معرفی فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر – ماجرای نیمروز ۲، رد خون

10 February 2019 - 10:15

اختصاصی سینما گیمفا (سینما فارس)

پخش فیلم روز یکشنبه ۲۱ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ در پردیس سینما گالری ملت

فیلم سینمایی “ماجرای نیمروز ۲، رد خون” فیلمی است به کارگردانی محمدحسین مهدویان که قسمت دوم از این فیلم سینمایی موفق را امسال به جشنواره فجر رسانده است. همچنین تهیه‌کنندگی این اثر سینمایی نیز برعهده سیدمحمود رضوی است و کار نویسندگی این فیلم را نیزبه طور مشترک حسین تراب نژاد و ابراهیم امینی به پایان رسانده‌اند. کلیه مراحل ساخت و تولید این فیلم در سال ۹۷ انجام شده است همچنین اولین نمایش این فیلم برای سی و هفتمین دوره از جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شده است. عوامل فیلم سعی بر این داشتند که این فیلم را به این دوره از جشنواره فیلم فجر برسانند.

فیلم “ماجرای نیمروز ۲، رد خون” ادامه فیلم “ماجرای نیمروز ۱ ” است که در سال ۹۵ و در سی و پنجمین دوره از جشنواره فجر حضور داشته و در آن دوره یکی از موفق‌ترین فیلمهای جشنواره بود. این فیلم توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و بهترین طراحی صحنه و لباس در سی و پنجمین دوره از جشنواره فجر شود و در نهایت در ۲۵ اسفند سال ۹۵ در سینماهای کشور به نمایش عمومی در آمده است.

حالا با قسمت دوم از این فیلم سینمایی در سی و هفتمین دوره از جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است و یکی از پرکارترین فیلمهای امسال جشنواره است. اینگونه که گفته شده است ماجرای نیمروز ۲، رد خون روایتگر عملیات مرصاد خواهد بود.

عوامل و بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند به ترتیب زیر است:

هادی حجازی فر، جواد عزتی، محسن کیایی، بهنوش طباطبایی، مهدی زمین‌پرداز، محمد عسگری، هستی مهدوی، حسین مهری، مهدی زمین‌پرداز، محمد عسگری، امیراحمد قزوینی و امیرحسین هاشمی

مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، چهره‌پرداز: شهرام خلج، جلوه‌های ویژه بصری: سینا قویدل، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، صدابردار: هادی ساعد، تدوین: محمد نجاریان، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان و موسیقی: حبیب خزایی‌فر

در خلاصه داستان این فیلم این طور آمده است:

داستان این فیلم روایتگر اتفاقاتی است که پس از به اتمام رسیدن جنگ ایران و عراق در سال ۶۸ و همچنین عملیات مرصاد رخ داده است. داستان این طور اغاز می‌شود که حضور نفوذی‌های سازمان مجاهدین خلق در جبهه به چشم می‌خورد و نیروهای امنیتی ایران متوجه آن می‌شوند و ایران تصمیم می‌گیرد دو عدد مامور به بغداد بفرستد تا قبل از آغاز عملیات فروغ جاویدان، بتوانند فرمانده این عملیات که عباس زریباف است را ترور کنند. اما این اتفاقات جور دیگر می‌افتد و سرانجام داستان نوع دیگری به خود میگیرد.

خونه‌ی افشین رو گشتن. خونه‌ی خواهر منو. به‌شون نگفتی من کی‌ام؟ نگفتی چه کارایی از دست‌ رفیق‌ات برمی‌آد؟ – بوی سیگار می‌دی – اینم گزارش کن.

در سی و هفتمین دوره از جشنواره فیلم فجر با اخبار متنی و تصویری و ویدیویی با سینما گیمفا (سینما فارس) باشید.

به صفحه اینستاگرام ما نیز سر بزنید.

https://instagram.com/cinemafars.official?utm_source=ig_profile_share&igshid=lb8c0n2zdtrq

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.