فیلم Green Book جایزه بهترین فیلم مراسم انجمن تهیه‌کنندگان را از آن خود کرد

21 January 2019 - 15:30

فیلم Green Book «کتاب سبز» جایزه بهترین فیلم مراسم انجمن تهیه‌کنندگان سال ۲۰۱۹ را از آن خود کرد. این فیلم به کارگردانی پیتر فارلی (Peter Farrelly) یکی از بزرگترین سورپرایزهای فصل جوایز است. Green Book که پس از بردن جایزه‌ی بهترین فیلم از نگاه مردم در جشنواره فیلم تورنتو به یکی از نامزدهای اسکار بهترین فیلم سال تبدیل شد، از طرف همگان مورد ستایش قرار گرفته است. این شامل سه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای ماهرشالا علی (Mahershala Ali)،‌ بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم کمدی یا موزیکال می‌شود. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

اگرچه Green Book از طرف بیشتر منتقدین و مخاطبان با استقبال خوبی روبرو شد، اما نقدهای خیلی متفاوتی به آن وارد شده است. برخی آن را Driving Miss Daisy «رانندگی برای خانم دیزی» برعکس خطاب کردند، برخی با رویکرد سنتی فیلم در مورد موضوعش مشکل داشتند و برخی به اشتباهات تاریخی فیلم اعتراض کردند. همچنین پس از اینکه توییت نژادپرستانه‌ی نیک واللونگا (Nick Vallelonga) یکی از نویسندگان فیلم افشا شد، Green Book دچار مشکلاتی در رسانه‌های اجتماعی شد. در برخی موارد، چنین مشکلاتی ممکن است باعث شود یک فیلم از کسب جوایز مهم محروم شود، اما Green Book همچنان در حال کسب جوایز مختلف بوده و یکی از شانس‌های اصلی بردن جایزه‌ی بهترین فیلم سال در مراسم اسکار است.

شب گذشته در مراسم انجمن تهیه‌کنندگان، Green Book جایزه‌ی بهترین فیلم سال را به دست آورد. این در صورتی بود که رقبای قدرتمندی مثل A Star is Born «ستاره‌ای متولد شده است»، Roma «رم» و BlackKkKlansman «بلکککلنزمن» در این بخش نامزد شده بودند.

این بدان معنا نیست که Green Book قطعا جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم سال را به دست خواهد آورد، اما شانس فیلم را به شدت بالا می‌برد. در تاریخ ۲۹ساله‌ی مراسم انجمن تهیه‌کنندگان، ۲۰بار بهترین فیلم این مراسم با بهترین فیلم اسکار آن سال یکی بوده است، که شامل ۹ فیلم در ۱۱ سال اخیر می‌شود. تنها دو فیلم برتر اسکار که با بهترین فیلم این مراسم یکی نبوده‌اند The Big Short «رکود بزرگ» در سال ۲۰۱۵ و La La Land «لا لا لند» در سال ۲۰۱۶ بوده‌اند، پس رقبای Green Book می‌توانند نفس راحتی بکشند چون طی چند سال اخیر، بهترین فیلم این دو مراسم یکی نبوده‌اند. البته هنوز هم شانس Green Book از بقیه نامزدها بیشتر است، و باید دید آیا این فیلم می‌تواند با موفقیت کامل فصل جوایز را به پایان برساند یا خیر.

اگرچه فصل جوایز رو به اتمام است، اما هنوز هم زمان زیادی برای تغییرات احتمالی وجود دارد. آکادمی اسکار نامزدهای بهترین فیلم را فردا ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) اعلام می‌کند و آخرین رای‌گیری جوایز اسکار از ۱۲ فوریه تا ۱۹ فوریه انجام خواهد شد. استودیوها طی این مدت به ایجاد کمپین برای فیلم‌های خود مشغول خواهند شد تا اعضای آکادمی اسکار را به سمت خود جذب کنند، و هنوز مشخص نیست چه اتفاقاتی طی یک ماه آینده خواهد افتاد. اما اگر قرار باشد شانس اصلی بهترین فیلم اسکار امسال را نام ببریم، قطعا Green Book مهم‌ترین آن‌هاست.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.