معرفی فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر – تیغ و ترمه

9 February 2019 - 12:15

اختصاصی سینما گیمفا (سینما فارس)

پخش فیلم روز پنجشنبه ۱۱ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ در پردیس سینما گالری ملت

فیلم سینمایی “تیغ و ترمه” فیلمی است به کارگردانی کیومرث پوراحمد که کار نوشتن فیلمنامه این اثر نیز بر عهده وی بوده است. تهیه کنندگی این اثر بر عهده سید علی قائم مقامی بوده است. کلیه مراحل ساخت و تولید این فیلم سینمایی در سال ۹۷ انجام شده و همچنین اولین نمایش این فیلم سینمایی برای سی و هفتمین دوره از جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شده است. عوامل فیلم سعی بر این داشتند که این فیلم را به این دوره از جشنواره فیلم فجر برسانند.

کارگردان فیلم “تیغ و ترمه” یکی از کارگردانان معروف سینمای ایران است. وی تا به حالا توانسته است بیش از ۲۰ فیلم سینمایی به سینمای ایران عرضه کند. از جمله فیلم های او می‌توان به چند مورد اشاره کرد. آنها عبارتند از: “کفش هایم کو؟” و “اتوبوس شب” و “گل یخ” و “خواهران غریب” و “شب یلدا”.

این آثار تعدادی از آثار این کارگردان در حوزه سینما بود و چندین کار به صورت مجموعه تلویزیونی نیز داشته است.

فیلم “تیغ و ترمه” اقتباسی از رمان “کی از این چرخ و فلک پیاده می‌شوم” نوشته گلرنگ رنجبر است. مضمون این فیلم نیز اجتماعی است.

عوامل و بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند به ترتیب زیر است:

دیبا زاهدی، پژمان بازغی، کوروش سلیمانی، آویسا سجادی، لاله اسکندری، مهران رجبی، شراره رنجبر، هومن برق‌نورد، میترا قربانی، میعاد عابدی‌زاده، آویسا سجادی، پدرام ابدان، فرانک کوشافر و نوید کوه‌فلاح

مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین‌دست، تدوین: خشایار موحدیان، سعید سیاح، خواننده: رضا یزدانی، طراح چهره‌پردازی: مهری شیرازی، موسیقی: فردین خلعتبری، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حمیدرضا غفارزاده، دستیار دوم کارگردان: مهیار اسلامی، ‌ صدابردار: بابک اردلان، عکاس: مهدی حیدری، مدیر صحنه: امیرعباس دهقانی، دستیار تدوین: وحیده طوسیان، منشی صحنه: آرزو نیک‌پور،  مجریان چهره‌پردازی: اهورا قاسمی، سارا اسکندی، گروه تدارکات: اسماعیل شاهیوند، حسین رضایی لاغری، نوید کوه فلاح، حمیدرضا خجسته و گروه فیلمبرداری: علیرضا افشاری، محمد بختیاری، مهدی علیزاده، حامد خراسانی

در سی و هفتمین دوره از جشنواره فیلم فجر با اخبار متنی و تصویری و ویدیویی با سینما گیمفا (سینما فارس) باشید.

به صفحه اینستاگرام ما نیز سر بزنید.

https://instagram.com/cinemafars.official?utm_source=ig_profile_share&igshid=lb8c0n2zdtrq

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.