جورج آر. آر. مارتین: صحبت‌ در مورد ساخت پیش درآمد بازی تاج و تخت فقط در حد حدس و گمان است

20 September 2016 - 00:00

مدتی است که از اکران فصل ششم سریال Game of Thrones «بازی تاج و تخت» می‌گذرد و اکنون طرفداران سریال در انتظار فصل هفتم ابن مجموعه هستند که در تابستان سال آینده منتشر خواهد شد. برای اطلاعات بیش‌تر، با سایت سینماگیمفا همراه باشید.  البته کمی برای طرفداران این انتظار سخت خواهد بود؛ زیرا نسبت به سال‌های گذشته که سریال در ماه آوریل پخش می‌شد، امسال با کمی تاخیر مواجه هستیم و همچنین به جای ده قسمت، شاهد هفت قسمت در فصل آینده خواهیم بود. علاوه بر این‌ها، تهیه‌کنندگان سریال یعنی دیوید بنیوف (David Benioff) و دی. بی. وایس (D.B. Weiss) به صورت رسمی اعلام کردند که فصل هشتم، آخرین فصل سریال خواهد بود و در نتیجه طرفداران باید پس از آن با این مجموعه خداحافظی کنند. در کنار همه این‌ موارد، مدت زیادی است که خبری از کتاب‌های نغمه یخ و آتش جورج آر. آر. مارتین نیست و همچنان همه در انتظار عرضه کتاب بادهای زمستان هستند.

با وجودی که سرنوشت عرضه پیش درآمدی برای سری Game of Thrones «بازی تاج و تخت» مشخص نیست، می‌توان شاهد پیش درآمدهایی برای دیگر آثار فانتزی مشهور در صنعت سینما باشیم. برای مثال، سری The Lord of The Rings «ارباب حلقه‌ها» با ساخت اقتباسی از کتاب محبوب هابیت که توسط خالق این سری یعنی جی. آر. آر. تالکین نوشته شده است، کار خود را ادامه داد و همچنین سری Harry Potter هم با عرضه فیلمی از یکی از داستان‌های فرعی این مجموعه یعنی Fantastic Beasts and Where To Find Them «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها»، در آینده نزدیک دوباره به سینما بازخواهد گشت.

خوشبختانه، با توجه به جهان و ماجراهای بزرگ دنیای کتاب‌های نغمه یخ و آتش می‌توان پیش درآمدهایی در رابطه با این دنیا ساخت و طرفداران به شدت خواهان دیدن تاریخ گذشته وستروس و حتی جوانی برخی از شخصیت‌های معروف سری هستند. در مراسم امی امسال، خالق این دنیای فانتزی یعنی جورج آر. آر. مارتین که یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم هم است، در گفت‌وگویی با TV Guide صحبت‌های جالبی در خصوص ساخت پیش‌ درآمدی برای سری بیان کرده است:

خب، من هزاران صفحه از تاریخ جعلی وستروس دارم که داستان را به مجموعه بازی تاج و تخت هدایت می‌کند. در این لحظه، ما هنوز باید این نمایش را به اتمام برسانیم و من باید دو کتاب را تمام کنم. بنابراین، در حال حاضر همه‌ی این بحث‌ها فقط حدس و گمان است.

مارتین با اشتیاق سعی در حفظ توجه طرفداران برای فصل‌های آینده و دو کتاب پایانی این مجموعه دارد. با این وجود، صحبت‌های در‌ها را برای ساخت پیش درآمدهایی از این مجموعه بازمی‌گذارد و کار HBO را برای تصمیم‌گیری راحت کرده است.

هزاران صفحه‌ای که مارتین در صحبت‌هایش اشاره می‌کند، پتانسیل بسیاری را برای ساخت پیش درآمد در موضوعات مختلف دارد و قطعاً طرفداران خواهان مشاهده گذشته و تاریخ وستروس در این رسانه هستند. وایت‌واکرها، فرزندان جنگل و کلاغ سه چشم نقش زیادی در داستان‌های وستروس دارند و می‌توانند داستان خودشان را نیز داشته باشند. حتی می‌توان دوران باشکوه و قدرتمندی اژدهایان را به تصویر کشید که قطعاً‌ جذابیت‌های خودش را خواهد داشت. اگر نخواهیم بسیار از داستان کنونی سریال دور شویم، نمایش شورش رابرت باراتیون علیه تارگرین‌ها هم گزینه بسیار دیدنی و هیجان انگیزی خواهد بود.

البته، سوال مهم اینجاست که آیا ساخت یک پیش درآمد برای سری ضروری است یا رها کردن میراث سری در اوج خود انتخاب بهتری خواهد بود. برای مثال، سری هابیت علیرغم کسب موفقیت‌های مالی خود، مورد انتقادات فراوانی قرار گرفت و بسیاری ساخت یک سه‌گانه از یک کتاب را سرزنش کردند و هم اکنون سرنوشت Fantastic Beasts and Where To Find Them «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این وجود، سابقه موفقیت هم در ساخت پیش درآمد‌‌های مجموعه‌های بزرگ وجود داشته است. از این رو می‌توان به Breaking Bad و پیش درآمد آن یعنی Better Call Saul اشاره کرد که مورد استقبال خوب منتقدین و طرفداران قرار گرفت و توانست به خوبی راه و میراث سری اصلی را ادامه دهد. اگر خالقان Game of Thrones «بازی تاج و تخت» بتوانند پیش درآمدی در چنین سطحی و حتی بالاتر خلق کنند، بدون هیچ شکی طرفداران آماده بازگشت به سرزمین‌های وستروس خواهند شد.

تاکنون اخبار و شایعات زیادی از فصل هفتم این سریال منتشر شده است. از بازیگران جدیدی که به فصل هفتم سریال Game of Thrones «بازی تاج و تخت» اضافه شده‌اند، می‌توان به جیم برودبنت اشاره کرد که در گذشته سابقه ایفای نقش در مجموعه هری پاتر را هم داشته است. همچنین گزارشی در گذشته به بازدید دنریس از یک مکان جدید و مهم در این فصل خبر داده بود. چندی پیش هم در مراسم امی امسال این سریال تحسین شده توانست جوایز متعددی را از جمله جایزه بهترین سریال درام، کسب کند.

فصل هفتم سریال Game of Thrones «بازی تاج و تخت» در تابستان آینده از شبکه HBO پخش خواهد شد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.