معرفی فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر – بنفشه آفریقایی

9 February 2019 - 15:15

اختصاصی سینما گیمفا (سینما فارس)

پخش فیلم روز پنجشنبه ۱۱ بهمن ساعت ۱۵:۳۰ در پردیس سینما گالری ملت

فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی به کارگردانی مونا زندی حقیقی یکی از فیلمهای جشنواره فیلم فجر است. نویسندگی این اثر سینمایی بر عهده حمیرضا بابابیگی بوده و تهیه‌کنندگی این فیلم نیز بر عهده علیرضا شجاع‌نوری بوده است.

کلیه مراحل ساخت و تولید این فیلم سینمایی در سال ۹۷ انجام شده و اولین نمایش این فیلم سینمایی برای سی و هفتمین دوره از جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شده است. عوامل فیلم سعی بر این داشتند که این فیلم را به این دوره از جشنواره فیلم فجر برسانند.

کارگردان این اثر در حوزه کارگردانی سینما نیز قبل از فیلم بنفشه آفریقایی، فیلم عصر جمعه را ساخته بود. این کارگردان به غیر از کار ساختن فیلم به کار تدوین نیز پیشتر مشغول بوده است. او کار تدوین فیلم شاخ گاو را انجام داده است.

فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی در ابتدا با دو نام دیگر اخباری از آن منتشر گردید و سپس و در نهایت به نام بنفشه آفریقایی ثبت شد. نام‌های اولیه این فیلم باران تابستان و زنگاری بودند. این فیلم محصول نهایی طرح مونا زندی است.

عوامل و بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند به ترتیب زیر است:

فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی بازیگران اصلی این فیلم و دیگر بازیگران مهدی حسینی ‌نیا، ندا جبرائیلی ، رویا جاوید نیا و مریم شیرازی هستند.

مدیر فیلمبرداری: فرهاد صبا، طراح صحنه و لباس: علی عابدینی، فیلمبردار: رضا تیموری، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، دوین: بهرام دهقانی، موسیقی: پیمان یزدانیان، صدابردار: مهدی صالح کرمانی، مجری طرح: سینا سعیدیان،  مدیر تولید: امیر اسکندری، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: پریسا گرگین، عکاس: حبیب مجیدی، مدیر تدارکات: علی‌حسین قاسمی،  دستیار اول فیلمبردار و نورپرداز: همایون قربانی، دستیاران کارگردان: سمیه میرشمسی، رحمانه ربانی، علی بردیده، منشی صحنه: سیما مبارک‌شاهی، دستیار نور: حسن رحیمی، گروه فیلمبرداری: سهیل سیم صباحی، مهدی معظمی، فریدون طالبی، محسن خانی، رضا گودرزی، مجریان گریم: میترا آقامیری، حسام دیندار، دستیاران لباس: الهه عبادی، نفیسه میرشمسی ، فیلمبردار پشت‌صحنه: روشن افطسی و مشاور رسانه‌ای: سعیده الله‌دادی

در خلاصه داستان این فیلم این طور آمده است:

بازیگر این فیلم یعنی شکوه زنی است در سن میانسالی که متوجه اتفاقی می‌شود که بسیار شوکه‌کننده برای او بوده است. همسر اول این خانم، توسط فرزندانش به خانه سالمندان منتقل شده است. او تصمیم می‌گیرد به همراه همسر دومش او را از خانه سالمندان خارج کند و به خانه خود بیاورند. پس از بازگشت فریدون به خانه شکوه، رابطه او و فریدون به نوعی تغییر می‌کند که این تغیرات اثر جدیدی روی زندگی شکوه با رضا هم می‌گذارد و اتفاقات تازه‌ای برای این سه نفر رقم می‌خورد.

در سی و هفتمین دوره از جشنواره فیلم فجر با اخبار متنی و تصویری و ویدیویی با سینما گیمفا (سینما فارس) باشید.

به صفحه اینستاگرام ما نیز سر بزنید.

https://instagram.com/cinemafars.official?utm_source=ig_profile_share&igshid=lb8c0n2zdtrq

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.