تاریخ اکران فیلم پرستاره‌ی Dune ساخته‌ی دنی ویلنوو مشخص شد

16 February 2019 - 15:00

استودیوی برادران وارنر اعلام کرد فیلم پربودجه و پرستاره‌ی Dune ساخته‌ی دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) اقتباس شده از روی رمانی علمی تخیلی در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۹ آبان ۹۸) اکران خواهد شد. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

در فیلم Dune بازیگران مشهوری از جمله تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)، اسکار آیزاک (Oscar Isaac)، ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson)، جیسون موموآ (Jason Momoa)، خاویر باردم (Javier Bardem)، دیو باتیستا (Dave Bautista)، زندایا (Zendaya)، استلان اسکارشگورد (Stellan Skarsgard) و شارلوت رمپلینگ (Charlotte Rampling) حضور دارند.

Dune اقتباس شده از روی رمان کلاسیک فرانک هربرت (Frank Herbert) ماجرایی علمی تخیلی با درون‌مایه‌ی سیاسی و توطئه‌چینی را دنبال می‌کند. این فیلم در آینده‌ای دور روایت شده و داستان جذابی از خیانت و توطئه در سیاره‌ی بیابانی آراکیس، که کالای باارزشی در آن وجود دارد را دنبال می‌کند. برای این رمان دنباله‌هایی هم نوشته شد و دیوید لینچ (David Lynch) در سال ۱۹۸۴ فیلمی براساس آن ساخته است.

فیلمبرداری فیلم Dune از بهار آینده در بوداپست و اردن آغاز می‌شود. فیلمنامه‌ی این فیلم توسط ویلنوو، اریک راث (Eric Roth) و جان اسپیتز (Jon Spaihts) نوشته شده است. ویلنوو به همراه مری پرنت (Mary Parent)، کیل بویتر (Cale Boyter)، برایان هربرت (Brian Herbert)، برایون مریت (Byron Merritt)، توماس تول (Thomas Tull) و کیم هربرت (Kim Herbert) تهیه‌کنندگی اجرایی فیلم را برعهده دارند.

فیلم قبلی ویلنوو علمی تخیلی Blade Runner 2049 «بلید رانر ۲۰۴۹» بود که در باکس آفیس موفق نبود، اما از طرف منتقدان تحسین شد، اتفاقی که برای فیلم‌های قبلی ویلنوو مثل Sicario «سیکاریو» و Arrival «ورود» هم افتاده بود.

استودیوی برادران وارنر همچنین تاریخ اکران فیلم Blinded by the Light را ۱۴ اوت ۲۰۱۹ (۲۳ مرداد ۹۸) و فیلم Motherless Brooklyn به کارگردانی ادوارد نورتون (Edward Norton) را ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۰ آبان ۹۸) اعلام کرده است.

منبع: Hollywood Reporter

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.