نظر منتقدین در مورد «اژدهاتونو چطور آموزش بدید: دنیای پنهان» چیست؟

22 February 2019 - 19:19
سرانجام در سوم اسفند (۲۲ فوریه ۲۰۱۹) ماه، فیلم سوم از یک فرانچایز دوست داشتنی و مورد پسندبسیاری از کودکان بزرگسالان یعنی How to Train Your Dragon «چطور اژدهاتونو آموزش بدید» به کارگردانی دین دی‌بلویس (Dean DeBlois) اکران شد و می‌توان در یک جمله گفت فیلم سوم این انیمیشن هیجان‌انگیز از نگاه منتقدان مورد قبول واقع شد. پس از اعلام خلاصه‌ای از فیلم و مرور اسامی بازیگران فیلم، نظر منتقدین را برای شما آورده‌ایم، با سینما گیمفا در ادامه همراه باشید.
گفته شده است که How to Train Your Dragon: The Hidden World «چطور اژدهاتونو آموزش بدید: دنیای پنهان» آخرین فیلم این سری است و در واقع باید با هیکاپ (Hiccup) و اژدهایش خداحافظی کنیم. در این فیلم هیکاپ یک اتوپیای باشکوه اژدهایی ساخته است. هنگامی که نور خشم با تیره‌ترین تهدید ممکن با روستا روبرو می‌شود، هیکاپ و بی‌دندان (Toothless) باید تنها خانه‌یشان را ترک کنند و به سمت دنیای پنهان سفر خود را آغاز کنند که فقط در افسانه‌ها وجود دارد. در این راه، هم اژدها و هم سوار آن برای محافظت از جایی که همه‌ چیزشان در آن است به مقابله می‌پردازند.
در این فیلم که ژانر آن اکشن، کمدی، فانتزی، ماجراجویی و خانوادگی است، امریکا فررا (America Ferrera)، کیت بلانشت (Cate Blanchett)، کریستوفر مینتز پلاس (Christopher Mintz-Plasse)، کریگ فرگوسن (Craig Ferguson)، جایمن هانسو (Djimon Hounsou)، اف ماری آبراهام (F. Murray Abraham)، جرارد باتلر (Gerard Butler)، جی باروشل (Jay Baruchel)، جونا هیل (Jonah Hill)، کیت هرینگتون (Kit Harington)، کریستن ویگ (Kristen Wiig)، اولافور داری اولافسون (Ólafur Darri Ólafsson)، تی جی میلر (T.J. Miller) هنرنمایی خواهند کرد. لازم به ذکر است که How to Train Your Dragon 3 صدو چهار دقیقه به طول خواهد انجامید و رتبه‌ی PG را دریافت کرده است و استودیو فاکس قرن بیستم (Twentieth Century Fox Film Corporation) آن‌را بصورت جهانی پخش کرد.
فیلم How to Train Your Dragon: The Hidden World  از مجموع ۳۱ رای کسب شده، ۲۴ نظر مثبت، ۷ نظر متوسط و ۰ نظر منفی دریافت کرد که از حیث باید به تمامی دست اندرکاران آن آفرین گفت و در مجموع نمره‌ی قابل قبول ۱۰۰/۷۲ را کسب کرد. اما توجه شما را به نظر منتقدین در مورد این دنباله‌ی مورد انتظار جلب می‌کنیم:
«۱۰۰/۱۰۰  San Francisco Chronicle | منتقد: میک لاساله»
به هر حال شما از جذابیت‌های زندگی اژدهایی شگفت ‌زده می‌شوید، چرا که این انیمیشن آنها را به زیبایی به روی پرده‌ی سینما آورده است و تمام حرکات، رفتار و حالت‌های آنها از گربه‌ها الگو گرفته شده است. این واضح‌ترین چیز در جهان است.

« ۹۰/۱۰۰ IGN | منتقد: هوپ کوریگان»

« ۸۸/۱۰۰  RogerEbert.com | منتقد: نیل مینو»
قسمت آخر سه گانه‌ی «چطور اژدهاتونو آموزش بدید» بسیار خیره کننده، احساسی و حیرت آور است با یک پایانی که پدر مادرها را هم به فکر فرو می‌برد.
«۸۰/۱۰۰  (The Observer (UK | منتقد: وندی اید»
« ۸۰/۱۰۰  Total Film  | منتقد: نیل اسمیت»
یکی از پرطرفدارترین سه‌گانه‌های فانتزی دهه‌ی اخیر بود که بسیار افسانه‌ای و هیجان انگیز بیان شد و دیدن آن مخاطب را به دنبال خودش می‌کشاند.
«۸۰/۱۰۰ Screen International  | منتقد: سارا وارد»
 این فیلم با توجه به اینکه بیش‌از یک دهه از ظهور آن می‌گذرد، مخاطبان با آن انس گرفته‌اند و در فیلم سوم توانست یک جهان جذاب، پر عمق و پر صداقت با جزئیات دقیق را پدید آورد.
«۸۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: مایکل رچتشافن»
 How to Train Your Dragon: The Hidden World یک انیمیشن پویا و جذاب است که هر گروه سنی را به چالش می‌کشد و از لحاظ احساسی تحت تاثیر قرار می‌دهد.
«۸۰/۱۰۰ TheWrap  |  منتقد: رابرت آبل»
همانطور که مهندسان دی بلویس این داستان را به یک نتیجه گیری موثر و هیجان انگیز تبدیل کرده‌اند، متوجه می‌شویم که چقدر هوشمندانه این فیلم را کارگردانی کرده است و نام خوبی هم برای آن انتخاب کرده‌اند. از فرمانبرداری تا مقابله با آشفتگی داخلی!
«۷۵/۱۰۰ Boston Globe  |  منتقد: تای بور»
How to Train Your Dragon: The Hidden World یک فیلم به پویایی آب است که حتی اگر به داستان آن توجه نکنید می‌توان از آن لذت برد. شما با این فیلم می‌توانید با اژدها پرواز کنید!
«۷۵/۱۰۰ IndieWire  |  منتقد: مایکل نوردین»
انیمیشن به خودی خود قابل توجه است – در صحنه‌های اول آن آسمان با اژدها پر شده است و نشانه‌های اولیه از بی‌نظیر بودن ویژگی‌های بصری است – و به همین شکل هم فیلم پایان می‌یابد.
«۷۵/۱۰۰ The Film Stage  |  منتقد: جرد مبارک»
این سه‌گانه احترام ما را به خود حفظ کرد و یک دستاورد بزرگ در صنعت انیمیشن است.
«۶۳/۱۰۰  Slant Magazine  |  منتقد: جیک کول»
فیلم بعضی وقت‌ها می‌رفت تا نسبت به فیلم‌های قبلی ضعیف‌تر عمل کند اما به خوبی مدیریت شد تا صحنه‌های منحصر بفرد خود را عرضه کند.
«۶۰/۱۰۰ Empire  |  بن تراویس جان»
دوست داشتنی‌ترین سری DreamWorks Animation، آخرین فیلم خود را به زیبایی طراحی کرده است و برای دوست داران این فرانچایز یک خداحافظی حماسی برپا کرد.
«۵۰/۱۰۰ Movie Nation  |  منتقد: راجر مور»
دیالوگ‌ها ضربه‌ی ناگهانی نمی‌زنند اما می‌دانید چیست، اژدهاها بهتر تعریف شده‌اند اما تمرکز در اینجا نیست.
«۴۰/۱۰۰  The Guardian  |  منتقد: پیتر بردشاو»
تمام آن آتش و جوهره‌ی این ایده تمام شده است و ما به آرامی رها شدیم!
منبع: متاکریتیکس

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.