حاشیه‌ای دیگر درباره سرمایه‌گذار سریال «شهرزاد» مطرح شد

15 January 2019 - 23:30

در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه که امروز ۲۵ دی برگزار شد، چند بار به نام و اتهامات محمد امامی تهیه کننده سریال «شهرزاد» و محمدهادی رضوی که در فصل اول این سریال به عنوان سرمایه گذار حضور داشت، اشاره شد. نماینده دادستان علاوه بر اشاره به برخی موارد مربوط به امامی گفت که به اتهامات او در پرونده دیگری به شکل جداگانه رسیدگی خواهد شد.

ایسنا گزارش داده که در این جلسه نماینده دادستان در کیفرخواست خود گفته است:

«موضوع پرونده‌های آقای حسین هدایتی، سامان مدال و محمد امامی که از طریق غیرقانونی و همکاری با بعضی از اعضای هیات مدیره چندین تسهیلات کلان گرفته‌اند، رسیدگی به اتهامات آنها در یک پرونده جداگانه در شعبه اول بازپرسی دادسرای صورت خواهد گرفت.»

علی بخشایش یکی از متهمان پرونده که مدیرعامل پیشین بانک سرمایه بوده در بخشی از دفاع خود به ماجرای سرمایه گذاران سریال «شهرزاد» و تسهیلاتی که از این بانک گرفته بودند، اشاره کرد:

«بدهی محمد امامی و هادی رضوی تسویه شده است و به صفر رسیده است و سامان مدلل نیز مراحل اخر تسویه را می‌گذراند.»

قاضی مسعودی که ریاست دادگاه را بر عهده داشت خطاب به متهم گفت:

«اتهام شما در تخصیص و ارائه خدمات بانکی به اشخاص است که طی آن ضوابط را رعایت نکرده‌اید؛ بنابراین پرداخت وصول و جبران خسارت بحث دیگری است که در حال حاضر موضوع بحث ما نیست. در رابطه با اعتبارسنجی‌ها و نحوه تخصیص توضیح دهید.»

اما نماینده بانک سرمایه که در دادگاه حاضر بود، درباره دفاع بخشایش خطاب به او‌ گفت:

«آقای بخشایش لطفا در بیانات خود کمی هم صداقت داشته باشید.»

او در ادامه خطاب به دادگاه گفت:

«آقای هادی رضوی در رابطه با املاک خود گران‌نمایی کرده است و ملکی که ۲۸ میلیارد ارزش داشته است را به عنوان ملک ۱۲۵ میلیاردی معرفی کرده است. آقای امامی هم همین‌طور است و گران‌نمایی کرده است.»

دیگر اتهامی که به محمد امامی وارد شد، از طرف نماینده سازمان بازرسی کل کشور بود که در دادگاه گفت:

«مدیران شرکت‌های آقای امامی صراحتا اعتراف کردند صورت‌های مالی ارائه شده به بانک سرمایه جعلی و صوری بوده است.»

قهرمانی، نماینده دیگر دادستان در ارتباط با چگونگی تسویه پرونده‌های آقای امامی و رضوی گفت:

«آقای امامی دو ملک را به بانک سرمایه ارائه داده اند که یک ملک با مبلغ ۲۰۵ میلیارد و ملک دیگر ۹۶ میلیارد بوده است که پس از کارشناسی قیمت ملکی که ۲۰۵ میلیارد بوده ۴۰ میلیارد و ملکی که ۹۶ میلیارد بوده حدود ۲۰ میلیارد تعیین شد.»
قهرمانی افزود:

«هادی رضوی ۱۲۳ میلیارد بدهی داشته که ملکی را به قیمت ۱۲۵ میلیارد با بانک تهاتر می‌کند که در اینجا ابهامات زیادی وجود دارد.»

بر اساس صحبت‌های نماینده دادستان، محمد امامی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار بوده که با ملک‌‌های به ارزش ۶۰ میلیارد تومان سعی در تسویه بدهی خود داشته است.

پیش از این محمود صادقی نماینده تهران در مجلس بخش‌هایی از گزارش تحقیق و تفحص مجلس از بانک سرمایه را منتشر کرده بود که در آن اتهامات مشابهی علیه امامی مطرح شد.

امامی علاوه بر سریال «شهرزاد» در این سال‌ها چند فیلم هم تهیه و سرمایه‌گذاری کرده و امسال دو فیلم «مصادره» و «خوک» که با سرمایه او ساخته شده بود، اکران شد.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.