فجر۳۷| نشست خبری عوامل فیلم «مسخره‌باز» بدون حضور علی نصیریان برگزار شد

2 February 2019 - 21:15

علی مصفا تهیه‌کننده «مسخره‌باز» باور دارد که فیلمش در اکران موفق می‌شود. این فیلم با بودجه چهار میلیارد تومان ساخته شده است.

در نشست خبری فیلم «مسخره باز» در سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر همایون غنی‌زاده (کارگردان)، صابر ابر (بازیگر) و علی مصفا (تهیه‌کننده) حضور داشتند.

جای خالی علی نصیریان که به سوگ همسر نشسته است

در این نشست با اجرای احسان کرمی نخست صحبت از درگذشت همسر علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینمای ایران به میان آمد. علی مصفا در این‌باره گفت:

«من در ابتدا می‌خواهم بگویم که چقدر متاسفم از این‌که آقای نصیریان به دلیل فوت همسرشان همراه ما نیستند. به این فکر می‌کردیم که این جلسه را برگزار نکنیم و در آن شرکت نکنیم. اما در نهایت تصمیم گرفتیم به خاطر قول و قراری که داشتیم در این نشست حاضر شدیم، اما بسیار متاسفیم برای اتفاقی که برای آقای نصیریان افتاده است.»

اطمینان از اکران خوب فیلم چهار میلیاردی

علی مصفا درباره برنامه‌اش برای اکران خوب فیلم «مسخره‌ باز» گفت:

«این کار از دست من خارج است و کاری است که خود فیلم باید آن را برعهده داشته باشد. با توجه به بازخورد خوبی که از اکران این فیلم دریافت کرده‌ام چندان نگران این مورد نیستم چون فکر می‌کنم فیلم این قابلیت را دارد.» او همچنین اعلام کرد که بودجه فیلم ۴ میلیارد تومان بود.

غنی‌زاده، یک فیلمنامه چندپاره و احتمال تکرار موفقیت «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد»

در این نشست خبری همایون غنی‌زاده تایید کرد که فیلمنامه‌ «مسخره‌باز»‌ چندپاره است و تاکید کرد که این چند‌پارگی انتخاب خودش بوده و گفت:

«تکرارهای زیادی در فیلمنامه وجود دارد که بعضا ممکن است کسالت‌آور و خسته‌کننده باشد که البته امری تعمدی بوده است.» او که تئاتر موفق «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» را در کارنامه دارد درباره احتمال تکرار این موفقیت در عرصه سینما گفت: «من تلاش کردم این فیلم از تئاتر «می سی سی پی…» بهتر بشود. وقتی من کارگردان آن اثر بودم و حالا کارگردان یک اثر سینمایی می‌شوم، در دام یک شباهتی می‌افتم که تلاش می‌کنم از آن بجهم، اما گاهی نمی‌توانم چون این تشابه در وجود من است. من اصلا قصد نداشتم که بیننده یاد «می سی سی پی…» بیفتد و فرضم هم این بود که خیلی از تماشاگران این تئاتر را ندیده‌اند. با این حال اگر تشابه و تکراری در فیلم وجود دارد این ضعف از من است. من همیشه دوست دارم در کارهایم نوآوری داشته باشم.»

نقشی که برای هدیه تهرانی نوشته شد

همایون غنی‌زاده درباره انتخاب بازیگران به ویژه هدیه تهرانی هم توضیح داد:

«من این نقش را برای خانم تهرانی نوشته بودم و قطعا برای نقش هما اتفاقی به سراغ خانم تهرانی نرفتم. بقیه بازیگران هم تصادفی انتخاب نشدند.»

تجربه بازیگران از حضور در «مسخره باز» در کنار علی نصیریان

داریوش موفق یکی از بازیگران فیلم درباره تجربه کار در کنار همایون غنی‌زاده گفت:

«من نزدیک به ۳۰ سال کار حرفه‌ای بازیگری روی صحنه تئاتر کردم. تا به حال نه توسط چهره‌ام و نه توسط پولم و نه توسط رانتم وارد عرصه تصویر نشدم اما همایون غنی زاده به من اعتماد کرد و این نقش را به من سپرد. واقعا از او تشکر می‌کنم و از بقیه دوستان هم که همپا و همراه من بودند تشکر می کنم. خروجی کار واقعا فوق العاده بود.»

صابر ابر هم درباره تجربه بازی در کنار بابک حمیدیان و علی نصیریان گفت:

«من اول یک نکته مهم را بگویم که شاید کمتر شنیده باشید. به نظر من ذهن جناب نصیریان آن‌قدر به روز و مدرن است که گاهی ترسناک است. همراه شدنشان با این جنس فیلم باورنکردنی است. یک روزهایی ما با همایون و بابک و داریوش و … صحبت می کردیم و همایون با ترسی می‌گفت این را چطور باید به آقای نصیریان بگوید و وقتی می‌گفت آقای نصیریان اتفاقا او را راهنمایی هم می‌کرد. من تا به حال در هیچ پروژه‌ای یک بازیگر در این سن و سال را ندیدم که این‌قدر دقیق و درست بداند که با چه فیلمی همراه است.»

در پایان نشست فیلم «مسخره‌باز» همایون غنی زاده کارگردان این فیلم درباره علی نصیریان گفت:

«شما گاهی صاحب چیزی می شوید که قبلش از نعمت وجودش اطلاع نداشتید و بعد در خلوت خودتان به این فکر  می‌کنید که اگر همچنان از این نعمت بی‌بهره می‌ماندید چه می‌شد. باور کنید بارها از فکر این‌که ممکن بود تجربه همکاری با آقای نصیریان را نمی‌داشتم و بعد متوجه نمی‌شدم که چه نعمتی را از دست دادم می‌ترسم. نمی‌دانید چه تجربه‌ای است و نمی‌دانید کار کردن با علی نصیریان چه لذتی دارد. واقعا باید قدر ایشان را بدانیم. »

منبع: خبرآنلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.