یک مجموعه‌ی تلویزیونی از Land of Oz در حال گسترش است

21 February 2019 - 19:04

Legendary Entertainment در حال توسعه‌ی سریال تلویزیونی Land of Oz است. در اصل Land of Oz که توسط نویسنده‌ی کودکان ال فرانک بام (L Frank Baum) و اولین بار در رمان بام به نام The Wonderful Wizard of Oz و در سال ۱۹۰۰ پدید آمد، در سال ۱۹۳۹ در یکی از منحصر بفردترین فیلم‌های اسکار از آن اقتباس شد. این فیلم دو جایزه‌ی اسکار را در مراسم اهدای جوایز اسکار سال ۱۹۴۰ دریافت کرد. The Wizard of Oz کمک کرد تا یکی از استعدادهای بازیگری به نام جودی گارلند (Judy Garland) کشف شود. برای آگاهی از جزئیات خبر در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

در زمان اکران The Wizard of Oz، این فیلم گران‌ترین فیلم MGM تا آن زمان لقب گرفت و بر خلاف مشهوریت زیاد آن، و تحسین شدن توسط منتقدان، هیچ دنباله‌ی رسمی از آن ساخته نشد تا اینکه ۳۳ سال بعد دختر گارلند، لیزا مینلی (Liza Minnelli) صدا پیشه‌ی شخصیت اصلی شد و Journey Back to Oz ساخته شد. از آن به بعد اسپین‌آف‌ها و دنباله‌های زیادی هم بصورت لایو اکشن و هم بصورت انیمیشن، از آن ساخته شد و البته هیچ یک نتوانستند به تاثیر گذاری فیلم اصلی باشند. اخیرا سم ریمی (Sam Raimi) فیلم Oz the Great and Powerful را کارگردانی کرد و اگرچه قول یک دنباله هم داده شد اما تا کنون خبری نشده است.

در حالی دوست داران Oz منتظر بازگشت آن به سینما هستند، وبسایت ورایتی گزارش کرده است Legendary Entertainment در حال گسترش یک مجموعه‌ی تلویزیونی بدون عنوان از Oz است. این سریال جدید گزارش شده است که توسط اد ریکورت (Ed Ricourt) نوشته و تهیه می‌گردد که کارهای قبلی او  Now You See Me «اکنون مرا میبینی» و Jessica Jones «جسیکا جونز» تمرکز بر شخصیت‌های رمان‌های بام دارد. با توجه به این گزارش، این سریال تا کنون بدون کارگردان و بازیگر است و اطلاع دقیقی هم از زمان پخش آن در دسترس نیست.

اگرچه جزئیات دقیق در حال حاضر مشخص نیستند، اما آنچه که ما می‌دانیم این است که وقتی یک جادوگر که به مدت طولانی در تبعید بوده است بازمی‌گردد، نزاع و جنگ را به Oz بازمی‌گرداند و تنها امید آنها به دختری است که ممکن است به قوی‌ترین و خطرناک‌ترین دختر تمام Oz تبدیل شود.

صرف نظر از اینکه این سریال تلویزیونی موفق شود یا خیر، اینکه پس از گذشت ۱۰۰ سال از مرگ آن، داستان‌های بی‌نظیر ال فرانک بام هنوز از آن الهام می‌گیرد و مخاطبان را تحت تاثیر قرار می‌دهد جالب توجه است و بر خلاف تمام اسپین آف‌ها و بازسازی‌ها و همینطور ریبوت‌هایی که هیچ وقت مثل فیلم اصلی نمی‌شوند، Land of Oz یقینا به دنیایی تبدیل شده است که مخاطبان مایل به کشف آن هستند.

منبع: اسکرین رنت

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.