Netflix محتوای اوریجینال خود را به ۵۰ درصد می‌رساند

21 September 2016 - 21:00

درست چهار سال پیش، شبکه نتفلیکس با انتشار اولین محتوای اوریجینال خود با نام  House of Cards، چشم‌انداز برنامه‌های تلویزیونی و قالب آنها را برای همیشه دچار تغییر کرد. این سرویس آنلاین گسترده، از همان موقع شروع به تولید محتوای اوریجینال بیشتر کرده‌است، از سریال‌ کمدی‌ گرفته تا کارتون‌، و بیش از ۳۰ جایزه Emmy را در این مدت از آن خود کرده‌است. این پلتفرم، خود را در قالبی جدید از تولید و نمایش محتوای رسانه‌ای ارائه کرده‌است، جایی که چهارچوب منحصر به فرد آن، به سازندگان سریال‌های مختلف این امکان را می‌دهد تا کل بسته مورد نظر خود را به صورت یک جا منتشر کنند و مخاطبان هر وقت که خواستند آن‌ها را مشاهده کنند. در حقیقت این ویژگی، محدودیت زمانی را برای مشاهده یک سریال یا فیلم از بین می‌برد. با سینماگیمفا همراه باشید.

اگرچه نتفلیکس حجم مخاطبان بسیاری را به واسطه محتوای غیر اوریجینال جذب کرده‌است ولی این سایت قصد دارد تولید محتوای اوریجینال خود را حتی بیشتر نیز بکند. در همین رابطه امروز دیوید ولز (David Wells) مدیربخش مالی نتفلیکس در کنفرانس Goldman Sachs Communacopia به سرمایه گذاران گفت که این شبکه قصد دارد محتوای اوریجینال خود را در آینده‌ای نزدیک به ۵۰ درصد برساند.

طبق گزارش Deadline، ولز گفت که این کمپانی، که تا کنون یک سوم مسیر هدف را طی کرده‌است، قصد دارد از درآمدهای حاصل از مخاطبان ثابت، برای هزینه‌های شناور استفاده کند و در عین حال سالانه ۱ میلیارد دلار را صرف تولید محصولات جدید کند. ولز به این موضوع نیز اشاره کرد که این روشِ لوکس، روشی است که شبکه‌های سنتی از پس آن برنمی‌آیند، ولی این موضوع قطعی نیست که حتی خود نتفلیکس نیز از پس آن بر بیاید، چرا که اخیرا سایت به منظور کاهش نگرانی سرمایه گذاران، قیمت عضویت ویژه سایت را افزایش داده‌است. ولز همچنین به این موضوع نیز اشاره کرد که متاسفانه بسیاری از مخاطبان رمز عبور خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و عملا ما‌ نمی‌توانیم کاری در این رابطه انجام دهیم: «ما می‌توانیم روی این موضوع سخت‌گیری بیشتری به خرج دهیم، ولی باعث نمی‌شود که آنها به مشتری ثابت سایت تبدیل شوند».

winona-ryder-charlie-heaton-and-natalia-dyer-in-stranger-things-netflix

راه حل پیشنهادی در ابتدا حذف این مخاطبان بود، سپس این روش تغییر کرد و حال هدف این است که به مخاطبان محتوایی ارائه شود که در جای دیگری وجود ندارد. نکته جالب اینجا است که این خبر زمانی منتشر شد که گزارشاتی مبنی بر شکایت شبکه فاکس از نتفلیکس به دلیل جذب تهیه‌کنندگان اجرایی این شبکه، منتشر شده‌است. در این رابطه نتفلیکس طی انتشار بیانه‌ای اعلام کرد که آنها برای جذب همکاران نخبه، صرف نظر از اینکه کجا مشغول به کار هستند از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. به نظر می‌آید که این شبکه باید برای رسیدن به محتوای اوریجینال ۵۰ درصد، از تمام منابع و امکانات خود استفاده کند. البته با توجه به کیفیت بسیار بالای محتوای تولیدی این شبکه در ابتدای کار خود، به نظر ابراز خوشحالی از به کارگیری این تهیه کنندگان ضرورتی نداشت.

در عین حال، از طرفی، این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای کسانی باشد که برای مشاهده محتوای غیر اوریجینال به این شبکه مراجعه می‌کنند. به هر حال، اگر به خاطر مخاطبان غیر اوریجینال این شبکه نبود، بسیاری از همین تولیدات اوریجینال نیز در حال حاضر وجود نداشت. به طور مثال، بسیاری از مخاطبان جوان در مورد بازسازی سریال Gilmore Girls توسط نتفلیکس هیجان زده هستند چرا که توانسته‎‌اند تمام فصول قبلی محصول The CW را از طریف همین نتفلیکس ببینند. این تغییر رویه در عین حال که می‌تواند هیجان انگیز باشد، به نوعی قدرنشناسی نیز به حساب می‌آید و حتی شاید بتوان گفت به نوعی احمقانه است.

محتوای اوریجینال بیشتر در شبکه نتفلیکس می‌تواند نشانه بسیار خوبی باشد، مانند فیلم Tallulah، ولی نگاه بدبینانه به این خبر نیز می‌تواند منطقی باشد. با این وجود شاید این اشباع محتوا به کیفیت آن صدمه نزند و طرفداران تلویزیون فقط شاهد افزایش محصولات عالی باشند. در هر صورت، با دیدن نتیجه این تصمیم حداقل دو سال فاصله داریم، پس مخاطبان وفادار این شبکه می‌توانند بیشتر به این موضوع فکر کنند.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Matt Murdock says:

    نتفلیکس ایده ی فوق العاده جالبیه،عناوینشم فوق العاده قدرتمندن
    مثل محصولات مشترکش با مارول و البته شاهکار House of Cards
    ولی متاسفانه چند وقت پیش ایران رو هم به لیستش اضافه کرد که فیلتر شد?

  • Hanna says:

    من شخصاً از بخش اوریجینال نت فلیکس بسیار راضى ام، هر چند یک ایراد بزرک درش هست که در دراز مدت اذیت مى کنه و اون فضاى مشابه هم سریال هاشه. تقریباً تمام سریال هاى نت فلیکس یک حس مشابه دارن و زمانى که بخش نت فلیکس اوریجینال رو چک مى کنى کم با مواردى برخورد مى کنى که سر ذوق بیارتت یا شکفت زده ات بکنه. مثل تماشاى ١٠٠ یا ترس از مردگان متحرک که در کمال تعجب بسیار هیجان انگیز و غیر منتظره بودن.