انصراف نویسندگان Deadpool از نوشتن فیلمنامه‌ی ریبوت Pirates of the Caribbean

15 February 2019 - 17:00

چند ماه پیش دیزنی از ریت ریس (Rhett Reese) و پل ورنیک (Paul Wernick) نویسندگان Deadpool «ددپول» دعوت کرد تا فیلمنامه‌ی ریبوت Pirates of the Caribbean «دزدان دریایی کارائیب» را بنویسند. این فرنچایز طی سال‌های اخیر با افت قابل توجهی روبرو شده بود و اگرچه On Stranger Tides «سوار بر امواج ناشناخته» در باکس آفیس جهانی به فروش بیش از ۱ میلیارد دلار رسید و Dead Men Tell No Tales «مردگان حکایت نمی‌کنند» فروش قابل توجه ۷۹۵ میلیون دلاری داشت، اما استودیوی سازنده با مشکل کاهش قدرت ستاره بودن جانی دپ (Johnny Depp) و افزایش دستمزد او مواجه بود. یک ریبوت به این فرنچایز اجازه می‌داد جان تازه‌ای گرفته و دپ را به عنوان نقش اصلی کنار بگذارد، حتی با وجود اینکه همه‌ی ما کاپیتان جک اسپارو را فقط با نام و چهره‌ی جانی دپ می‌شناسیم. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

اما حالا به نظر می‌آید این ریبوت هم با مانعی روبرو شده چون ریس و ورنیک از نوشتن فیلمنامه‌ی این فیلم انصراف داده‌اند. شان بیلی (Sean Bailey) رئیس بخش تولید فیلم دیزنی از اینکه قرار بود نویسندگان Zombieland «سرزمین زامبی‌ها» دیدگاه خود را وارد این فرنچایز کنند خیلی خوشحال بود و در این باره گفته بود:

هدف ما این است تا فرنچایز Pirates of the Caribbean را دوباره بین مردم محبوب کنیم و به آن نیرو و انرژی جدیدی وارد کنیم تا آن را به محبوبیتی که طی سال‌های ابتدایی خودش داشت برسانیم.

این جاه‌طلبی قابل تقدیری بود، و از اینکه قرار بود فرنچایز Pirates of the Caribbean دوباره مثل قبل عجیب و غریب و جذاب شود خوشحال بودیم، اما به نظر می‌آید این قضیه فعلا منتفی است.

حالا سوالی که پیش می‌آید این است که آیا آن‌ها نویسندگان جدیدی برای این ریبوت پیدا می‌کنند یا داستان Pirates of the Caribbean را تا آینده‌ی نامشخص رها خواهند کرد. اگرچه شایعاتی مبنی بر تولید سریالی براساس این فرنچایز شنیده می‌شود، اما چنین پروژه‌ای به بودجه‌ی سرسام آوری نیاز دارد، که نه تنها شامل فیلمبرداری روی آب می‌شود، بلکه شامل جلوه‌های ویژه‌ی زیادی هم هست که چنین سریالی به آن نیاز دارد. همچنین این کار ریسک خیلی بزرگی است چون محبوبیت Pirates of the Caribbean طی این سال‌ها خیلی کمتر شده، و خرج کردن برای ساخت سریالی تلویزیونی براساس آن اصلا راه‌حل مناسبی به نظر نمی‌رسد.

شخصا فکر می‌کنم بهتر است تولید Pirates of the Caribbean مدتی متوقف شود. ما به فیلم‌های جدیدی از این فرنچایز نیازی نداریم، و مخصوصا دیگر به چنین فیلم‌هایی با حضور جانی دپ در نقش اصلی احتیاجی نیست. اگرچه دیزنی به فرنچایزهای مختلفی برای سودبری نیاز دارد (آن هم با وجود اینکه چندین فیلم لایو اکشن از روی انیمیشن‌های خودشان را در دست ساخت دارند)، اما فرنچایز Pirates of the Caribbean دیگر مثل گذشته علاقمندان زیادی ندارد. به نظر بهتر است این فرنچایز برای ده سال کنار گذاشته شود و سپس با حضور بازیگران جدید، ایده‌های جدید و مخاطبان جدید ریبوت شود تا به موفقیت برسد.

منبع: Collider

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.