برخی قسمت‌ها بدون الزام قبلی شخصیتی را وارد داستان می‌کند که شاید اهمیت آن شخصیت تنها در همان قسمت معرفی شده و و حضور او بسیار ناچیز است، مانند شخصیت ریتسو که یک دستگاه آدمکشی با داشتن هوش مصنوعی بالا است که چندان حضور پر رنگی در داستان ندارد و همینطور شخصیت ایتونا که بسیار شخصیت مهمی در داستان است و به نوعی برادر کورو سنسی می‌باشد اما بیش تر از او در سکانس‌های مبارزه استفاده می‌شود.

در ابتدا داستان شخصیت ایرینا را وارد چالش به قتل رساندن کورو سنسی می‌کند اما بعد از شکست خوردن او برنامه‌‌ی دیگری برای شخصیت ایرینا انجام می‌شود. حضور شخصیت ایرینا برای وارد کردن بخش عاشقانه به داستان و از آن مهم‌تر درگیر کردن شخصیت خشک و مقرراتی کاراسوما با احساسات او بسیار زیبا انجام شده است و درست لحظه‌ای که حضور این دو شخصیت در داستان کم رنگ شده بود دوباره این دو شخصیت را به داستان بازمی‌گرداند. در ابتدا داستان در ترکیب کردن شخصیت کاراسوما به مشکل بر می‌خورد اما بالاخره در چند قسمت مختلف با استفاده از مهارت‌های مبارزاتی او و درگیر کردن احساسات او استفاده بسیار خوبی از این شخصیت در داستان می‎‌کند. انیمه در یک قسمت با غافلگیری جذاب، شخصیت کایدی را به فردی با داشتن قدرت شاخک‌ها تبدیل می‌کند، همچنین داشتن هدف انتقام گیری کایدی شخصیتی که در طول داستان بسیار کم حرف و مهربان بود پیامد‌های زیادی را در داستان بوجود می‌آورد.

داستان نجات کره زمین

داستان این انیمه بسیار جذاب است و جذاب روایت می‌شود، اتفاقات و داستان‌های مختلفی که برای انجام ماموریت به قتل رساندن کورو سنسی اتفاق می‌افتند بسیار جالب است و داستان در این مورد مشکل خاصی را ندارد حتی برخی از قسمت‌ها را به معرفی شخصیت جدید و برخی دیگر را به ترکیب کردن داستان با شخصیت‌های خطرناک دیگر می پردازد. موفقیت دیگر داستان در ایجاد صحنه‌های کمدی بیشتر به کمک کورو سنسی و حتی شخصیت‌های دیگر مانند ایرینا است که از تکراری شدن داستان جلوگیری می‌کند. در نقطه آغازین داستان پیچش‌های متفاوتی بوجود می‌آید که به جز یک یا دو مورد به بقیه آنها به موقع پاسخ داده می‌شود. استفاده زیرکانه داستان از رابطه خوب دانش آموزان کلاس با کورو سنسی مخصوصا در اواخر این انیمه باعث خلق صحنه‌های بسیار زیبایی شده است، اما گذشته در نظر گرفته شده درمورد شخصیت کورو سنسی از نکات عجیبی تشکیل شده است. گذشته نشان داده شده از شخصیت کورو سنسی بسیار جالب است، نشان دادن این شخصیت به عنوان یک قاتل بسیار حرفه‌ای با وجود تغییراتی که حال در شخصیت او وجود دارد بسیار خوب است اما گذشته این شخصیت به قدری او را بد جلوه می‌دهد که باعث ناامیدی مخاطب در ادامه داستان می‌شود، حتی برخورد شخصیت‌ها نیز با او متفاوت می‌شود اما با این حال داستان به خوبی از این اتفاق در ادامه داستان بهره می‌برد.

assassination classroom wallpaper 3

اعضای کلاس E و کورو سنسی

سرگذشت یک موجود افسانه‌ای

پایان داستان این انیمه بیش از اندازه قابل پیش‌بینی است و حتی می‌توان از فصل اول این پایان‌بندی را نتیجه‌گیری کرد ولی کارگردان به زیبایی آن را به تصویر می‌کشد که کمی باعث رضایت در آن می‌شود. در اواخر، داستان بسیار عجولانه رفتار می‌کند و اتفاقات را سریع و پشت سرهم نشان می‌دهد به نوعی که شاید متوجه شروع امتحانات پایانی نشوید، استفاده درست از شخصیت‌ها، صحنه‌های مبارزه فوق‌العاده، موسیقی دلنشین، طراحی بسیار زیبای شخصیت‌ها مخصوصا کورو سنسی و داستان بسیار جذاب با شخصیت‌های بسیار متفاوت و جالب عناصر تشکیل دهنده این انیمه بسیار زیبا هستند.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • ربین قهرمانی says:

    انیمۀ بسیار زیبا و عالی بود و چهره پردازی آن بسیار جذاب و عالی بود.