باکس‌آفیس هفته: صدرنشینی بی‌چون و چرای آکوامن برای سومین هفته متوالی

7 January 2019 - 09:00

درست سه هفته است که فیلم آکوامن محصول استودیو برادران وارنر صدرنشین بی‌چون و چرای باکس‌آفیس است و توانسته ۹۴۰ میلیون دلار فروش جهانی داشته باشد و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ دی‌سی‌ شود. گرچه فیلم Escape Room سونی این هفته فروش خوبی داشت. این تریلر ترسناک با رده سنی ۱۳ سال، سر و صدا به پا کرد و یکبار دیگر ثابت کرد آغاز سال جدید بهترین موقع برای فیلم ترسناک است. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

فیلم آکوامن با فروش ۳۰.۷ میلیون دلار، فیلم شماره یک باکس‌آفیس آخر هفته بازار داخلی برای سومین هفته متوالی است. مجموع فروش داخلی فیلم تقریبا به ۲۶۰ میلیون دلار رسیده و به فروش فیلم زن شگفت‌انگیز بعد از گذشت ۱۶ روز از اکران رسیده و هنوز بعد از فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت قرار دارد. احتمالا آکوامن به این روند ادامه داده و هفته آینده نیز به صدرنشینی خود ادامه داده و فیلم اول دی‌سی در طی چهار هفته خواهد شد.

آکوامن در بازار بین‌المللی این هفته ۵۶.۲ میلیون دلار فروش داشته که در مجموع ۶۸۱ میلیون دلار در ۷۹ بازار فروخته و به فروش جهانی ۹۴۰ میلیون دلار دست یافته است. فروش بین‌المللی فیلم رقم بالایی در میان فیلم‌های دی‌سی است و فیلم Dark Knight Rises با فروش ۶۳۶.۸ میلیون دلار را پشت سر گذاشته درحالیکه سومین فیلم پرفروش دی‌سی بعد از Dark Knight Rises (۱.۰۸۴ میلیارد دلار) و The Dark Knight (یک میلیارد دلار) است. آکوامن در بازار چین فروش ۲۸۲.۸ میلیون دلاری داشته و تقریبا ۲۵۰ میلیون دلار بیشتر از کره جنوبی با فروش ۳۵.۳ میلیون دلار داشته است. این فیلم ۸ فوریه در ژاپن اکران خواهد شد.

فیلم Escape Room سونی رده دوم جدول باکس‌آفیس را با ۱۸ میلیون دلار به خود اختصاص داده و برخلاف بودجه ۹ میلیون دلاری‌اش گوی سبقت را از رقیبان ربوده است. مخاطبین در هفته افتتاحیه فیلم امتیاز B را به این فیلم دادند که برای این ژانر امتیاز پایینی است درحالیکه مخاطبین فیلم ۵۰/۵۰ مرد و زن بودند و ۵۳ درصد از مخاطبین ۲۵ سال یا بیشتر داشتند.

انتظار می‌رفت این فیلم ۴۰-۴۵ میلیون دلار فروش داخلی داشته باشد چون فیلم Breaking In یونیورسال با فروش ۱۷.۶ میلیون دلار در مه ۲۰۱۸ شروع کرد و توانست ۴۶.۵ میلیون دلار فروش داخلی داشته باشد.

فیلم بازگشت مری پاپیتز محصول دیزنی در رده سوم جدول قرار گرفته و کمی پایین‌تر از انتظارات عمل کرد و افت ۴۴ درصدی داشته و این هفته ۱۵.۷۷ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش داخلی آن به ۱۳۸.۷ میلیون دلار رسید. این افت بیشتر از آنچه بود که تصور می‌شد. در بازار بین‌المللی این فیلم ۲۳ میلیون دلار دیگر فروش داشته و با فروش جهانی ۱۲۰ میلیون دلاری‌اش به مجموع فروش کل ۲۵۷.۹ میلیون دلار دست یافته است.

فیلم‌های هفته آینده

فیلم‌های جدید هفته آینده A Dog’s Way Home سونی است که در بیش از ۳۰۰۰ سینما به نمایش در خواهد آمد؛ استودیو Entertainment نیز تریلر علمی‌تخیلی کیانو ریوز به نام Replicas را در بیش از ۲۵۰۰ سینما اکران می‌کند و STX نیز بازسازی Intouchables به نام The Upside با بازی کوین هارت (Kevin Hart) و بریان کرنستون (Brian Cranston) را ردی پرده ۳۰۰۰ سینما می‌برد.

در قسمت زیر می‌توانید لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های آخر هفته را مشاهده کنید:

منبع: BoxOfficeMojo

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.