فجر ۳۷| کارگردان «بنفشه آفریقایی»: این فیلم غیر اخلاقی نیست

1 February 2019 - 08:30

کارگردان فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» درباره موضوع این فیلم توضیح داد: این زن و شوهر تلاش کرده‌اند با کمک هم و بدون قضاوت و با کنار گذاشتن برخی تعصبات مسائلی که در گذشته برایشان پیش آمده را حل کنند و اصلاً موضوعی غیر اخلاقی در فیلم اتفاق نمی‌افتد.

علیرضا شجاع‌نوری تهیه کننده این فیلم سینمایی درباره حضور بین‌المللی آثار سینمایی و این فیلم توضیح داد:

ما تصمیم داشتیم فیلمی بسازیم که دوستش داشته باشیم و با آن ارتباط برقرار کنیم. اگر می‌خواهیم سینمای جهانگیری داشته باشیم باید به سمت روایت آنچه که داریم و آن‌گونه‌ای که زیست می‌کنیم برویم. ما چند نمایش با افراد خارجی داشتیم و توانستند با آن ارتباط برقرار‌کننده و حس نوستالوژیک با این اثر پیدا کردند.

او ادامه داد:

ما باید طعمی از ایران را به نمایش بگذاریم که در هیچ شرکت توریستی وجود ندارد و مانند زمانی که بدون رفتن به کشوری مانند آمریکا حس مشترک پیدا می‌کنیم حس خوبی به ما دست بدهد.

 

نام این فیلم به گفته کارگردان این اثر سه بار تغییر کرده است و در ابتدا باران تابستان نام داشت و سپس به زنگار تغییر کرد و در نهایت به خاطر شرایط خاص بنفشه آفریقایی و تأثیر و حضور آن در فیلم نامش بنفشه آفریقایی گذاشته شد.

مونا زندی حقیقی درباره موضوع این فیلم که بر اساس حقیقت ساخته شده است و داستان زندگی زنی است که همسر سابقش را از خانه سالمندان به خانه خودش می‌آورد، توضیح داد:

آن‌ها یک خانواده روستایی نبودند و از شهر تهران به جای دیگری رفته‌اند. اما فکر می‌کنم نکته اینجاست که این زن و شوهر تلاش کرده‌اند با کمک هم و بدون قضاوت و با کنار گذاشتن برخی تعصبات مسائلی که در گذشته برایشان پیش آمده را حل کنند. ضمن اینکه اصلاً موضوعی غیر اخلاقی در فیلم اتفاق نمی‌افتد.

کارگردان این اثر با اشاره به این‌که رضا بابک فردی شاد و سرزنده است گفت که یکی از سختی‌های کار این بود که رضا بابک باید تکیده و پیر می‌شد اما در حقیقت او فردی بسیار سرزنده است.

«بنفشه آفریقایی» در شهر آمل فیلمبرداری شده و به گفته علیرضا شجاع نوری برای لوکیشن مناسب جاهای مختلفی کاندید بوده و در نهایت خانه‌ای را در آمل پیدا کردند که قرار بوده شهرداری آنجا را به پارکینگ تبدیل کند،بنابر این این خانه‌ای مخروبه را برای فیلمسازی آماده می‌کنند و دکور سازی می‌شود.

فاطمه معتمد آریا بازیگر اصلی این فیلم چون سر صحنه فیلمبرداری بود و نتوانسته بود در نشست حضور پیدا کند لحظاتی به صورت تماس تصویری سخنان کوتاهی را بیان کرد.

از دیگر حواشی این نشست صدای زیاد و همهمه‌ای بود که در سالن وجود داشت که باعث اعتراض عوامل فیلم شد همچنین یکی از عوامل فیلم سینمایی بعدی سهواً در نیمه‌های نشست در کنار عوامل فیلم «بفشه آفریقایی» نشست.

مونا زندی حقیقی (کارگردان)، رضا بابک، مریم شیرازی و ندا جبراییلی (بازیگران)، پیمان یزدانیان (آهنگساز)، علیرضا شجاع‌نوری (تهیه‌کننده) و حمید بابابیگی (فیلمنامه‌نویس) در این نشست حضور داشتند.

منبع: ایسنا

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.