فردی کروگر چه تاثیری در انتخاب مارک همیل برای بازی در نقش لوک اسکای‌واکر داشت؟

21 September 2016 - 23:00

بازی کردن در فرانچایز Star Wars «جنگ ستارگان» برای هریسون فورد (Harrison Ford)، مارک همیل (Mark Hamill) و کری فیشر (Carrie Fisher) جهش بزرگی در زندگی هنری آن‌ها حساب می‌آید و نزدیک به چهل سال بعد از اولین حضور در فرانچایز محبوب جنگ ستارگان نیز این سه بازیگر هنوز از آن سود می‌برند و در فیلم موفق Star Wars: The Force Awakens «جنگ ستارگان: بیداری نیرو» بازی می‌کنند. با وجود اینکه دیگر هریسون فورد را در فرانچایز نخواهیم دید چون  هان سولو (Han Solo) در قسمت هفتم جنگ ستارگان توسط کایلو رن (kylo ren) کشته شد؛ اما مارک همیل و کری فیشر قرار است دوباره به عنوان دوقلو‌های اسکای‌واکر (Skywalker twins) در قسمت هشتم جنگ ستارگان به کارگردانی رایان جانوسن (Rian Johnson) حضور داشته باشند. با وجود اینکه این بازیگرها تنها کاندید برای بازی در شخصیت‌های فرانچایز محبوب جنگ ستارگان نبودند، ولی همه‌ی آن‌ها قدردان این هستند که در چنین فرانچایز محبوبی بازی کرده‌اند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

داستان اینکه هر کدام از این بازیگران چگونه وارد تیم بازیگری فیلم شدند جالب است. هریسون فورد مشغول خواندن دیالوگ با بازیگرانی بود که برای تست نقش‌های دیگر می‌آمدند تا اینکه جورج اوکاس (George Lucas) پی برد که او برای بازی در نقش شخصیت ژولیده‌ و ناهنجاری مثل هان سولو عالی است. چندی پیش نیز داستان پیوستن مارک همیل به فیلم نیز برای طرفداران مشخص شد؛ در واقع یک افسانه‌ی سینما به مارک همیل کمک کرد تا او نیز به یکی از افسانه‌های هالیوود تبدیل شود. مارک همیل باید خود را مدیون رابرت انگلوند (Robert Englund) بداند که باعث شد که زندگی هنری او جهشی بلند و رو به جلو داشته باشد.

رابرت انگلوند که برای به تصویر کشیدن شخصیت فردی کروگر (Freddy Kruger) در سریال Nightmare On Elm Street «کابوس در خیابان الم» که در سال ۱۹۸۴ شروع شد شهرت جهانی دارد. بعد از امتحان دادن برای بازی در نقش شخصیت ردیاب در فیلم Apocalypse Now «اینک آخرالزمان» که توسط فرانسیس فورد کاپولا (Francis Ford Coppola) ساخته شد؛ برای بازی کردن در فیلم جدید جورج لوکاس معرفی شد. رابرت انگلوند که به فیلم  American Graffiti جورج لوکاس علاقه‌ی زیادی داشت، بلافاصله با تیم سازنده ملاقات کرد و برای بازی در نقش هان سولو مصاحبه کرد و پس از آن چند صفحه از نمایشنامه را به خانه برد. رابرت انگلوند بیان کرد که:

مارک همیل  در آن زمان یک ستاره تلوزیونی محسوب می‌شد. زمانی که در حال فیلمبرداری سریال Texas Wheelers با گری بیوزی (Gary Busey) بود؛ همیشه پیش من می‌آمد و روی صندلی من می‌نشست. یک روز بعد از دیدن چکمه‌های کابوی او که همیشه آن را در بیرون می‌گذاشت فهمیدم که در اتاق من هست. وارد شدم و دیدم که در حال تماشای برنامه‌ی مری تایلر مور (Mary Tyler Moore) است. به او گفتم که به این نمایشنامه نگاه کن. تو برای بازی کردن در آن عالی هستی. این شخصیت مثل یک شاهزاده فضای است و جورج لوکاس قرار است آن را بسازد.

luke-skywalker-wields-his-green-lightsaber

رابرت انگلوند می‌دانست که مارک همیل عاشق فیلم‌های علمی تخیلی و ترسناک است و مشتاق است که با جورج لوکاس نیز کار کند. بعد شنیدن این حرف که تو بازیگری هستی که لوکاس به آنعلاقه دارد؛ همیل به مدیر برنامه‌های خود تماس می‌گیرد و قرار یک مصاحبه را می‌گذرد که نتیجه‌ای عالی نیز به همراه داشت. شاید این را شنیده باشید که می‌گویند بعضی مواقع مهم نیست که چه می‌دانید بلکه مهم این است که شما چه کسی را می‌شناسید و جورج لوکاس می‌تواند گواهی دهد که این گفته حقیقت محض است. اگر رابرت انگلوند تنها از روی شانس به مصاحبه جنگ ستارگان نمی‌رفت معلوم نیست که چه تغییری در این فرانچایز محبوب به وجود می‌آمد، ولی مطمنئاً شخص دیگری به جای مارک همیل درباره‌ی نیرو آموزش می‌دید و دث استار (Death Star) را نابود می‌کرد.

طرفداران نیز باید از اتفاقات رخ داده خوشحال باشند؛ چون مارک همیل به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کل فرانچایز تبدیل شده است. مارک همیل در سال‌های گذشته به خاطر شوخی‌های خود با طرفداران و اذیت کردن آن ها با اسپویلرهای احتمالی از فیلم‌های آینده‌اش بیشتر مورد علاقه‌ی سینما دوستان قرار گرفته است. در واقع تصور این که مارک همیل در نقش لوک اسکای‌واکر بازی نمی‌کرد خیلی دشوار است و از آن جا که این استاد جدای  نقش زیادی در فیلم هشتم جنگ ستارگان خواهد داشت طرفداران باید از رابرت انگلوند بسیار ممنون باشند که مارک همیل را در جهت درست هدایت کرد.

Rogue One: A Star Wars Story در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۶ ( ۲۶ آذر ۱۳۹۵) در ایالت متحده اکران می‌شود. Star Wars: Episode VIII «جنگ ستارگان: قسمت هشتم» در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۴ آذر ۱۳۹۶)، مجموعه فیلم جنگ ستارگان هان سولو در ۲۵ ماه می ۲۰۱۸ ( ۴ خرداد ۱۳۹۷)، Star Wars: Episode IX «جنگ ستارگان: قسمت نهم» در سال ۲۰۱۹ و سومین وجموعه فیلم جنگ ستارگان نیز در ۲۰۲۰ اکران می‌شوند.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.