صحبت‌های جیسون بلوم درباره‌ی فیلم هیولایی The Invisible Man

13 February 2019 - 13:00

در خبری خوشحال‌کننده برای طرفداران هیولاهای کلاسیک، کمپانی یونیورسال تولید دنیای تاریک مرتبط خودش را متوقف کرده و قصد دارد با همکاری کمپانی بلوم‌هاوس دنیای هیولایی خودش را با فیلم The Invisible Man «مرد نامرئی» در مسیر جدیدی قرار دهد. لی ونل (Leigh Whannell) همه‌کاره‌ی فیلم Insidious «توطئه» و نویسنده و کارگردان فیلم Upgrade «ارتقا» نویسندگی و کارگردانی ریبوت The Invisible Man را برعهده دارد، که قرار نیست دنیای هیولایی مرتبطی را بسازد. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

این تغییر بزرگی برای یونیورسال است، که بازیگران مستعد و درجه یکی (شامل تام کروز (Tom Cruise)، جانی دپ (Johnny Depp)، خاویر باردم (Javier Bardem) و راسل کرو (Russell Crowe)) را برای دنیای تاریک خودش استخدام کرده بود، اما آن فرنچایز شروع موفقی نداشت. چرا یونیورسال برای این کار سراغ بلوم‌هاوس رفته است؟ حالا که این هفته فیلم ترسناک Happy Death Day 2U «روز مرگت مبارک ۲» در سینماها اکران خواهد شد، طی مصاحبه‌ای تلفنی با جیسون بلوم (Jasom Blum) رئیس کمپانی بلوم‌هاوس، این تهیه‌کننده اعلام کرد فعلا نظارت بر دنیای هیولایی جدیدی برای یونیورسال را برعهده ندارد. این استودیو قصد دارد این فیلم‌ها را یکی یکی جلو ببرد، و دلیل اصلی تولید این فیلم این بوده که ونل ایده‌ی خوبی به استودیو ارائه داده است. بلوم در این باره توضیح داده:

من دوست ندارم اول بگوییم قصد داریم فیلمی با موضوع خاص بسازیم و سپس سعی کنیم داستانی با آن موضوع پیدا کنیم. بنابراین دوست نداشتم اعلام کنم می‌خواهیم همه‌ی این فیلم‌ها رو بسازیم، و بعد سعی کنیم برای آن‌ها کارگردان پیدا کنیم. ما الان کارگردانی داریم که قبلا با او شش یا هفت فیلم ساخته‌ایم، و ایده‌ی فوق‌العاده‌ای برای فیلم The Invisible Man به ما ارائه داد. به او گفتیم فیلمنامه را بنویسد و او فیلمنامه را نوشت، و آن را به استودیو ارائه کردیم و گفتیم این مسیری است که می‌خواهیم طبق آن پیش برویم و آن‌ها با این کار موافقت کردند.

اگرچه بلوم فعلا جزئیاتی از پروژه‌ی ونل افشا نمی‌کند، اما درباره‌ی چیزهایی که در پیش‌نویس داستان دیده و او را مایل به ساخت این فیلم کرده صحبت‌هایی کرده است:

این نسخه‌ای بلوم‌هاوسی از The Invisible Man است، یک فیلم با بودجه‌ی کم. این فیلم وابسته به جلوه‌های ویژه و بدلکاری نیست. این فیلمی شخصیت محور،‌ جذاب، مهیج و تروتازه است. این‌ها تمام ویژگی‌هایی هستند که با کمپانی ما همخوانی دارند. به این دلیل ساخت این پروژه را قبول کردیم که ونل کارگردانی درجه یک است.

بلوم همچنین گفته با وجود محبوبیت فرنچایزهایی مثل The Invisible Man یا هر فیلم هیولایی کلاسیکی که ممکن است در آینده توسط آن‌ها ساخته شود، این کمپانی همچنان به کم بودجه بودن این فیلم‌ها پایبند است. وقتی از بلوم درباره‌ی بودجه‌ی مدنظر آن‌ها سوال کردم، او پاسخ داد:

قطعا در محدوده‌ی پروژه‌های دیگر ما قرار می‌گیرد، نمی‌توانم بگویم قطعا پنج میلیون دلار خواهد بود، اما مطمئنم بودجه‌ی این پروژه بیشتر از ده میلیون دلار نمی‌شود.

مهمتر از همه، تمرکز بلوم و تیمش روی ساختن The Invisible Man به بهترین شکل ممکن است، تا اینکه روی فیلم‌های هیولایی دیگری متمرکز شوند. البته طی مصاحبه‌ای او اعلام کرده The Invisible Man خیلی زود ساخته خواهد شد، و پس از آن امیدوارند پروژه‌های مشابه دیگری هم بسازند. همچنین ممکن است یکی از این فیلم‌ها از روی فیلمنامه‌ی دنیای تاریک سابق یونیورسال ساخته شود. در واقع بلوم این قضیه را فقط به عنوان یک انتخاب در نظر نمی‌گیرد، بلکه از قبل این فیلمنامه‌ها را مطالعه کرده است. او در این باره گفته:

ما هنوز نمی‌دانیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد، اما برخی از فیلمنامه‌های قدیمی را خوانده‌ایم و مشکلی با استفاده کردن از آن‌ها در آینده نداریم.

منبع: Collider

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.