چرا Frozen مزخرف‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید!

19 September 2016 - 16:00

کارتون Frozen به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ شناخته می‌شود، اما آیا واقعا لایق این همه محبت و توجه مثبت است؟ حقیقتا اینطور فکر نمی‌کنم! اگر فروزن جزو کارتون‌های فاجعه بار زندگیتان هست با خواندن ادامه مطلب می‌فهمید که بی‌جهت برخلاف جریان آب شنا نمی‌کردید و اگر هم فنِ فروزن هستید بخوانید به امید این‌که به راه راست هدایت شوید!

در این مقاله ابتدا به نقاط ضعف فروزن پرداخته و سپس به نقاط قوت احتمالی که در نظر شما آمده‌اند و علت این‌که چرا بسیاری از آن‌ها حقیقت ندارند می‌پردازیم!

فروزن راجع به دو خواهر (آنا و السا) است که در خانواده‌ای سلطنتی به دنیا آمده‌اند که از قضا یکی از آن‌ها (السا) دارای قدرت‌های جادویی است! خوب مشکل اول همین‌جاست! واقعا برای شما سوال نشده که قدرت السا از کجا آمده؟! آیا یک طلسم است؟ یا یک ژن جهش یافته؟ حتی سوال دیگری نیز مطرح می‌شود و آن این‌که آیا افراد دیگری نیز مانند السا پیدا می‌شوند که از قدرت‌های جادویی بهره ببرند؟ آخر نمی‌شود که همینطوری محض رضای کارگردان کارکتری با قدرت‌های فرا انسانی خلق شود؟ انگار در فروزن می‌شود!

السا و آنا

السا و آنا

خوب بریم سراغ ادامه داستان: السا به طور ناخواسته با قدرت جادوییش که باعث یخ زدن همه چیز می‌شود به آنا آسیب می‌رساند و پادشاه و ملکه فرزندان خود را پیش ترول‌های سنگی مهربان و عالِم (!) می‌برند تا راه حلی برای این مشکل پیدا کنند. ترول سنگی آنا را معالجه می‌کند و به السا راجب قدرت‌هایش هشدار می‌دهد و می‌گوید:«ترس دشمن توست!» خوب شما هم مثل من انتظار دارید پادشاه یک مملکت مدبرانه عمل کند و به درستی دنبال راه حل بهتر و دراز مدتی برای این مشکل باشد؟ خوب در فروزن از این خبرها نیست! پادشاه دختر خود را در اتاقی زندانی کرده و برای سال‌ها از نظرها پنهان نگه‌ می‌دارد! چه راه حل زیبایی! بهتر از این نمی‌شد این مسئله را حل کرد! تنها سوالی که پیش می‌آید اینجاست که چند سال طول می‌کشد تا السا به طور کامل دیوانه شود و برای درمان بیماری‌های روانی‌ای که در این مدت گرفتارش خواهد شد به سراغ دکتر روان‌شناس برود؟!

Elsa-Alone

السا سال‌ها در اتاقی به تنهایی زندگی می‌کند!

در ادامه پدر و مادر آن‌ها طی سانحه‌ای در اقیانوس غرق می‌شوند. آه انگار قرار است ما اشک بریزیم و با السا و آنا همدردی کنیم اما چون کارکترها اصلا پردازش نشده‌اند برایمان هیچ اهمیتی ندارد! در واقع تنها علت مرگ آن‌ها این است که از شرشان در ادامه داستان خلاص شویم.

خوب حالا آنها بزرگ شده‌اند و السا پس از سال‌ها که در اتاق خودش تنها بوده خیلی شیک و مجلسی در جشن تاجگذاری شرکت می‌کند و آنا هم که قرار است در ادامه نماینده خانم‌های جوان و پراراده و مستقل باشد در اولین برخوردش با یک مرد (پرنس هانس) عاشق او می‌شود و تصمیم می‌گیرد با او ازدواج کند! این کاملا متضاد چیزیست که انتظار می‌رفت. صد البته من نمی‌گویم می‌بایست یک کارکتر کامل و بی‌نقص طراحی می‌شد، شما را نمی‌دانم ولی اگر برای نشان دادن من همچین شخصیت سست عنصر و ضعیفی خلق می‌شد، این را یک توهین به خودم به حساب می‌آوردم.

از آن طرف نیز السا دسته کمی از خواهرش ندارد! او که از همه آدم و عالم می‌ترسد (ناگفته نماند بسیاری می‌گویند او نیز دختری بسیار قدرتمند است و می‌تواند نماینده خوبی! برای بانوان در کارتون‌های دیزنی باشد) بعد از دعوایی که طی جشن تاج‌گذاری رخ می‌دهد، متواری شده و سرزمین خود را با یخ و برف می‌پوشاند.

حال وظیفه شخصیت استقلال طلب داستان یعنی آنا است تا به دنبال خواهر خود رفته و او را متقاعد به بازگشتن کند. در راه آنا دوباره با جوان دیگری(کریستوف) برخورد می‌کند و باز هم عاشق او می‌شود! واقعا!؟ آیا دیزنی می‌خواهد به دختران جوان یاد بدهد که می‌توانند روی پای خود بایستند یا این که با دیدن هر مردی عاشق او شوند؟ جای تامّل دارد!

آنا به قصر السا می‌رسد ولی السا یک دنده‌تر از این حرفاست و او را ناخواسته طلسم می‌کند (آیا این دو نمی‌توانند مانند دو انسان بالغ با یکدیگر صحبت کنند؟) حالا وظیفه کریستوف است که از آنا مراقبت کند و دنبال راه حلی باشد. او که با همان ترول‌های مذکور نیز آشناست (در واقع به طرز بی منطقی آنها از کریستوف نگه‌داری می‌کنند و خانواده او هستند) آنا را نزد آنها می‌برد. ترول‌ها هم که در عمل نقش چندان مهمی ندارند و مثل قدرت السا از ناکجا آباد آمده‌اند و کسی از گذشته آنها اطلاع ندارد، شروع به آواز خواندن راجع به عشق و این‌جور چیزها می‌کنند تا اوضاع آنا وخیم می‌شود تا حدی که حتی نمی‌تواند روی پای خودش بایستد! کار که به اینجا کشیده می‌شود همان ترول پیر عالِم از راه می‌رسد و به آنها می‌گوید تنها عشق واقعی می‌تواند او را نجات دهد.

Trolls-Frozen

ترولی دانا که از ناکجاآباد پیدایش شده!

کریستوف آنا را به معشوق اول آنا یعنی هانس برمی‌گرداند. هانس هم از قبل برای دستگیری السا رفته و اتفاقا موفق هم شده. هنگامی که آنا و هانس به یکدیگر می‌رسند در لحظاتی مثلا رمانتیک که عشق واقعی می‌خواهد تاثیر خود را نشان دهد به ناگاه هانس چهره‌ی واقعی خود را رو می‌کند و به عنوان شخصیت بد داستان ظاهر می‌شود و ما هم خود را به کوچه علی چپ می‌زنیم که مثلا نمی‌دانستیم او کاسه‌ای زیر نیم کاسه دارد و با کارگردان همراه می‌شویم تا هر چه سریعتر به این یک ساعت و چهل دقیقه رنج و درد ما پایان دهد.

در آخر نیز دو خواهر برای کمک به یکدیگر می‌شتابند و هر دو با عشق واقعی که نسبت به هم دارند یکدیگر را نجات می‌دهند و همه چیز دقیقا مطابق پیش بینی‌مان پیش رفته و داستان به خوبی و خوشی تمام می‌شود.

Elsa-Anna2

همان فرمول همیشگی!

داستان فروزن اقتباسی ضعیف از ملکه برفی هانس کریستین اندرسون است که با پررویی تمام بدون حتی ذره‌ای شخصیت پردازی عمیق نمایش داده می‌شود. اگر فیلم را دیده باشید متوجه شده‌اید که ما در خلاصه بالا چند کارکتر انیمیشن که اتفاقا در دقایق طولانی از فیلم حضور دارند را حذف کرده‌ایم و هیچ لطمه‌ای به داستان وارد نشد. از جمله این دو کارکتر می‌توان به اولاف (Olaf) و سون (Sven) اشاره کرد. نه من نمی‌گوییم اولاف کارکتر با نمکی نیست! اما هیچ هدف دیگری جز نرم کردن لقمه گیر کرده در گلویمان ندارد تا مبادا فروزن باعث خفگی مردم شود! سون هم معلوم نیست یک گوزن شمالی‌ است یا یک سگ گنده شاخدار! رفتارهایی که او از خود بروز می‌دهد حقیقتا باعث می‌شود فکر کنیم که برای پردازش شخصیت این نقش چه در ذهن عوامل فیلم می‌گذشته؟! وجود این همه کارکتر فرعی بدون هدف تا پایان انیمیشن نشان دهنده این است که احتمالا خود کارگردانان و نویسندگان فیلم از جذاب نبودن و کم کشش بودن داستان اطلاع داشته‌اند و با این حربه تلاش کرده‌اند تا فروزن را محبوب کنند و موفق هم شده‌اند!

Olaf

اولاف شخصیتی بی‌هدف و احمق ولی بامزه(!)

فروزن در اصل هیچ چیز جدیدی نسبت به دیگر کارتون‌های پرنس و پرنسسی دیزنی ندارد. همان فرمول قدیمی آشنای دیزنی است که بارها و بارها از آن استفاده کرده‌اند و به طرز عجیبی هربار جواب می‌دهد. اما یک چیز دیزنی برای این انیمیشن قابل ستایش است: تبلیغات! دیزنی واقعا در زمینه انجام تبلیغات و هایپ می‌تواند مدال طلا را از آن خود کند. هایپ دیزنی آن‌قدر موفق بوده که باعث شد این انیمیشن مزخرف و بی‌درو پیکر با وجود کاندیداهایی مانند انیمیشن بی‌نظیر باد برمی‌خیزد یا کارتون جذابی مانند ارنست و سلستین جایزه اسکار بهترین انیمشن سال را از آن خود کند.

نکته این‌که موفقیت فروزن تنها به فروش خود انیمشن خلاصه نمی‌شود. چه عروسکها، لباس‌ها، کیف‌ها و بسیاری از وسایل دیگری که بعد از انتشار فروزن در فروشگاه‌ها عرضه شدند و سود فوق‌العاده‌ای را برای دیزنی رقم زدند.

خوب حالا فرصت این است که ببینیم چرا مهم‌ترین نقاط قوت بیان شده برای فروزن سوء‌تفاهم‌هایی بیش نیستند.

بیایید از بارزترین ویژگی گفته شده برای آن شروع کنیم؛ به تصویر کشیدن پرنسس‌هایی که مثلا برخلاف پرنسس‌های فیلم‌های دیگر هستند و شخصیت‌هایی مستقل از مردان را به ما نشان می‌دهند! واقعا این یکی بزرگترین بلوفی است که می‌توان راجع به این فیلم زد و آیا می‌دانید این سوء‌تفاهم از کجا ناشی می‌شود؟ همه و همه زیر سر یک آهنگ است! بله رهایش کن یا همان “Let it Go!” خودمان. در انیمشین صحنه‌هایی که با این آهنگ همراه می‌شوند طوری به ما القا می‌کنند که انگار السا قدرت درونی خود را پیدا کرده و به خود جرات آزاد و رها بودن از افکار دیگر مردم را می‌دهد. اما خیلی طول نمی‌کشد تا ببینیم همه آنها سرابی بیش نبوده و السا به محض این‌که با خواهرش و دیگر مردم روبرو می‌شود دوباره همان ترس و ضعف نفس قدیمی به سراغش می‌آیند و همه آن آهنگ را پوچ و تهی نشان می‌دهد. شخصیت آنا هم که حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. این درست که او هم‌بازی درست و حسابی نداشته، خودش در اول کار تنهایی به دنبال خواهرش می‌رود و در آخر باعث پایان خوش داستان می‌شود ولی دختری که توانایی کنترل هیجاناتش را ندارد، پی در پی عاشق هر پسری می‌شود که سر راهش قرار می‌گیرد و آنقدر احمق است که به عواقب کارهایش فکر نمی‌کند به نظرم گزینه مناسبی برای نمایندگی شخصیت بانوان جوان نیست. پیشنهاد می‌کنم اگر می‌خواهید انیمیشنی مشاهده کنید که توانایی دختران را به خوبی به تصویر می‌کشد سری به آثار میازاکی از جمله ناوسیکا از دره‌ی باد (Nausicaa of the Wind Valley) یا شهر اشباح (Spirited Away) بزنید.

۹

قضاوت با شما! خودتان کدام یک را به عنوان شخصیتی قوی‌تر انتخاب می‌کنید؟

دومین ویژگی‌ای که خیلی از تماشاگران علی الخصوص کودکان پسندیده بودند، موسیقی و آهنگ‌های باکلام فروزن است. بگذارید بگویم که این موضوع مقداری سلیقه ایست. در زمینه موسیقی بی‌کلام فروزن نسبتا خوب عمل می‌کند. به شخصه تعدادی از ساندترک‌های آن را بسیار دوست داشتم (از جمله ساندترک‌های روز تاج‌گذاری (Coronation Day) یا والس زمستان (Winter’s Waltz) ولی در زمینه موسیقی باکلام… خوب باید بگویم فروزن شورش را در می‌آورد! جدا از این‌که حرکات کارکترها در زمان نمایش آهنگ‌ها را نمی‌پسندیدم (نه از نظر فنی بلکه از نظر ظاهری) ولی تعداد خیلی خیلی زیادی آهنگ برای شرح قسمت‌های کلیدی داستان واقعا آزار دهنده و بیجا به نظر می‌رسد. به عنوان مثال برای بیان چیزی حدود ده سال از زندگی آنا و السا و حوادث غم‌انگیز و موثری مانند مرگ پدر و مادر این دو، عوامل سازنده انیمیشن تنها به یک دوست داری آدم برفی بسازی؟ (Do you want to Build a Snowman) قناعت کرده‌اند که این کار باعث سطحی و گذرا جلوه کردن این سلسله رویدادهای تاثیرگذار می‌شود. البته ناگفته نماند شاید یکی از تصمیم‌های مثبت اعضای انتخاب صداگذاران، انتخاب آدینا منزل (Idina Menzel) برای صدای السا بود. اگر از افتضاح اسکار آدینا منزل فاکتور بگیریم می‌توان گفت او به خوبی کار خودش را انجام داده و اجازه داده آهنگ سازان هر بلایی می‌خواهند سر صدای او بیاورند.

آهنگ سازان فروزن؛ کریستین اندرسون لوپز و رابرت لوپز

مشکل سوم نبود هیچ پیشینه‌ و علتی برای کارکترهای فرعی داستان مثل اولاف، ترول‌ها و دوکِ ویسلتون(Duke of Weselton) است. ببینید تا حدودی این قابل قبول است که نمی‌توان به گذشته و پردازش همه شخصیت‌ها رسید ولی از بعضی‌ها واقعا نمی‌توان گذشت. به عنوان مثال همین دوک ویسلتون را در نظر بگیرید. در اول انیمیشن او جوری بازی می‌کند که انگار می‌خواهد نقش منفی را ایفا کند ولی ناگهان می‌بینیم که او به پیرمرد خرفتی تبدیل شده که از سر کم عقلی رفتارهایش را بروز می‌دهد. یا ترول‌ها که خیر سرشان نقش به این بزرگی را بر عهده دارند هیچ سابقه، تاریخچه، علت وجودی و عملا هیچ چیز ندارند! صرفا بوده‌اند، هستند و خواهند بود! اگر از دوک ویسلتون بگذریم از این یکی واقعا نمی‌توان گذشت. این مشکل برای اولاف هم صدق می‌کند! قبول که اولاف بامزه است، جوک می‌گوید و مارا می‌خنداند، ولی واقعا هدفی جز این ندارد؟ این حقیقتا مسخره است. نکته دیگر اولاف این‌ است که از کی تا حالا السا یاد گرفته کارکترهای برفی زنده بسازد؟! آیا چون حد محدودیت قدرت السا معلوم نیست سازندگان هر کاری بخواهند می‌توانند بکنند؟!

در کل پس از تماشای کارتون به این نتیجه رسیدم که فروزن به درد کسانی نمی‌خورد که می‌خواهند انیمشنی عمیق، پرمعنا و ظریف تماشا کنند که برای مشاهده کارتون حسابی، عناوین زیادی پیدا می‌شوند؛ از جمله آثار استودیو جیبلی مانند باد بر می‌خیزد (the Wind Rises) یا قبرستان کرم‌های شب تاب (the Grave of the Fireflies) یا انیمشن‌های غربی مانند آهنگ دریا (Song of the Sea) که البته پس از فروزن عرضه شد یا همین ارنست و سلستین (Ernest and Celestine) که در کنار فروزن نامزد اسکار شده بود و به راستی انیمیشن دلنشینی بود.

۱۱

از روی ظاهرشان قضاوت نکنید! هر دوی این انیمیشن‌ها به شدت جذابند!

به هر حال امسال دوباره چشم‌مان به جمال یکی دیگر از پرنسس‌های دیزنی، موانا(Moana)، روشن می‌شود و باید ببینیم تا دوباره دیزنی چه آشی برایمان پخته. البته باید بگویم برعکس درهم پیچیده (Tangled) که در آن زمان ذهنیتم را نسبت به انیمیشن پرنسسی بعدی دیزنی مثبت کرد، فروزن باعث شده تا کاملا با نگاهی محتاطانه به سراغ موانا بروم، مبادا بار دیگر فریب تردستی‌های دروغین کمپانی والت دیزنی را بخورم.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • میم says:

    در کل با این مساله ک فروزن از نظر محتوا چندان قوی نبود موافقم اما اهنگ های فروزن چیزیه ک توی ذهن میچسبه و شاید مهم ترین دلیل محبوبیتش بین بچه ها همین موزیکال بودنش باشه. انیمه های ژاپنی رو نمیشه با کارتون های دیزنی مقایسه کرد چون مخاطبش کودک نیست. مدفن کرم های شبتاب رو در سن نوجوانی دیدم و احساسات دردناکی مثل خشم و نفرت از جنگ، استیصال، نا امیدی ، رنج تنهایی بی عدالتی و… رو تو عمق وجودم حس کردم. ارزو میکنم ای کاش این انیمه رو هیچوقت ندیده بودم. و هرگز اجازه نمیدم کودک خردسالم مدفن کرم های شبتاب رو تماشا کنه. شاید همون فروزن کمتر روح لطیفشو زخمی کنه

    • لونا says:

      ببخشیدا اولا که منم مثل السا با همون قدرت به دنیا اومدم و این یه توهینه دومن شما ها مثلا جادو رو چجوری تو ضیح میوگدهید اصلا کارتون درست نیست و السا هم حق داشت

      • حامی says:

        آره منم یه خروس دارم روپایی میزنه

      • اهورا says:

        احتمالا خیلی فیلم دیدی روت اثر کرده…
        مارو گرفتی باو…
        اشتباه گرفتی داداش… برو هم قدای خودتو سیاه کن

      • mahdie says:

        منم دارم از هاگوارتز فارغ التحصیل میشم…تازه تو کوئیدیچم جستجوگرم….جدیدا هم میتونم مث ثور صاعقه بزنم…:/

        بابا به بچه هاتون فیلم نشون میدید بعدشم توضیح بدید ک فیلمه پشت صحنشم نشون بدید اینا میرن توش در نمیان :/

    • توکا says:

      جدای مخالفت ها و موافقت های بقیه و البته نظرات بچه گانه یه سری بچه من کاملا با نقد نوشته شده در مورد فروزن موافقم و البته این نقد هم به نطر من کامل نبود اما این نکته رو بهتره بدونید والت دیزنی و بقیه کمپانی های معروف انیمیشن و کارتون کاملا دارن با ساختن یه سری کارتون ها و گنجاندن مفاهیم و تصاویر و هران چیزی که خودشون دلشون میخواد روی مغز و فکر بچه های جهان دارن کار میکنن فقط کافیه خودتون برید یه سری سرچ ساده بزنید توی اینترنت از مفاهیم و معانی مخفی شده در کارتون های معروف از تام و جری گرفته تا این پرنسس های خوشگل و گوگولی … فقط یکم تحقیق لازمه اصلا حرف های امثال من رو قبول ندارید اشکالی نداره برید بگردید تحقیق کنید و با چشم باز حقایق رو ببینید و انقدر ساده لوحانه و ساده انگارانه به این فیلم ها نگاه نکنید یه سری ها که نطر گذاشتن واقعا بچه و کم سن و سالن و قطعا جلو حرف های من جبهه خواهند گرفت هرچند اقتضای سنشونه و اینکه هنوز مغزشون درحال تکامل هست و ساختار معزشون اجازه پدیرفتن یه سری چیزهارو بهشون نمیده ( لطفا ناراحت نشید علم پزشکی اینو میگه) و وقتی بزرگتر بشن خودشون قطعا متوجه چیزهایی میشن که الان جلوش جبهه گرفتن و ناراحت شدن. و اینکه اتفاقا تمام کارتون ها خصوصا کارتون های جدید فقط برای بچه ها ساخته نمیشه و رده های سنی مختلفی رو شامل میشه و دیگه گذشت اون زمانی که برای کارتون ها رده سنی تعیین می کردن الان علاوه بر بچه ها بزرگسالان هم مخاطب همین فیلم ها دسته بندی میشن هرچند حقیقتا باید بگیم دراصل کارتون ها مختص سن بزرگسالان هست اما باهدف و عرص و نااگاهی مردم کودکان هم میشینن میبینن…دیگه کارتون ها مثل سایر فیلم ها هستند و دیگه نمیشه گفت فقط به خاطر بچه ها ساخته میشه.

  • ناشناس says:

    اتفاقا این فروزان خیلییی خوبه من از بچه گی تا حالا دنبالش بودم. خیلی هم خوبه

  • سارا says:

    هرکی سلیقه ای داره و آخر تو با این مقاله مسخرت دعوا راه نندازی

    • السا ملکه یخی says:

      فروزن عالیه مخصوصا السا

      • ناشناس says:

        اين يه كارتن براي لذت بردنه نه راه حل روان شناختي و عجيب و آوردن چيزاي بي نقص انگار كه خدا داره بازي ميكنه تو كارتن، مهم نيست چيزي منطقي يا عالي باشه،چون هر چقدرم فوق العاده باشه در هر صورت اوني كه قراره ايراد بگيره يه جور ديگه ايرادشو ميگيره، براي مثال كسي كه اين نقد رو نوشته خودشم با وجود اينكه توسط خدا خلق شده ممكنه ايراد ظاهري و ايراد اخلاقي و مزخرف زيادي داشته باشه، وقتي يه چيزي رو نگاه ميكني مهم اينه كه لذت ببري

    • لیانا says:

      بله انا به خاطر اینه که احساساتیه و بیشتر مغاله اش معلوم نبود از کجا در اومده

  • اوا says:

    برای همه سوالاتت در فصل دوم جواب اومده میشه گفت فروزن نقاط قوتی مثل گرافیک زیبا کیفیت بالا موسیقی های قشنگ دوبله اثر گذار شخصیت های زیاد و عشق و خیلی چیز های دیگر داره تازه فصل دومش واقعا داستان رو کانل کرد دلیل اینکه مادرش اونو زندانی کرد خودشون رفتن دنبال جوابی برای کنترل قدرت السا و مردن فصل دوم اشاره داره دلیل قدرت السا هم زیاده متنش در کل طبیعت بخاطر عشق مادر و پدر السا و اینکه کادر السا رو طبیعت خیلی دوست داشت و اینکه با اینکه خاندان مادر و پدر السا باهم دشمنی داشت اینها دوست بودن در کل برای این بود که السا این قدرت رو داشت تازه اون کوتوله ها هم تنها نبودن وقتی هیولا های جادویی وجود داشت و جادو و خیلی چیز های دیگه کوتوله چیز عجیبی نیست فصل دوم میاد کلا چون فصل دوم نیومده بود ۵ سال پیش اینو نوشتی

  • . says:

    نمیتونم بگم فروزن انیمیشن خیلی کامل و عالی بود
    ولی بد هم نبود
    مهمه که چند سالت باشه
    چون فیلم موزیکاله تقریبا برای همه(مخصوصا بچه ها) جذابه.
    من ۱۰ سالم بود عاشق فروزن بودم…
    الان ۱۲ سالمه زیاد علاقه ای ندارم و یسری ضعف هایی توی ساختش هست.
    اما مهم اینه اینو با چی مقایسه کنیم.به نظرم اندازه ی بقیه فیلمای دیزنی خوب بود

  • مهدب says:

    بنظرم شما مشکلی با فروزن نداری( بشخصه علاقه ای به فروزن ندارم ) شما فقط میخوای بگی که انیمه اصل انیمیشنه ولی کور خوندی

    • مؤدب تر says:

      حدس منم اینه که تو با انیمه مشکلی نداری اما با این حرفت فقط میخواستی بگی سطح انیمه از انیمیشنا پایین تره و انیمه اول نیست در انیمیشن اما کور خوندی

  • T🌹 says:

    اول اینکه باید بگم اگه خوب به داستان توجه کنید در واقع آنا شخصیت اصلی ماجراست و تازه قرار نیست تموم شخصیت های اصلی و… بی نقص باشند اینطوری داستان خیلی غیر واقع گرایانه و بدون هیجان و بدون پند های زیادی خواهد بود.
    میدونید هر داستان و انیمیشنی زیبایی های خودشو داره و چیز های خیلی خوبی بهمون یاد میده اگه با حس خوب وجودت وارد اعماق داستان بشی زیباست بسیار زیبا… و درون هر داستانی چیز های زیبایی نهفته شده که به درک زیادی نیازمدنده که بتونی اونا رو کشف کنی…
    و ببخشید خیلی از حرفای شما اصلا منطقی نبود…
    به هر حال هر کسی نظر خودشو داره به نظر شما هم احترام میزارم
    با تشکر🙏🏻

  • بنده خدا says:

    سلام
    من یه کامنت اون پایینا دیدم از یه نفر که اسمشو گذاشته بود گل گلی، که خیلی به نظرم حرفش درست بود. همونو کپی کردم که همه ببیننش.

    من بعضی از کامنتا رو خوندم و بیشترشون پیام های متعصبانه ای بودن که فقط اشاره داشتن که انیمیشن قشنگیه بهترین انیمیشن دنیاست یا اصن تو به چه جرئتی میای فروزنو نقد میکنی
    ولی میخوام به عنوان کسی که فروزن توی لیست انیمیشنای مورد علاقش حتی ممکنه ته ته لیستم نباشه میگم که واقعا نقد مسخره و بی پایه و اساسی بود
    در مورد ایرادات زیادی منطقی ای که به فیلمنامه وارد کرده بودید مثل اینکه چرا اصلا السا این قدرتو داره از کجا اوردتش (کاری به این ندارم که توی فروزن ۲ به این پرداخته شده) یا اینکه چرا مخفی کردن السا رو یا خیلی چیزای دیگه
    باید بگم یکم آروم تر
    این یه انیمیشنه.. و نه انیمشنی که برای تموم گروه های سنی ساخته شده باشه و حتی مامان منم از دیدنش لذت ببره
    فی الواقع یه انیمیشنه و برای گروه سنی کودک و نوجوانه
    پس احتیاجی به منطق های اونقد قوی که مغز بزرگسال شما میخواد نداره
    کلی نقد به نقدتون دارم ولی خب توی کامنت جا نمیشه اما یکی از احمقانه ترین چیزهایی که توی مقاله بود عبارت “فرمول همیشگی” بود که واقعا هرچقدر از احمقانه بودن این عبارت بگم کم گفتم
    فرمول همیشگی؟
    بذار از فرمول همیشگی برات بگم
    فرمول یعنی هانس آدم بدی نیست و آنا رو نجات میده
    کریستوفی در کار نیست چون آنا بهترین شاهزاده دنیا رو پیدا کرده و السایی هم وجود نداره
    چون شاهزاده ای در مقابلش نیست
    فرمول همیشگی دیزنی زیبای خفته و سیندرلا و سفید برفیه
    دختری که منتظر میمونه تا شاهزادش بیاد نجاتش بده
    فروزن دقیقا برعکس این ها بود
    هانسی که یه عوضی به تمام عیاره
    و السایی که تا آخر زندگیش بدون هیچ شاهزاده ی سوار بر اسبی ادامه پیدا میکنه
    برای یه دختربچه ده ساله توی قرن ۲۱ یه آنا لازمه که بهش بگه نباید اولین پسر جذابی که دید رو مرد زندگیش بدونه و السایی لازمه که بهش بگه توی سختی های زندگیش احتیاجی به یه آدم دیگه (خصوصا یه مرد) برای حل کردن مشکلاتش نداره
    و بعد از همه اینا تقدیرهای دیگه ای که از انیمیشن فروزن میشه بخاطر دقت و ظرافت توی تکنیک و نکات فنیه که فکر نمیکنم زیاد شما منتقد عزیز از اونها سر در بیارید
    لطفا توی نقد های دیگه‌تون مخاطب اثری که دارید نقد میکنید و هدفی که اون اثر داشته رو هم در نظر بگیرید
    شاید نقد هایی ارائه بدید که خوندشون اتلاف وقت محض نباشه

  • سارا says:

    بنازمت حرف دل بود دوست عزیز ما راجع ب فروزن اول نقد شده ن فروزن دوم

  • سارا says:

    عزیزم بهتره وقتی عصبانی هستی هیچ فیلمی رو نبینی و نقد نکنی. خیلی نقد های بیخودی نوشته بودی که اصلا به فیلم وارد نبود.
    تحصیلی و نقد باهم میان تا هم نکات منفی رو بدونی و هم نکات مثبت ولی یجوری نوشتی انگار فروزن رو با پول بابای تو ساختن.
    چرا اولاف بود؟ بازم خوبه که بود اگر اونم نبود همینطوری فحش بود که میدادی
    درسته اقتباسی از داستان هانس کریستین اندرسون هست ولی دیگه دیزنی قسم نخورده که عین اونو درست کنه.

    شما یجوری نوشتی انگار مایی که فروزن رو دوست داریم یسری کله پوک احمقیم که نمیفهمم انیمیشن یا فیلم چیه. نه عزیزم ما میفهمیم شما باید یذره رفتارت رو درست کنی

    واقعا ناامید شدم

    اینجا قراره چیزای حرفه ای بنویسیم نه دعواهامون با شرکت سازنده رو!

  • . says:

    من خودم فروزن رو دوست دارم البته دوش رو نه یکش ولی به نظرم یکش برای بچه ها خیلی بده و باعث تغییر دیدشون میشه

    • لونا says:

      من واقعا برام عجیبه کسی مثل السا با همون قدرت به دنیا نیومده جز من خییلی مسخرست خونوادم هم باهاش مشکل دارن اما من نمیدونم چرا باید پنهانش کنم مگه اشکالی داره ؟

      • Ice Girl says:

        ببین گلم دیگ چاخان نگو ک
        داستان زیاد میخونی یا چی؟
        خیلی قوه تخیلت بالاس

      • نگار says:

        تو کاری ب خانوادت نداشته باش برو به افق های والا بنگر!
        با قدرت جایی که داری به گرمایش جهانی غلبه کن!
        😂😂😂

  • SABA says:

    من خودم طرفدار کارهای ژاپنی هستم ولی همونطور که دوستان گفتند انیمه های ژاپنی ای که نام بردید قابل مقایسه با فروزن نیستند انیمه هایی که شما بتونید با فروزن مقایسه کنید باید گروه سنی پایینتری داشته باشند شما از دید یک بچه ۹-۱۰ ساله به این فیلم نگاه کنید جای خالی پیشینه قدرتها یا قابل پیش بینی بودن نقشه هانس خیلی به چشم نمیاد
    مثلا میتونیم تصور کنیم که اول دوک رو شخصیت منفی جلوه دادن تا ببینده (که صرفا قراره فقط یک بچه باشه ) به هانس شکی نکنه
    یا السا و انا بخاطر معاشرت نداشتن طولانی مدت با انسانها و محدودیت هاشون به مشکلاتی مثل سستی اراده در انا یا ترس از افراد در السا دچار شدند
    یا گذروندن سالها با جمله بیا ادم برفی بسازیم که برعکس شما بنظر من حس قشنگی بود و نشونه ناامید نشدن انا از درخواستهایی که از السا میکرد و باقی موندن ارزوی کنار السا بودن برای انا بود
    اما مشکلاتی مثل از دست پدر و مادر خلاص شدن (که خب دیزنی تونست تو فروزن ۲ تا حدودی این نقطه ضعف یا نقطه ضعف دیگه ای که نام بردید پیشینه قدرت السا رو بپوشونه ) واقعا مشکل محسوب میشن

  • فاطمه سادات says:

    عقل کل جان قسمت دوم رو ببین بعد این متن مسخره رو بگو 😐مزخرف

  • Mohadese says:

    دوست عزیز به هر حال هر کس سلیقه ای داره. یکی انیمیشن و فیلم های ساده ولی عاشقانه دوست داره، یکی انیمیشن ها و فیلم های ساده دوست داره که اصلا نخواد فیلم رو تحلیل کنه، یکی هم دوست داره فیلمی ببینه که پیچیده باشه و بعدش فیلم رو تحلیل کنه! و اینکه فروزن یه انیمیشنه برای بچه ها، و نباید انتظار داشته باشیم پیچیده باشه و نیاز به تحلیل کردنش باشه. چون بچه ها اصلا حوصله ی تحلیل ندارن :)

  • پاملا says:

    به نظرم ایرادات الکی گرفتی
    تو نباید فروزن رو با شهر اشباح که انیمه ست مقایسه کنی
    تو باید یه انیمیشن دیزنی رو با بقیه انیمیشن های دیزنی مقایسه کنی
    من عاشق انیمه هستم و برای من فروزن بچه گانست ولی مسخره هم نیست
    فروزن هم ایراداتی داشت هم نقطه قوت هایی

  • بیتا says:

    واقعا انیمیشن بی محتوا و نامتوازن و… و…… …. بود، نقد عالی بود. تعجب میکنم از این همه علاقمند 😮

    • :)(: says:

      ۲ تا اسکار برنده شده
      ۷۹ جایزه
      و نامزد دریافت ۵۹ جایزه دیگه
      بازم تعجب میکنید از این همه علاقه مند؟

  • آدرینا says:

    سلام به همگی.
    شمایی که درمورد فروزن اینطوری گفتی لطفا دیگه اینطوری حرف نزن چون فروزن یکی از بهترین و محبوب ترین کارتون های منه

    بعدشم اولاف احمق نیست خیلی هم تو فروزن تاثیر داشته
    اگه الاف تو این داستان نبود آنا قبل از اینکه بتونه السا رو نجات بده از سرما میمرد.

  • فرید says:

    من اتفاقی اومدم ببینم ولی خیلی حرفتون حقه من بار اول اینو دیدم اصلا نتونستم بقیشم ببینم اینقدر مزخرف بو د اون موقه ۱۴ یا ۱۵ سالم بود

  • دختر پارسی says:

    من هم این پویانمایی رو دوست نداشتم، شخصا شگفت انگیزان و داستان اسباب بازی را ۲ سر و گردن از این بالاتر میبینم. البته اینم اگه حداقل چند شخصیت جدید بهش اضافه کنن خوبه.

    • Ice Girl says:

      میتونم ی نتیجه از حرفت بگیرم فقط
      اگه انیمیشن های شگفت انگیزان و داستان اسباب بازی ها میگی از انیمیشن فروزن بهتر بود پس نهایت ۱۰ یا ۹ سالته بچه جون.
      برو مشقاتو بنویس

      • ..... says:

        والا به نظر من داستان اساب بازی 1 خیلی با محتوا تر از فروزن بود
        فروزن به خاطر رنگ و لعابی که داره محبوبه
        همون کارتون تیز پا رو به فروزن ترجیح میدم !تازه من نمیدونم شما چند سالته ولی من دیپلمم😂

  • جست‌وجو گر says:

    با عرض سلام جانب نویسنده محترم
    انیمیشن های دیزنی اغلب بر اساس داستان های معروف ساخته شدن که اکثر این داستان ها ترسناک تر و شاید کمی خشن تر از حدی اند که برای سن کودکان مناسب باشد بنابراین سازنده سعی میکنه به نحوی انیمیشن سازی کنه که به روحیه کودکانه بیننده صدمه ای وارد نشه ودر عین حال پیام های مخفی برای بیننده ها در هر سنی داشته باشه در این انیمیشن که به نظر من کمی تعصب آمیز نقد شده باید بگم داستان بر خلاف چیزی که شما در این جا نوشتید دیزنی قصد ندارد که نشان دهد دختران بادیدن هر مردی عاشق او شوند!
    بلکه مفهومی که برای داستان انتخاب شده فراتر از این است
    آنا نماد فرزندی است که در کودکی توجه و محبت کافی را ازطرف والدین و خواهر خود دریافت نکرده و این بی‌توجهی به نیاز کودک سبب شده تا در آینده در مقابل کمی محبت و توجه کسی تحت تاثیر قرار بگیرد و همین دلیل ازدواج فوری او با هانس بود از طرفی نتیجه این ازدواج جز به ضرر آنا تمام نشد و همین پیامی برای بیننده است تا بدانند کم توجهی یا نادیده گرفته شدن برخی از نیاز های یک کودک که مهم ترین آن محبت والدین است چه اثری را بر آینده او می‌گذارد از طرفی آنا تا سن جوانی از قلعه بیرون نیامده بود و با مردم ارتباط کافی نداشت و فکر می‌کرد همه مانند خودش بی آلایش اند که نتیجه این اعتماد غیر منطقی او در پایان داستان دیده شد وهانس چهره واقعی خود را نشان داد
    السا هم نمایانگر شخص با تفاوت های فردی اوست قدرت خارق العاده السا در واقع متفاوت بودن او با دیگران بود که همین تفاوت او با اعتقادات بی مورد جامعه سبب شده بود تا او در انزوا قرار گیرد و این قدرت خود را عامل صدمه زدن به دیگران میدید و به دلیل محبتی که به اطرافیانش داشت برای جلو گیری از آسیب زدن به آنها خود را در اتاقش زندانی کرده بود که با ادامه یافتن داستان ما شاهد این مسئله شدیم که نقطه ضعف السا که قدرتش بود تبدیل شد به نقطه قوت او و همان عشقی که سبب میشد او از دیگران بگریزد عاقبت به یاری او آمد و به او در کنترل نیرویش کمک کرد .درواقع انیمیشن فروزن قصد داشت به کودکان بیاموزد تا از نقاط ضعف خود نقطه قوتی بسازند و از همان چیزی که سبب شکست شان شده برای جلو رفتن و پیروزی استفاده کنند و اثرات تصمیم های آنی و اشتباه را نشان داد و صد البته تاثیرات ارتباط میان والدین و فرزند در کودکی و اثرات آن در بزرگ سالی را نشان داد.
    اولاف تنها به منظور طنز و مسخره گی در انیمیشن نبود بلکه با اشعار و سخنان خود عشق را عامل پیشروی و موفقیت ترویج میداد و نماد اتصال و پیوند میان انا والسا بود چراکه وقتی السا در اتاقش زندانی بود آنا برای او نقاشی اولاف را می‌کشید و از زیر در برایش میفرستاد
    با این کار نشان می‌دهد که تا چه اندازه به فکر السا است .و وجود اولاف سبب شد تا باری دیگر دو خواهر متوجه خاطرات شان و عشقی که به هم داشتن شوند و همین هم در پایان به السا کمک کرد تا بفهمد قدرتش را چگونه کنترل کند
    کوتوله ها هم در داستان با اشعار خودشان قصد داشتن همین مفهوم را به بیننده انتقال دهند .
    پس لطفا دست از این انتقادات متعصبانه بردارید و کمی منطقی تر حرف بزنید تا جای این که دیگران مسخره تان کنند به حرف هاتان ارزش قائل شوند.درضمن کسی این گونه انتقاد می‌کند که در مقابل این اثر چیزی بهتر عرضه کرده باشد و اگر از او پرسیدند خودت چه گلی به سرت زدی حرفی برای گفتن داشته باشد شما که هنوز هم در عروسک های پارچه ای خودتان مانده اید ووقت بچه هارا با انیمیشن های بی هدف و ساده لوحانه خودتان تلف میکنید این گونه به نقد آثار دیگران نپردازید و اگر راست می‌گویید و خیلی بارتان است اثری خلق کنید که در عین زیبایی و جذابیت نمایانگر و عرضه دهنده تاریخ ادبی کشورمان باشد.
    و با ساخت انیمیشن هایی که چهره سرد و بی احساسی دارند آبروی ایرانیان را نبرید‌.

  • ناشناس says:

    خیلی نگاه رادیکالی داشتی به قضیه
    به شخصه این فیلم هایی که معرفی کردی رو اصلا نگاه نمی کنم
    چون ظاهرا برا شما تفاوتی بین انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی نیست!
    بله اشکالاتی به فیلم هست اما شما دیگه خیلی پیاز داغشو زیاد کردی!
    جوری که آدم دلش می خواد بگه <>
    انگار دیزنی ها مشتی پخمه ان و فقط شما می فهمی
    تم فیلم کلا برای کودکان زیر ۱۰ ساله جوری که شما آنالیز کردی انگار داری بازی تاج و تخت روبه روته
    بابا یارو جادو داره شما می خوای برای جاد چهارچوب بذاری
    ولمون کن امیدوارم نویسنده، نظر منو بخونه.

  • یه بنده خدا says:

    اصلانم خوب نبود فروزن فیلم قشنگیه.من نمیدونم چرا بعضیا میان زحمتای یک کارگردانو زیر سوال میبرن:/
    تو حق نداری به چیزی که علاقه داریم توهین کنی

  • Ice Girl says:

    این انیمیشن بهترین بود
    یعنی من تا اینجا هرچی انیمیشن دیدم ب پای این یکی نمی‌رسن
    ودرضمن.این ی انیمیشن برای سرگرم کردن نوجوونا و کودکاس
    ی داستان تخیلی.
    پس نمی‌خواد این همه ب خودتون فشار بیارید ب قول معروف خرابکاری میشه😂

  • مودب تر says:

    اون اسکلایی که میگن انیمه خوب نیست و سطحش از انیمیشن پایین تره واقعا برام جالبن •_• در زمینه سینمایی بنظرم پیکسار اوله بعد ژاپن اما سریالی قطعا ژاپن از همه سره
    از مدیر عزیز سایت هم خواهش میکنم انیمه ها رو با این بولشتا مقایسه نکنه که کامنتا بشه مهد هیتر انیمه ://// با یه انیمیشن آمریکایی که تو همین رده سنیه مقایسه بشه که فلانی نیاد بگه فروزن از مدفن کرم های شبتاب بهتره ،،،،،،،،،؛؛///////////////////،،،،،،،،

    • Mobina says:

      😐😐
      انیمه و انیمیشن کلا با هم فرق دارن و من طرفدار جوفتشونم
      توی جوفتش هم خوب هست، هم بد
      این مسخره ترین دیدگاهی یه که تا حالا دیدم.
      فازت چیه خدایی

  • ریحانه اخوان says:

    قدرت السا برای این هست که مادرش پدرش را نجات داد
    السا عالیه

  • تنهاوناشناس says:

    سلام دیدم خیلی از دوستان نظر دادند چه با داستان فیلم موافق بودن و چه نه! و چه طرفدار بودن و چه نه!!
    اومدم بگم لطفاً در مورد یک فیلمی که در محدوده سنمون نیست بحث و نقد نکنیم
    هر فیلمی و سریال و انیمیشنی اشکالاتی چه در فیلم و چه در داستان دارد ولی ما حق نداریم زحمات کارگردان و عوامل سازنده رو زیر سوال ببریم
    اگر خودت واقعاً بلدی فیلم بدون خطا و بدون ایراد درست کنی چرا درست نمیکنی؟ تو که به یک فیلم که خیلی طرفدار داره خطا میگیری؟
    اگر داری از اون ها خطا میگیری که آمریکا و کمپانی والت دیزنی فیلم هاش خوب نیست و میخوای از فیلم (انیمیشن) های ایرانی تبلیغ کنی این کار درستی نیست درضمن نمی‌گم از فیلم های ایران خوشم نمیاد و بدم ازشون میاد(نظر همه محترمه) ولی باید حقیقت رو بپذیریم که ایران در زمینه فیلم سازی انیمیشن ضعیف است ، و انیمشین های ایران در مقابل انیمشین های آمریکایی هیچ هستند
    و شمایی که میگید داستان و فیلم خوب نبود و ایراد داشت اگه این فیلم در رده سنی خودت بود صد درصد خوشت میوومد و زیاد ایرادی ازش نمیگی(شایدم کلاً نگیری)
    من نه خوشم ازش (Frozen _ فروزن _ یخ‌زده) میاد و نه بدم ازش میاد ولی به زحمت های کارگردان و عواملش احترام میگذارم
    به نظر همه احترام می‌گذارم ولی حق نداریم فیلم یک کارگردان رو با یک کارگردان (از کمپانی یا هرچی) دیگر مقایسه کنیم!
    من خودم بشخصه با اینکه تقریباً ۱۶_۱۷ سالم هست ولی یکبار فروزن ۱ رو دیدم با خواهر کوچکترم (گذاشت رو تلویزیون و منم دیدم) واقعاً از داستانش خوشم اومد! اگر واقعاً با دقت به فیلم نگاه کنی و یکم به داستان (همزمان با فیلم)فکر کنی بعد همون لحظه متوجه داستان میشی
    درضمن همیشه که نباید فیلم ها و انیمیشن ها طبق میل تو پیش برن، هر فیلمی یک آدم خوب و چند آدم خرابکار و بد (و دروغ گو) و یک آدم قهرمان و یک آدم …… باید داشته باشه که توی بیننده بشینی با هیجان فیلم رو نگاه کنی اگه هیچ کدوم از گزینه های بالا(آدم قهرمان، آدم خوب ….) نداشته باشه چطور ادامه داستان رو درست کنه؟ کارگردان نویسنده و عوامل آخر داستان باید یک دریچه برای فصل بعدی باز کنن که برای ادامه داستان مشکلی نداشته باشند
    درضمن فک کنم که در جریان هستی که فصل دومش هم اومده برو نگاه اون کن که بفهمی موضوع چیه ولی لطفاً خواهشاً با یک دیدگاه دیگه که مسخره و بیخود مثل اینه نیا ( البته از نظر من برات بهتره نگاش نکنی چون دور از تصورات و خیالات تو هست)
    امیدوارم نویسنده مقاله این کامنت/پاسخ رو ببینه و بخونه و همچنین امیدوارم نویسنده مقاله این رو یاد بگیره به فیلمی که مناسب سنش نیست و مفهومی براش نداره نگاه نکنه
    از دوستانی که این متن رو خوندن بسیار تشکر میکنم و خیلی متشکرم که وقتتون رو صرف خواندن این نظر کردید

  • ژاکلین says:

    اصلا فروزن رو ساختن که قضیه لورفتن جسد یخ زده ی والت دیزنی در پارک رو لاپوشانی کنند و به صفحات آخر هول بدن

    • تنهاوناشناس says:

      چی میگی برا خودت؟
      آقا، از فیلم، داستان، کمپانی و شخصیت ها بَدِتون میاد چرا بهشون توهین میکنید؟ آقا شاید کسی فیلم رو ‌دوست داشته باشه، افکار اون رو مثل خودتون خراب نکنید خواهشاً،
      اگه فیلم رو دوست نداری خوب نگاه نکن، اگه خوشت از عوامل و کمپانی نمیاد خوب نگاه نکن، دنبال نکن، پیگیری نکن، کی مجبورتون کرده که اگه از یه فیلمی خوشتون نیاد بزور برید ببینید؟ یا کی مجبورتون کرده که اگه از یه کمپانی خوشتون نیاد فیلم های اون کمپانی رو دنبال کنید؟؟
      کی یَِقِتو گرفته گفته برو ببین و دنبال و پیگیری کن
      خوب حالا به هردلایلی ساخته باشه، زحمت کشیده برای سنین کودکان ساخته و کودکان هم از این انیمیشن خوششون میاد و به این جور انیمیشن ها علاقه مند شدند ، به شما چه مربوط که به چه دلیل ساخت؟ تو برو رایگان(بدون اشتراک) بشین ببین چکار داری که به چه دلیلی ساخت!؟؟
      میدونی به چه دلیلی ساخت؟ برای سرگرمی کودکان و بعضی نوجوان این انیمیشن رو ساخت.
      ایران اگه راست میگه خودش بره یه فیلم در سطح Frozen بسازه، آقا دلیلشم برای ارتقاء سطح و کیفیت انیمیشن های کشوری، و برای کمتر کردن واردات و خرید انیمیشن های خارجی و بالابردن فروش انیمیشن های داخلی؛ دلیل از این محکم تر؟
      چرا خودش نمی‌سازه و دلیل و اتهام به کمپانی های خارجی میاره و میزنه؟
      حالا انیمیشن رو ساختن تا قضیه ی جسد یخ‌زده والت دیزنی رو لاپوشانی کنند درست، ولی چه ربطی داشت؟ اگه یخ‌زده باشه چه لزومی داره لاپوشانی کنند؟ و قبل از اینکه اینا بیان لاپوشانی کنند در هزارتا کتاب و مقاله ثبت شد و هیچ موقع پاک نمیشه
      و دلیل الکی برای اتهام زنی به یک کمپانی بزرگ در عرصه انیمیشن نیار و نزن
      همون ساخت انیمیشن Frozen رو که تو برای لاپوشانی مرگ والت دیزنی در سرما اووردی اون سازنده این شرکت هست و هیچ لزومی برای لاپوشانی مرگش نیست.

  • السا says:

    تو حتما از اون میراکسی هایی که از این حرف ها میزنی اتفاقا السا میلیاردی طرفدار داره

    • هیچکس says:

      چا به میرا کولر ها بی احترامی میکنی؟ دوست داری به سلایق تون بی احترامی کنن؟ میراکلس هم یک انیمیشن در سطح جهانیه! درسته در سطح فروزن نیست اما واقعا شما دارید به میرا کولر ها توهین میکنی و اونارو زیر سوال میبری! ( من طرفدار فروزن هم هستم فکر نکنید اومدم هیت بدم ) شمایی که میگید هست ندید همین الان به ما میرا کولر های هیت دادین!

  • Anonymous says:

    باید در مورد نقدت بگم که زود قضاوت کردی می‌تونستی به نیمه پر لیوان نگاه کنی بجای اینکه رفتن و کردن پدر و مادر السا رو الکی خطاب کنی اونو به عنوان سرنخی که می‌تونه بهانه ای برای ساخت فروزن 2باشه در نظر گرفت از طرفی گیج شدن در فیلم و وقوع اتفاقات بی دلیل می‌تونه تماشا گر رو‌ حیجانی تر بکنه فیلم هایی که تو معرفی کردی حوصله سربر و خسته کننده بودند تا حدی که وسط فیلم دیگه تحمل نگاه کردنش رو نداشتی و برات مهم نبود که قراره آخر فیلم چی بشه ولی انیمیشن های مثل فروزن اونقدر برای مخاطب جذاب بود که افراد تا 20 بار هم اون رو تماشا میکردن و خسته نمی‌شدند و براشون تازگی داشت شاید بعضی از حرف هات درست بود و‌بعضیاش هم از سر عقده به زبان آوردی و بعضی مشکلات ریز رو بزرگ جلوه می‌دادی مثل یک کار نامه که همه نمره ها توش 20 هستند به غیر از یکی که 19 هست و تو کل 20 هارو کنار می‌زاری و هی به 19 گیر میدی

    ضمنا انیمه های ژاپنی اکثرا بی کیفیت یا خیلی تخیلی ویا خیلی احساسی و حوصله سر بر هستند

  • نگارين says:

    بعضي از موارد رو موافقم.چيزي که خودم هم با ديدن انيميشن،همون اول فهميدم.اما فکر نمي کنيد زيادي تند رفتيد؟!مثل هيت دهندگاني که چشمشون رو روي نکات مثبت مي بندن؟!مي گيد آهنگ سليقه ايه،اما خودتون هم سليقه اي حرف زديد!
    نکته ي اول:اصلاً جايز نيست آثار ميازاکي و کنار ديزني بذاري و بگي اگه مي خواين نماي بهتري از يه دختر نماي بهتري ببينيد بريد سراغ انيمه ها… فروزن در اصل براي بچه هاي زير 10 11 سال سنه!بعد مدفن کرم هاي شب تاب چي؟!براي بالاي 14 که هموناشم به زور مي فهمن!کم مونده پاپريکاي ساتوشي کن رو هم به ليستتون اضافه کنيد!..يک انيميشن که براي کودکان ساخته مي شه،به همين موزيکال بودن و اتفاقات رويايي و اتفاقات بد کوتاه شه که زنده هست!…مثل انيميشن هاي ديگه ي ديزني…که همه شونم محبوب بودن…
    نکته دوم:قرار نيست بچه بدونه ترول از کجا اومده!فلسفه ي وجودش چيه!لازم نيست!اين چيزا فقط بچه رو گيج مي کنه!..اگه قرار باشه همه اش بگيم چون نگفتن از کجا اومده پس بده که نميشه دوست عزيز!اگر اين ديدگاه رو داريد چرا نپرسيديد آينه ي جادويي مادر خوانده ي سفيد برفي از کجا اومده؟!يا اون ساحره تو ديو و دلبر چه منطقي پشتش بوده؟!يا اون پري مهربون وسط يه شهر تو سيندرلا ديگه چي مي گفته؟!…اصلاً به بچه چه که چرا السا قدرت داره ولي آنا نداره…خب يکي نداره!…مثل اينکه يه خواهر چشم رنگي و بلوند باشه اون يکي مو و چشم مشکي!…اگه بخواد به همه ي اينا پرداخته شه فقط سينمايي رو براي بچه طاقت فرسا و خسته کننده مي کنه.و از اونجايي که مخاطب ديزني کودکان هستن،واقعا شخصيت پردازي و سناريو سازي عميق و خفن نياز نيست.يه جذابيت بصري با موزيکال بودن کافيه!که ديزني خيلي خوب در اين مورد عمل کرده!
    کلام آخر؛دوست عزيز،شما اول مخاطب انيميشن رو پيدا کنيد بعد ببينيد طبق مؤلفه ها و فاکتورهاي برنامه اي اون گروه سني چطور عمل کرده،آخر ش اين طوري به باد نقد ببنديد!!
    انيمه هاي ميازاکي،از اول براي رسوندن مفهوم متفاوت بودن پس به طبعش از زير و بن با ديزني فرق مي کنه.چرا شو خودتون فکر کنيد بهتره…شايد ديگه اين طوري بعضي چيزا رو اشتباه قياس نکردين.
    و بهتون پيشنهاد مي دم به هيچ عنوان سراغ انيميشن هاي ديزني نريد.چون فک نکنم به گروه سني تون بخورن و دوباره همين آش و همين کاسه:)

  • Mobina says:

    ضعف در مورد شخصیت ها و تاریخچه شون و قسمت مرگ پدر مادر درست، ولی بقیه ش فقط از روی اینه که شما انیمیشن خوشت نیومده. نیازی نیس وقتی از ی چیزی خوشتون نمیاد بخواین گند بزنین با حرفاتون ب سر تا تهش.
    اونا ک معرفی کردین، همه رو دیدم و همه شون عالی هستن ولی دلیل نمیشه این انیمیشن! رو با اون انیمه! ها یا… مقایسه کنین😐😊

  • گمنام says:

    سلام. مقالتون بسیار عالی بود. هر چند که یکم تند برخورد کردید با قضیه ولی حرفتون کاملا درست بود.

  • ۰۰۰۳ says:

    تحلیل درستی بود،اما فراموش نکیند
    انیمیشن فروزان برای خردسال هاست که برای رده ی خودش بد نیست
    بچه ها یه پایان قشنگ دوست دارن نه یه انیمیشن پر مفهوم
    انیمه های که پیشنهاد کردی قشنگن (مخصوصا وقتی باد برمیخزد) ولی برای بزرگسالان

  • Nice Girl says:

    سلام بچه ها
    و سلام به نویسنده این انتقاد
    من قبول دارم تمام این نقد رو ولی میخواستم فقط یه نکته رو بگم
    این نقد خیلی خوب نبود و
    الان خیلی کارتونای بی محتوا تری از فروزن اومده
    مثلا
    آنا به سن قانونی رسیده بودولی برعکس
    دختر کفشدوزکی یا همون خانم کفشدوزکی (لیدی باگ) ۱۳سالشه
    و فقط دنبال عشق و عاشقیه این یعنی چی واقعا؟
    ولی تو فروزن آنا به سن قانونی رسیده بود
    ولی لیدی باگ خیلی کوچیک تر از این حرفاست که دنبال ازدواج و…باشه
    و به نظر من خیلی این کارتون بی محتوا تره
    شاید بگید لیدی باگ به ما ثابت کرد دخترا هم میتونن قوی باشن
    دخترا می تونن قوی باشن آره
    ولی یه دختر ۱۳ ساله چه لزومی داره دنبال عشق باشه
    یا مثلا لباسایی که لیدی باگ میپوشه
    همشون چسبناک و بدنما هستند
    ولی توی فروزن اینطوری نبوده
    و اگه بخوام مقایسه کنم صدتا صدتا میتونم ایراد های مختلف از این کارتون در بیارم به نظرتون خوبه منم به علایقتون توهین کنم؟
    پس شماهم به علایق بنده توهین نکنید
    هرکسی مختاره تا دنبال علایق خودش باشه

    • دخترکفشدوزکی says:

      ببین اگر سرچ کنی تو اپارات عشق فقط یک کلام دخترکفشدوزکی ویدیوی منتشر شده از دیزنی که دوبلور دخترکفشدوزکی رو نشون می ده که می گه بهترین انیمیشن دنیا شده و 5 میلیارد ساعت بازدید داشته

    • هم طرفدار فروزن و هم میراکولر says:

      واقعا متوجه نمیشم چرا اینقدر به میراکلس هیت میدید 😭😭😭
      خب نبینید
      وقتی یه انیمیشن این همه مخاطب داره اصلا دیگه هیت معنایی نداره

  • یه بنده خدا says:

    چرا حرف الکی میزنی
    مدارکت اصلا کافی نیست اصن منظور دیزنی این نیست که هر پسریو می‌بینیم عاشقش شیم فقط داشت فرق بین عشق واقعی و عشق سمی و تاکسیک رو یاد میداد!
    و اینکه داری انیمیشن دیزنی رو با انیمه مقایسه می کنی؟ این کجا اون کجا اصن😂
    درسته توی قسمت 1 اونقدری که باید محتوای قوی نداشت ولی فروزن 2 بنظرم خیلی عالی بود.
    و اینکه فقط درباره ی عشق و عاشقی بین کریستوف و آنا نبود اینکه السا تونست به ترسش غلبه کنه و برگرده خب این چیز بد آموزی نداره.
    تازه فروزن اصلا مثل دیزنی قدیم نبود که حتما یه پرنسس منتظر پرنس/پسر/شاهزاده یا هر کی باشه تا عاشقش شه. فقط عشق و عاشقی نبود و به ما داشت قوی بودن و مثبت بودن رو یاد میداد نه فقط عشق و عاشقی
    شما زیادی نگاه دارکی به فروزن داری.
    اگر فروزن مزخرف هست پس اونایی که به فروزن اسکار دادن یه مشت بچه ی 6 ساله ی بی سوادن.
    وقتی فروزن 1 اومد من فقط 4 سالم بود الان 12 سالمه و هنوزم طرفدارشم و عاشقشم و برای نویسنده کریس باگ و جنیفر لی کارگردانشون ارزش قائلم و دیدم که چقدر زحمت کشیدن تا فروزن 1 و 2 رو بسازن و شما داری زحماتشون رو زیر سوال می بری.
    نمیدونم بعد از خوندن این متن و دیدن فروزن 2 نظرت درباره ی این انیمیشن عوض شده باشه یا نه.

  • ..persianstar.. says:

    اولا تو حرف الوت تو قسمت دوم تمام توضیح داده شد که چرا السا همچین قدرتی داره دوما شخصیت انا دختری که کل نوجوانی و کودکی شو تنها بوده انتظار نداشته باش مثل انسان های پخته احساستشو بروز بده همه ما وقتی کسیو میبینیم که ظاهرش خوشمون بیاد روش نظر میکنیم (یا همون کراش ) ولی انا چون مهم ترین زمان بروز احساساتشو تنها بوده و بلد نبوذه چطور بیان کنه این رفتار رو نشان داده که واقعا از خلاق بودن نویسنده رو نون میده نکته بعدی اینکه اولاف و سون نقش فرعی داستان بودن درست ولی دلیلی نداره که نقش فرعی داستان حضورش خیلی کم باشه پس حرفت یه جور نظر شخصی بود و الکی به انیمیشن ایراد گرفتی و در اخرم واقعا خودتو چی فرض کردی داور بین المللی نزارت روی انیمیشن ها !! تو فقط یه هیتری که با چند تا حرف قلمبه سلمبه چند تا هیتر دیگه رو دور خودت جمع کردی تا نظر شخصی خودت که منفی هست در مورد این انیمیشن بدی فقط اینقدر نمیدونی که هر نظری محترمه اگه نظر تو منفی هست حتما نباید اون انیمیشن بد باشه گلم شاید تو داری برعکس شنا میکنی و خودتو گول میزنی راستی واقعا هم متعجب شدم از این طرز تبلیغات از انیمیشن های دیگه افرین بهترین راه تبلیغات و توهین به شعور مخاطب رو انتخاب کردی تا هم یه انیمیشن رو خراب کنی هم چند تا انیمیشن دیگه که چون تو خوشت اومده گفتی بهترین انیمیشن هاست اگه هم قبول داری که انیمیشنی که معرفی کردی از بهترین هاست باید بگم که فروزن تو رده بهترین انیمیشن های تاریخ هست پس داری برعکس شنا میکنی هیتر عزیز (^^

  • دخترکفشدوزکی says:

    دقیقا درسته فروزن به درد نمی خوره با سرچ در اپارات این عبارت {عشق فقط یک کلام دخترکفشدوزکی} ویدیو ای براتون می یاره از دیزنی که دوبلور دخترکفشدوزکی می گه دخترکفشدوزکی بهترین انیمشین دنیا شده و 5 میلیارد ساعت بازدید داشته

  • فروزن مزخرف says:

    فروزن یکی از مزخرف ترین انیمیشن هایی هست که تا بحال دیدم.

  • سلام says:

    فروزن رو با انیمه مقایسع میکنی:| نقد خیلی مسخره ای ود

  • السا و انا says:

    السا و انا عشقه اول که السا و انا دو اسکار دو گلدن گلوب و دو گرمی و یک آنی برده