فجر۳۷| نشست رسانه‌ای عوامل فیلم «جان‌دار» برگزار شد

7 February 2019 - 23:59

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «جان‌دار» با حضور کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم در سینمای اهالی رسانه برگزار شد.

 نشست خبری فیلم سینمایی «جان دار» به کارگردانی حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری با حضور دیگر عوامل فیلم از جمله حامد بهداد، جواد عزتی، گیتی قاسمی، علی شادمان و امیراحمد قزوینی بازیگران، کامران مجیدی تهیه‌کننده، محمد داودی نویسنده، هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری، محمدرضا دلپاک صداگذار، حسین فرضی‌زاد مجری طرح و احسان وحید مدیر تولید امروز پنجشنبه ۱۸ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست پدرام پورامیری در پاسخ به این سوال که آیا مشکل آدم‌های فیلم با لغو قانون قصاص حل می‌شود، گفت:

در این فیلم یک حادثه محرک وجود دارد که باعث می‌شود گذشته آدم‌ها خودش را نشان دهند و ارتباطی به قانون اعدام ندارد.

امیری دوماری درباره آوار مصیبت و مشکلاتی که در فیلم وجود دارد و بعد از فیلم «ابد و یک روز» باب شده، توضیح داد:

فکر نمی‌کنم بعد از این فیلم پرداختن به رئالیسم اجتماعی مد شده باشد چون رئالیسم اجتماعی از سال‌ها قبل و فیلم‌های خانم بنی‌اعتماد وجود داشته و ما نیز سعی نداشتیم بدبختی را نشان دهیم بلکه می‌خواستیم حرف مدنظرمان را انتقال دهیم.

وی درباره انفعال شخصیت باران کوثری بیان کرد:

انفعال شخصیت باران کوثری به دلیل تردیدی است‌ که کاراکتر اسما دارد و نمی‌تواند تصمیم درستی بگیرد و این انفعال خود خواسته است نه تحمیلی.

وی درباره پایان ناگهانی فیلم توضیح داد:

اگر به دیالوگ‌های سکانس پایانی فیلم نگاه کنید متوجه می‌شوید که از ابتدا جمال نمی‌خواهد زیربار ناعدالتی برود. گذاشتن سکانس اعدام او چیزی را حل نمی‌کرد و کلا ما فکر کردیم سکانس آخر باعث می‌شود مخاطب فکر کند و امید داشته باشد.

گیتی قاسمی نیز درباره انتخاب نقش‌هایش بیان کرد:

من اکثر کاراکترهایی را که زندگی می‌کنم در درونم زندگی کرده‌ام و تا جایی که بتوانم از تنهایی درونم استفاده می‌کنم و هر جا کم بیاورم به سراغ ما به ازای بیرونی می‌روم. من به دلیل زندگی عجیب و غریبی که داشته‌ام ۲۰ سال پیرتر از سن واقعی‌ام هستم.

در ادامه نشست فاطمه معتمدآریا بازیگر فیلم که در پاریس حضور داشت در پیامی تلفنی با ابراز تاسف از این‌که در جلسه حضور ندارد برای سینمای ایران و فیلم «جان‌دار» آرزوی بهترین‌ها کرد.

امیری دوماری درباره انتخاب معتمدآریا بیان کرد:

ما با توجه به توانایی‌های خانم معتمدآریا از روی کاغذ به حضور ایشان در فیلم فکر می‌کردیم.

مجیدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که به ورود پول کثیف در سینما اعتقاد دارد یا خیر، گفت:

چرا این دوستان سوال نمی‌کنند که چطور از ۲ کارگردان جوان و خوش آتیه حمایت و آن‌ها را دعوت به سینمای ایران کردید. در این فیلم همه چیز شفاف است.

وی ادامه داد:

۵۰ درصد از سرمایه فیلم توسط خود کارگردانان و بقیه توسط علی اسدزاده پرداخت شده نه آن فردی که‌ مدنظر شما است. این صحبت‌ها بی‌اخلاقی و فرامتنی است پس بهتر است تهمت‌تان را از مراجع ذی صلاح پیگیری کنید.

حامد بهداد هم در این باره توضیح داد:

درباره بازی در فیلم «گربه‌های ایرانی» بهمن قبادی از من سوالات زیادی شد و در آن زمان بی‌حرمتی‌هایی هم به من شد. واقعیت این است که ما اول با فیلمنامه روبرو هستیم. وقتی موارد جذابی در فیلمنامه می‌بینم علاقه مند می‌شوم که در فیلم بازی کنم. بعد از آن طرف حساب من تهیه‌کننده وکارگردان است اما اقرار می‌کنم که درباره مسایل  اقتصادی و روابط پیچیده و پنهان مالی بی‌خبرم اما منظور شما را درک می‌کنم و با شما همراه هستم.

هومن‌ بهمنش نیز در این باره گفت:

ارشاد از ابتدا فرمی را در اختیار افرادی که می‌خواهند پروانه ساخت بگیرند قرار می‌دهند که در آن نام سرمایه گذار مشخص است بنابراین همه چیز قانونی است. همه عوامل به اسم آقای مجیدی قبول کردند در فیلم حضور یابند و آقای اسدزاده هم به‌عنوان سرمایه‌گذار بعدا به گروه اضافه شدند. حمله عجیب و غریبی از طرف مطبوعات به افرادی که پول وارد سینما کرده‌اند وجود دارد که مباحث درباره آقای رنجکشان هم الان شکل گرفته است. همه عوامل به پروانه ساخت و نام تهیه‌کننده نگاه می‌کنند و بقیه مسایل‌ به ما مربوط نیست. مگر خود شما می‌دانید که هزینه‌های رسانه‌تان از کجا تامین می‌شود؟

در ادامه جواد عزتی درباره حضورش در فیلم بیان کرد:

معمولا اولین‌ چیزی که در بخش خصوصی به آن فکر می‌کنم این است که کار درستی انجام دادم یا نه. در مجموع بسیار خوشحالم که در فیلم حضور دارم و انتقاداتی هم به پایان فیلم وارد است که ممکن است خودم هم به آن اعتقاد داشته باشم اما این نظر کارگردانان فیلم بوده و برایم محترم است.

علی شادمان نیز از بازی در این فیلم به عنوان یکی از نقاط درخشان کارنامه‌اش یاد کرد.

محمدرضا دلپاک‌ با اشاره به این‌که علاقه مند بود که در این جلسه سوالات تخصصی از وی پرسیده شود درباره تجربیاتش در طراحی صدای این فیلم سخن گفت.

در بخشی از این نشست انتقاداتی درباره مباحث حقوقی و نقض قانون مطرح شد و چند تن از اهالی رسانه درباره مساله قیومیت که در فیلم مطرح شده بود پرسش‌هایی را مطرح کردند که ۲ کارگردان توضیحات خود را در این باره ارایه دادند.

فرضی‌زاده مجری طرح فیلم در پایان نشست توضیح داد:

محمد امامی رسماً از فیلم کنار رفته است و هیچ سرمایه‌ای در فیلم وارد نکرد. خانم معتمدآریا موقع امضای قرارداد رسما از ما درباره سرمایه‌گذار سوال کردند و نگران ورود پول کثیف به فیلم بودند که برایشان مسجل شد مشکلی از این بابت وجود ندارد.

منبع: مهر

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.