فجر۳۷ | نشست خبری عوامل فیلم «سمفونی نهم» برگزار شد

2 February 2019 - 08:30

«سمفونی نهم»، نهمین ساخته محمدرضا هنرمند است که این کارگردان درباره علت نام‌گذاری اثرش معتقد است سمفونی نهم بتهوون به عنوان سمفونی مرگ شناخته می‌شود که بی‌ارتباط با مضمون فیلم هم نیست، اما با این حال نمی‌خواسته اسم فیلم سمفونی مرگ باشد.

محمدرضا هنرمند که پس از حدود ۲۰ سال به سینما برگشته است، در نشست خبری فیلم جدید خود به نام «سمفونی نهم» که در ژانر کمدی تراژدی ساخته شده، در جشنواره فیلم فجر گفت که این فیلم نهم اوست بخاطر همین اسم این فیلم را «سمفونی نهم» گذاشته است. همچنین سمفونی نهم بتهوون همه جا به عنوان سمفونی مرگ شناخته می‌شود که متناسب با داستان این فیلم است اما با این حال نمی‌خواسته اسم فیلم سمفونی مرگ باشد.

به گفته کارگردان این اثر مضمون فیلم با مرگ و عشق درآمیخته است که خون در هر دو نقش مهمی دارد.

هنرمند در مورد چالش‌هایی که ممکن است بخاطر پرداختن به مسائل دینی برایش پیش بیاید گفت:

من هم مثل شما از ممیزی‌های ارشاد آگاهم و امیدوارم که این اتفاق نیفتد و فیلم به مشکلی نخورد و من تمام تلاشم را کردم که از کنار این خط قرمزها رد شوم.

زینب تقوایی هم که تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده داشت و پیش از این هم تهیه چند سریال تلویزیونی مانند «دودکش»، «مدینه»، «پشت بام تهران» و… بوده است درباره هزینه ساخت این اثر بیان کرد که حدود ۵ میلیارد تومان صرف ساخت «سمفونی نهم» شده است و دستمزدهایی که بازیگران گرفتند با دستمزدهای معمولشان فاصله داشته و آن‌ها اگر می‌خواستند دستمزدهای همیشگی را بگیرند هزینه تولید این پروژه بیشتر می‌شد.

تهیه‌کننده این اثر ادامه داد:

برای دریافت کارت تهیه‌کنندگی فیلم یک سری امتیازها لازم است که من بیشترش را داشتم و فقط تهیه‌کنندگی ۲ فیلم در پرونده‌ام نبود به همین دلیل مخالفتی با تهیه‌کنندگی من صورت نگرفت.

در این فیلم سینمایی که داستان‌هایی از چند زمان مختلف تاریخی، عشق را به شکلی دیگر را روایت می‌کند، برخی بازیگران با گریم‌های سنگینی نقش آفرینی می‌کنند و به‌طور مثال گریم پژمان بازغی که نقش امیرکبیر را در فیلم بازی می‌کند، ۴ ساعت زمان می‌برده. حمید فرخ نژاد، ساره بیات، پژمان بازغی، مهرداد صدیقیان، هدی زین العابدینو علیرضا کمالی از بازیگران این اثر هستند که در نشست رسانه‌ای فیلمشان هم در پردیس ملت حضور داشتند.

حمید فرخ‌نژاد که نقش ملک‌الموت را در این فیلم بازی می‌کند در سخنانی درباره این شخصیت توضیح داد:

این‌که شما نقشی را بازی کنی که ما به ازای واقعی ندارد بسیار سخت است. شخصیتی که نباید هیچ حسی به هیچ چیزی داشته باشد و باید روند زمینی شدن این شخصیت ماورایی خیلی ریز و ظریف به تصویر گرفته شود. من طی این فیلم فهمیدم که عزراییل کارگزاران زیادی دارد به اسم ملک الموت که من یکی از آن‌ها بودم.

علیرضا کمالی دیگر بازیگر فیلم که نقش کوروش را برعهده داشت بیان کرد که این یکی از آرزوهایش بوده و در این فیلم محقق شده است. او همچنین اظهار کرد:

من فکر می‌کنم برخی نقاط تاریخ ایران بنا به مصلحت یا منفعت حذف شده و نادیده گرفته شده است. آقای هنرمند جسارت به خرج دادند و هویت ملی و عرق به وطن را در اثرشان وارد کردند.

محمدرضا هنرمند (کارگردان)، حمید فرخ نژاد، ساره بیات، پژمان بازغی، مهرداد صدیقیان، هدی زین العابدین و علیرضا کمالی (بازیگر) زینب تقوایی (تهیه کننده) حامد افضلی (نویسنده)، امین هنرمند (آهنگساز) مهدی ابراهیم زاده (صدابردار) مجید اسکندری (گریم) و مشکین مهرگان (طراح صحنه و لباس) در این نشست حضور داشتند.

منبع: ایسنا

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.