لی آنکریچ رئیس تیم نوآوری پیکسار این استودیوی انیمیشن‌سازی را ترک کرد

20 January 2019 - 15:30

لی آنکریچ (Lee Unkrich) یکی از اعضای اصلی تیم نوآوری استودیوی پیکسار (Pixar)، پس از ۲۵ سال حضور در این استودیو که ۲ جایزه اسکار را نیز برای او به ارمغان آورد این استودیوی انیمیشنی را ترک کرد. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

آنکریچ که حدود ۳۰ سال در صنعت سینما و تلویزیون فعال بوده است، همکاری خود با پیکسار را در سال ۱۹۹۵ به عنوان تدوینگر در انیمیشن خانوادگی محبوب Toy Story «داستان اسباب بازی» آغاز کرد، و کار خود به عنوان تدوینگر را در A Bug’s Life «زندگی یک حشره» ادامه داد تا اینکه در سال ۱۹۹۸ دستیار کارگردان و نویسنده‌ی داستان Toy Story 2 «داستان اسباب بازی ۲» شد و همچنین دستیار کارگردانی و نویسندگی انیمیشن‌های محبوبی مثل Monsters, Inc «شرکت هیولاها» و Finding Nemo «در جستجوی نمو» را برعهده داشت. او اولین کارگردانی خودش را با Toy Story 3 «داستان اسباب بازی ۳» تجربه کرد، که برای آن برنده اسکار بهترین انیمیشن شد و همچنین در بخش بهترین فیلم نامزد اسکار شد، که در ژانر انیمیشنی اتفاقی نادر و ویژه است.

این کارگردان/ انیماتور/ تدوینگر ۵۱ ساله روز شنبه جدایی خودش از پیکسار را اعلام کرد. آنکریچ به تازگی کارگردانی انیمیشن Coco «کوکو» را برعهده داشت، که برای آن دومین اسکار خودش در بخش بهترین انیمیشن را برد، و همچنین در طراحی داستان انیمیشن موردانتظار Toy Story 4 «داستان اسباب بازی ۴» همکاری داشته است. او در بیانیه‌ای گفته است:

من برای همکاری با یک استودیوی دیگر اینجا را ترک نمی‌کنم؛ بلکه می‌خواهم زمان بیشتری با خانواده‌ام بگذرانم و از زندگی خود لذت ببرم.

علاوه بر خروج آنکریچ از پیکسار، این استودیو با تغییرات مهم دیگری هم روبرو است، جایی که از جان لستر (John Lasseter) رئیس بخش نوآوری پیکسار درخواست شد به دلیل اتهامات غیراخلاقی این استودیو را ترک کند، و اد کاتمول (Ed Catmull) یکی از موسسان اصلی این استودیو در ماه اکتبر بازنشستگی خود را اعلام کرد، اگرچه همچنان تا ماه ژوئیه ۲۰۱۹ به عنوان مشاور با این استودیو همکاری خواهد داشت. پیت داکتر (Pete Docter) رئیس جدید بخش نوآوری پیکسار در این باره گفته است:

لی همان زمانی که ما در حال تولید Toy Story بودیم به پیکسار ملحق شد، و تاثیر بسیار خوبی روی همه‌ی فیلم‌های استودیو داشته است. او به ما فیلمسازان تازه‌کار مواردی مثل فضاسازی، ترکیب‌بندی و تدوین را آموزش داد. هنر او در تدوین و دستیاری کارگردان باعث کیفیت بالای انیمیشن‌های ما شد، و وقتی شروع به کارگردانی کرد، مهارت او در عمق‌بخشی به داستان باعث شد بهترین فیلم‌های این استودیو را بسازد. قطعا دل ما برای او تنگ خواهد شد، البته به شدت از تعهد او به کیفیت و مهارتش در به دست آوردن دل مخاطبان سپاسگزاریم.

منبع: Comingsoon

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.