آلبوم موسیقی فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» در اروپا منتشر شد

21 January 2019 - 12:00

آلبوم موسیقی فیلم «بمب؛ یک عاشقانه»، ساخته «النی کاریندرو» آهنگساز یونانی پس از انتشار در کمپانی ECM در مراسمی رونمایی شد تا در سراسر اروپا پخش شود.

این آلبوم موسیقی‌ که شامل ۱۰ آهنگ‌ از فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» و ۱۳ آهنگ از موسیقی تئاتری با نام «همه پرندگان» است به تازگی در سالن بزرگ IANOS رونمایی شده است.

در مراسم رونمایی از این آلبوم النی کاریندرو از تجربه‌ همکاری خود با پیمان معادی کارگردان ایرانی فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» گفت و از «کریستوس بوکوروس» که جلد آلبوم را طراحی کرده و «سقراط سینوپولوس» نوازنده‌ سرشناس چنگ تشکر کرد.

در ادامه این مراسم «گیورگوس هارونیتیس» منتقد یونانی؛ جادوی ملودی؛ رنگ و ریتم موسیقی تازه‌ترین آلبوم «النی کاریندرو» را ویژگی مهم آن نامید و گفت:

«اولین صدایی که از ارکستر بیرون می‌آید مرثیه‌ای‌ست بر جریانی که خود را به آرامی در فیلم نشان می‌دهد. «بمب، یک عاشقانه» بافت موسیقایی رمانتیک و لطیفی دارد و از این جهت بعضا به موسیقی فیلم‌های آنجلوپولوس نزدیک می‌شود.»

او همچنین یادآور شد:

«پیانوی النی نقشی کلیدی در این آلبوم بازی می‌کند و عشقی را در پایان به نمایش می‌گذارد که آن را نمی‌بینیم ولی احساسش می‌کنیم. دقیقا مانند زندگی واقعی».

پیمان معادی، کارگردان فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» پیشتر در مصاحبه ای عنوان کرده بود:

«هرچه به ساخت فیلم نزدیک‌تر می‌شدم، به ‌طور اتفاقی برای این‌که در فضای فیلم قرار بگیرم، موزیک‌های خانم النی کاریندرو را گوش می‌کردم. من سال‌ها طرفدار این خانم بودم. آن ملودی و جنس کاری که در فیلم‌های آنگلوپولوس اتفاق می‌افتاد، با چیزی که در ذهنم بود، همسو شده بود. فیلم که ساخته شد و به موسیقی رسیدم، خبردار شدم ایشان بعد از مرگ آنگلوپولوس دیگر کار نمی‌کند؛ ولی شانسم را امتحان کردم و زمانی که داور جشنواره یونان بودم، به من گفتند می‌توانیم ارتباط شما را با ایشان برقرار کنیم و اگر از پروژه خوشش بیاید، ممکن است با هم کار کنید. ایشان فیلم تدوین شده را دید و عاشقش شد و گفت تو باعث شدی دلم بخواهد دوباره کار کنم و تقریبا به‌‌طور رایگان این کار را انجام داد. اتودهایی را برایم فرستاد که دوست داشتم و احساس کردم بهترین انتخاب بود و به نظرم انتخاب بهتری نمی‌توانستم داشته باشم. خوشحالم که آدم‌های سراسر دنیا این موهبت را داشتند که یک موسیقی دیگر از ایشان بشنوند.»

اکران فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» که داستانی متفاوت از روزهای بمباران و جنگ در تهران را روایت می‌کند با صدرنشینی در جدول فروش سینماهای ایران همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.