فیلم Iron Man 3 مدرک مهمی از تبدیل جارویس به ویژن را مخفی کرده بود

10 February 2019 - 17:30

فیلم Iron Man 3 «مرد آهنی ۳» شامل اشاره‌ای به برنامه‌ی مارول برای تبدیل جارویس هوش مصنوعی تونی استارک به ویژن بوده است. پل بتانی (Paul Bettany) تنها بازیگری است که نقش دو شخصیت مهم دنیای سینمایی مارول را در سینما بازی کرده است. او سال ۲۰۰۸ در فیلم Iron Man  «مرد آهنی» صداپیشگی جارویس را برعهده داشت، اما سال ۲۰۱۵ به ابرقهرمانی به نام ویژن تبدیل شد. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

جارویس که به یاد خدمتکار هاوارد استارک نامگذاری شده بود، به عنوان یک سیستم رابط کاربری ساخته شده توسط تونی استارک کارش را آغاز کرد. تونی طی سال‌ها تغییراتی در جارویس اعمال کرد و آن را روی زره‌های مرد آهنی آپلود کرد. جارویس در فیلم Avengers: Age of Ultron «انتقام‌جویان: عصر اولتران» توسط اولتران نابود شد، اما کدهای باقیمانده از این هوش مصنوعی روی اینترنت آپلود شد و از دستیابی اولتران به کدهای هسته‌ای جلوگیری کرد. استارک آخرین کد جارویس را در بدنی مصنوعی آپلود کرد، و او به موجودی جدید به نام ویژن تبدیل شد.

این داستانی دیوانه‌وار و پیچیده است، اما به طرز جالبی مارول دو سال قبل از اینکه این اتفاق بیفتد مدرکی از وقوع آن را نشان داده بود. Iron Man 3 در کریسمس ۲۰۱۲ روایت می‌شد، و شامل صحنه‌هایی در خانه‌ی تونی استارک در مالیبو هم بود. در پس‌زمینه‌ی تصویری که در پایان خبر مشاهده می‌کنید، تونی جورابی کریسمسی برای جارویس آویزان کرده است. این اشاره‌ی جالبی است، و نشان می‌دهد تونی جارویس را عضوی از خانواده به حساب می‌آورد. اما نکته‌ی مهم رنگ این جوراب است: این جوراب قرمز و سبز است، رنگ‌هایی که در ظاهر ویژن هم دیده‌ایم.

همانطور که پل بتانی در مصاحبه‌ای گفته بود، مارول نقشه‌ی تبدیل جارویس به ویژن را از مدت‌ها پیش کشیده بود. ایده اصلی این کار توسط جاس ویدون (Joss Whedon) به مارول ارائه شد و کوین فایگی (Kevin Feige) رئیس استودیوی مارول آن را تایید کرد. ویدون از اینکه یکی از شخصیت‌های کامیک بوکی موردعلاقه‌ی خودش را به سینما آورده بود خیلی خوشحال بود. بتانی در این باره گفته است:

من این قضیه را از ۳ سال قبلش می‌دانستم. و آن را به عنوان یک راز افشا نکرده بودم.

این بهترین نوع ایستراگ است، چون شامل جزئیات ظریفی بوده که شاید خیلی‌ها به آن توجه نکرده‌اند، اما سرنوشت شخصیت مهمی در آینده‌ی فرنچایز را افشا می‌کرده است. این کار برای مارول هم سخت نبوده، چون قرار بوده فقط یک جوراب در پس‌زمینه آویزان باشد، و احتمالا هیچکدام از بازیگران و عوامل به جز عده‌ی خاصی دلیل رنگ خاص آن را نمی‌دانسته‌اند. اما در واقعیت این رنگ‌ها اشاره به آینده‌ی جارویس و تبدیل آن به ویژن داشته‌اند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.