فجر۳۷| نشست رسانه‌ای فیلم «پالتو شتری» برگزار شد

6 February 2019 - 08:15

مهدی علی‌میرزایی کارگردان «پالتو شتری» در نشست رسانه‌ای این فیلم عنوان کرد که هدف خاصی از ساخت این فیلم نداشته و تنها به‌دنبال تصویر کردن یک داستان بوده است.

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علی میرزایی شامگاه ۱۶ بهمن ماه در خلال سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت؛ سینمای رسانه‌ها برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی علی‌میرزایی عنوان کرد:

خوشحالم که فیلم، امشب در این سالن به نمایش درآمد. من هدف خاصی از ساخت این فیلم نداشتم؛ من داستانی داشتم که در یک مجله معتبر چاپ شد و بازخورد خوبی داشت و از همان داستان را بسط دادم و فیلم ساختم.

مجید شیخ انصاری تهیه‌کننده اظهار کرد:

شرایط حداقلی ساخت این فیلم پیش از عید فراهم شد و ما آماده پیش تولید شدیم و فیلم را با یک گروه بسیار عالی ساختیم.

سام درخشانی بازیگر این اثر هم عنوان کرد:

من مهدی علی میرزایی را از خیلی قبل‌تر می‌شناختم و با کارهای او آشنا بودم. ضمن اینکه قبل از اینکه افتخار کار کردن با او را داشته باشم در یکی از آثاری که فیلمنامه‌اش را او نوشته بود بازی می‌کردم از همین رو وقتی پیشنهاد بازی در این اثر را به من داد، بسیار خوشحال شدم و خوشبخت بودم که در آن بازی کردم.

لیندا کیانی دیگر بازیگر این فیلم هم گفت:

من بی‌اغراق باید بگویم که یکی از معدود کارهایی بود که پشت صحنه آرامی داشت و با توجه به اینکه من آدم تنبلی برای کار کردن هستم اما برای آفیش شدن به کار لحظه شماری می‌کردم. این را هم باید بگویم که سام درخشانی به قدری به من کمک کرد که قابل وصف نیست.

افسانه چهره آزاد هم بازیگر دیگر این اثر بود که درباره حضور خود توضیح داد:

به نوبه خودم خوشحالم که سهمی در فیلمی که حرفی برای گفتن دارد داشته‌ام. از همین رو از علی میرزایی ممنونم که یک متن قوی را به ما ارایه دادند.

علی میرزایی در پاسخ به سوالی که درباره استفاده از کلمات رکیک در این اثر مطرح شد گفت:

من فیلم را شصت بار دیده‌ام و نمی‌دانم منظور از کلمات رکیک چیست اما شاید به این لحاظ که تجربه زندگی را ۲ جوان می‌گذارند فیلم برای جوان هاست.

علی میرزایی عنوان کرد:

در شخصیت‌پردازی به چند رویکرد توجه کردم برای مثال در درام به این توجه می‌کردم که به چیزی نیاز داریم، از سوی دیگر به تفکر کسانی مراجعه می‌کردم که فیلسوف هستند و تفکر آنها قابل تفسیر هستند ضمن اینکه به ما به‌ازاهای بیرونی توجه می‌کردم.

مسعود امیری تیرانی فیلمبردار این اثر هم بیان کرد:

من سابقه دوستی چندین ساله با علی میرزایی داشتم و از سوی دیگر سابقه کار در فیلم‌های کمدی نداشتم و دوست داشتم روش‌های دیگر را تجربه کنم به همین ترتیب با علی میرزایی درباره موارد مختلف صحبت کردیم.

 

شاهرخ فروتنیان دیگر بازیگر این فیلم هم گفت:

خیلی خوشحالم که در این فیلم بازی کردم.

بانیپال شومون از بازیگران «پالتو شتری» هم توضیح داد:

مهمترین فیلم امسال من در جشنواره همین «پالتو شتری» است چون ایفای نقش کوهیار برای من یک چالش بود از همین رو اعضای گروه به من کمک زیادی کردند.

علی میرزایی در ادامه تصریح کرد:

من فونداسیون فیلمنامه را بر اساس یک اصل فکری طراحی می‌کنم و سپس داستان‌ها، موقعیت‌ها و … را برای مخاطب طراحی می‌کنم. نتیجه این است که وقتی فیلم اکران می‌شود کسی که به دنبال دیالوگ‌های شوخ و شنگ است می‌تواند به موضوع مورد نظر خود برسد ضمن اینکه آنهایی که به دنبال لایه زیرین هستندنیز به موارد مورد نیاز دست پیدا می کنند.

شیخ انصاری درباره اکران عمومی فیلم هم توضیح داد:

ساز و کار اکران به نظر می‌آید در حال حاضر شفاف نیست اما ممکن است در نیمه اول سال آینده آن را به نمایش بگذاریم.

علی میرزایی در پایان عنوان کرد:

من تجربه‌ای که در فیلمنامه‌ها داشتم این بود که یک سری مخاطبان را از صنف تحصیل‌کرده‌ها می دیدم و خیلی از کمدی‌ها از گفتمان آنها دور می‌شود به طوری که برخی دفاتر می‌گویند ما کمدی آدم‌های احمق را دوست داریم. از همین رو فکر کردم این جنس از کمدی می‌تواند برای این قشر از افراد مفید و جذاب باشد.

منبع: مهر

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.