فجر۳۷| نشست خبری عوامل فیلم «مردی بدون سایه» برگزار شد

5 February 2019 - 08:00

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «مردی بدون سایه» با حضور کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم در سینمای اهالی رسانه برگزار شد.

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «مردی بدون سایه» آخرین نشستی بود که در ششمین روز از برگزاری جشنواره سی ‌و هفتم فیلم فجر روز دوشنبه ۱۵ بهمن ماه در پردیس ملت برگزار شد.

در این نشست علیرضا رییسیان تهیه‌کننده و کارگردان فیلم، علی مصفا، لیلا حاتمی، نسیم ادبی و به آفرید غفاریان از بازیگران، محمدرضا دلپاک طراح صدا، ستار اورکی آهنگساز و… حضور داشتند.

رییسیان در ابتدای نشست عنوان کرد که حرف اصلی‌اش را آخر جلسه می‌زند.

علی مصفا در پاسخ به سوالی درباره ریتم یکنواخت و بازی‌های تکراری‌اش در فیلم‌های امسال جشنواره، ضمن کنایه به خبرنگارانی که در مقام تهیه‌کننده فیلم‌های دیگر درباره هزینه تولید فیلم‌ها سوال‌پیچش کرده بودند،گفت:

خیلی خوشحالم که امروز آخرین باری است که در جشنواره حضور دارم و قرار نیست در این نشست جواب ممیزین مالیاتی را بدهم چون در مقام بازیگر اینجا هستم! یکنواخت بودن بازی‌هایم هم به این دلیل است که همه فیلم ها را من بازی کردم و اگر نقش ها شبیه هم شده به این دلیل است که کارگردان از من این نوع بازی را خواسته است.

لیلا حاتمی هم درباره پذیرفتن این نقش بیان کرد:

آقای رییسیان خیلی مایل بودند که من در این فیلم بازی کنم و من هم از داستان و فیلمنامه بدم نیامد. این اثر در راستای همکاری‌های قبلی من و قای رئیسیان بود.

رییسیان درباره پایان‌بندی فیلم عنوان کرد:

فیلسوف بزرگی گفته هر اثر هنری در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد و هر مخاطب می تواند برداشت خودش را از اثر داشته باشد اما فیلمی که بین خیال و واقعیت جریان می‌یابد، نمی تواند گنگ باشد.

وی در پاسخ به انفعال برخی شخصیت‌ها در روند داستان عنوان کرد:

به این سوال پاسخ نمی‌دهد و در جلسه منتقدان بعید است که چنین سوالات بی‌اهمیتی پرسیده شود چون این سوالات، متعلق به خبرنگاران است.

محمود گبرلو مدیر جلسه توضیح داد که اینجا نشست پرسش و پاسخ خبرنگاران است که منتقدان هم می‌توانند در آن شرکت کنند.

رییسیان درباره نام‌بردن از سرمایه‌گذار فیلم در تیتراژ عنوان کرد:

این روزها، روزهای شفافیت است. فارابی ۴ بار اعلام کرد که از فیلم حمایت کرده در حالی که تنها مشارکت داشته است به همین دلیل من هم ترجیح دادم که در مورد سرمایه‌گذاران شفاف‌سازی کنم که البته بیشترین سهم را هم خودم گذاشتم.

وی درباره لاکچری‌بودن فیلم توضیح داد:

اگر این فیلم لاکچری است پس آن تئاتری که چند وقت قبل اجرا شد، چه بود؟ این فیلم دوپاره نیست و من می‌خواستم نشان دهم یک زندگی عادی چطور می‌تواند بحرانی شود.

رئیسیان درباره پیامی که فیلم به مخاطب انتقال می‌دهد، اظهار کرد:

سوءظن بیش از حد می‌تواند بحران‌های غیرقابل جبرانی را به وجود بیاورد اما قرار نیست هر فیلمی که می‌سازیم پیامی در پی داشته باشد.

محمدرضا دلپاک با گلایه از شلوغی و همهمه جلسه از خبرنگاران خواست حرمت کلام‌ را نگه دارند.

لیلا حاتمی در پاسخ به این‌که آیا این فیلم سینمای ایده آل اوست، گفت: خیر.

رییسیان در پایان نشست به تعبیر «حرف اصلی‌»اش را بیان کرد:

متاسفانه در چند سال اخیر نسل اول کارگردانان ما کاملا حذف شدند و از نسل دوم جز دو سه مورد بقیه فیلمسازی برایشان سخت شده است که معتقدم این هشدار را باید جدی گرفت. شرایط برای تولید خیلی سخت شده است و این هشدار را می‌دهم که فیلم‌هایی که اثر اجتماعی و عاطفی بر بیننده می‌گذارند تولیدشان دارد کمتر می‌شود و من از رسانه‌ها خواهش می‌کنم که از این فیلمسازان حمایت کنند.

منبع: مهر

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.