جوخه انتحار، سرباز زمستان را شکست داد!

19 September 2016 - 19:00

طرفداران مارول و DC برای مدت بسیاری است که با یکدیگر رقابت دارند و این موضوع در سال‌های اخیر رنگ و بوی دیگری گرفته‌است، چرا که DC نیز مانند مارول، جهان گسترده خود را وارد دنیای سینما کرده‌است. این رقابت خاص، می‌توان گفت معمولا به همان اندازه که افراطی است، احمقانه نیز هست. می‌توانیم در این موضوع توافق داشته‌ باشیم که هر دو کمپانی شایستگی خود را ثابت کرده‌اند، ولی فیلم Suicide Squad «جوخه انتحار» با عبور از یکی از بهترین فیلم‌های کمپانی مارول، به دستاوردی بزرگ دست یافت. جوخه انتحار به طور رسمی از نظر فروش در گیشه، از فیلم Captain America: The Winter Soldier «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» عبور کرد. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

با انتشار ارقام رسمی توسط Box Office Mojo، مشخص شد که Suicide Squad در گیشه جهانی، به فروشی بالغ بر ۷۱۸ میلیون دلار دست یافته است. این موضوع باعث پیشی گرفتن جوخه از فیلم Captain America: The Winter Soldier با فروش ۷۱۴ میلیون دلار می‌شود. Suicide Squad با شروع اکران خود، با موج عظیمی از نقدهای منفی مواجه شد که بسیاری تصور کردند این اتفاق، فروش آن را مانند فیلم قبلی این کمپانی Batman v Superman: Dawn of Justice «بتمن و سوپرمن: طلوع عدالت» تحت تاثیر قرار خواهد داد. با این که فیلم در هفته دوم فروش خود با افت شدیدی مواجه شد، ولی موفق شد با صدر نشینی در فروش به مدت سه هفته متوالی، ماه اوت میلادی را تحت سلطه خود در آورد.

هرچند که این یک موفقیت چشمگیر است ولی Suicide Squad بسیار قبل‌تر توانسته بود در فروش خانگی دنباله مارول را پشت سر بگذارد. در هفته سوم اکران خود در سینماها بود که ابرشرورها موفق شدند از فروش داخلی سرباز زمستان عبور کنند.

de3430be08d07905ce4f3acfe538806a302be054

Suicide Squad زمانی موفق به عبور از سرباز زمستان شد که خود این فیلم از نظر فروش در بین فیلم‌های کمپانی مارول در رتبه ششم قرار دارد. این بدین معنی است جوخه انتحار قبلا فیلم‌هایی مانند Ant-Man «مرد مورچه‌ای»، Iron Man «مرد آهنی» و Thor: The Dark World «ثور: دنیای تاریک» را پشت سر گذاشته‌است. ولی بلاک باستر ابرشرورها موفق نشد که از دانه درشت‌های مارول مانند Guardians of the Galaxy «نگهبانان کهکشان»، Iron Man 3 «مرد آهنی ۳»، Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، The Avengers «انتقام جویان» و دنباله‌اش Avengers: Age of Ultron «انتقام جویان: عصر اولتران» عبور کند.

در حالی که فروش کلی در گیشه به عنوان نمادی ابتدایی از موفقیت در هالیوود شناخته می‌شود، همیشه نیز این معنی را نمی‌دهد که از نظر کیفی فیلم هم تراز با فروش خود است. با این که Suicide Squad از داستانی نسبتا سبک و کاراکترهای عمدتا طنز آمیز (فقط هارلی کویین) بهره برد، ولی Winter Soldier در این رقابت فیلم برتر است که با داستانی عالی و شخصیت‌هایی درخشان، جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های دنیای مارول ثابت کرده‌است. ولی قطعا شما بدون طرفداران خود به فروش بالای ۷۰۰ میلیون دلار نمی‌رسید، پس همیشه این امکان وجود دارد که Suicide Squad 2 (که تولیدش قطعی است) بتواند با رفع مشکلات اصلی خود در ارتباط با مخاطب و سرعت روند فیلم، به موفقیت‌های بسیار بیشتری دست یابد.

منبع: CinemaBlend

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    بدون کوچکترین شکى از همه نظر کاپیتان آمریکا بهتر بود به جز یه چیز. سرگرم کنندگى. با تمام ایرادهاىیى که به حق به جوخه خودکشى وارد هست، اما جداً سرگرم کننده تر از کاپیتان آمریکا بود.