بالا رفتن شانس اسکار برای فیلم La La Land

20 September 2016 - 16:00

فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو، با کمک به فیلم احتمالی رقابت کننده برای اسکار، آن را بیش از پیش در مرکز توجهات قرار داد. فیلم‌هایی که قرار است در چند ماه آینده در مورد آنها صحبت کنیم، در ماه سپتامبر در این فستیوال به نمایش درآمدند و معمولا فیلم‌هایی که در این فستیوال موفق به کسب جایزه شوند، عملکرد بسیار خوبی نیز در مراسم آکادمی اسکار از خود به نمایش می‌گذارند. به همین خاطر است که در تعطیلات آخر هفته گذشته، فیلم موزیکال معاصر دیمین چزل (Damien Chazelle) یعنی La La Land با به دست آوردن جایزه منتخب تماشاگران در این فستیوال، موفق شد حضور خود را در مراسم اسکار تقریبا قطعی کند. با سینماگیمفا همراه باشید.

این مراسم که از آن با عنوان the Grolsch People’s Choice Award نیز یاد می‌شود، ۳۹ سال است که برگزار می‌شود و جوایز آن به انتخاب تماشاگرانی است که فیلم برای آنها به نمایش گذاشته می‌شود. برنده امسال این فستیوال، لا لا لندِ دیمین چازل، موزکالی منحصر به فرد و عامه پسند است که داستان عشق میا (با بازی Emma Stone) و سباستین (با بازی Ryan Gosling) را بیان می‌کند، داستانی که در آن این دو زوج عاشق تلاش می‌کنند هم در زندگی شخصی و هم در زندگی کاری، جایگاه خود را در شهر لس‌آنجلس محکم کنند. طبق گزارش منتشر شده از مصاحبه رسمی خبری، جایزه‌ای که به این فیلم داده شد شامل ۱۵۰۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه تندیس یادبود جشنواره است که توسط شرکت Grolsch به عنوان اسپانسر اهدا شد. جایگاه سوم در رقابت امسال، به فیلم Queen of Katwe «ملکه کتوه» ساخته میرا نیر (Mira Nair) رسید در حالی که جایگاه دوم در اختیار فیلم Lion «شیر» ساخته گرت دیویس (Garth Davis) قرار گرفت که به خاطر ماهیت بسیار غمگینش بسیاری از توجهات را به سمت خود جلب کرد.

چرا این موفقیت خبر خوبی برای امیدهای La La Land در اسکار است؟ فقط کافی است نگاهی به برندگان این جایزه در سال‌های گذشته بیاندازیم. کاملا مشخص است که این فیلم‌ها بعد از بردن جایزه TIFF، چند ماه بعد در مراسم اسکار یا نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم شده‌اند یا اصلا آن را با خود به خانه برده‌اند. در زیر لیست ۱۰ فیلم اخیر برنده در این جشنواره آمده‌است.

سال ۲۰۰۶ فیلم Bella «بِلا»

سال ۲۰۰۷ فیلم Eastern Promises «قول‌های شرقی»

سال ۲۰۰۸ فیلم Slumdog Millionaire «میلیونر زاغه نشین» برنده جایزه بهترین فیلم

سال ۲۰۰۹ فیلم Precious «گران‌قدر» نامزد جایزه بهترین فیلم

سال ۲۰۱۰ فیلم The King’s Speech «سخنرانی پادشاه» برنده جایزه بهترین فیلم

سال ۲۰۱۱ فیلم Where Do We Go Now؟ «حالا کجا برویم؟»

سال ۲۰۱۲ فیلم Silver Linings Playbook «دفترچه امیدبخش» نامزد جایزه بهترین فیلم

سال ۲۰۱۳ فیلم ۱۲ Years a Slave «دوازده سال بردگی» برنده جایزه بهترین فیلم

سال ۲۰۱۴ فیلم The Imitation Game «بازی تقلید» نامزد جایزه بهترین فیلم

سال ۲۰۱۵ فیلم Room «اتاق» نامزد جایزه بهترین فیلم

آیا این بدین معنی است نامزدی فیلم دیمین چزل به عنوان بهترین فیلم قطعی است؟ قطعا نه، ولی به نظر احتمال این اتفاق بسیار زیاد است و این فیلم شانس بسیار خوبی دارد. همانطور که گفته‌‌شد فیلم تقریبا تمام ویژگی‌های لازم به عنوان یک اثر اسکاری را دارد، ازجمله اینکه در مورد بزرگداشت هنر فیلم سازی و موسیقی است و همچنین نشان دهنده تلاش برای رسیدن به رویا در صنعت سرگرمی است. این موضوع به تنهایی باعث شد که فیلم صامت The Artist «هنرمند» در سال ۲۰۱۱ جایزه اسکار را به دست آورد. آیا در مورد La La Land نیز این اتفاق خواهد افتاد؟

La La Land عرضه گسترده خود را در ماه دسامبر شروع خواهد کرد ولی استودیوی Lionsgate قطعا از این پیروزی در تورنتو و دیگر موفقیت‌های فیلم، برای قطعی کردن حضور خود در مراسم اسکار استفاده خواهد کرد. قطعا فیلم شایستگی دریافت بالاترین جایزه مراسم اسکار را دارد.

منبع: CinemaBlend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.