سخنرانی قوی اسپایک لی پس از بردن اولین جایزه آکادمی اسکار

25 February 2019 - 18:16

فیلمساز کاربلد آمریکایی که برای فیلم Blackkklansman «بلک کلنزمن» توانست اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را به دست آورد، توسط حضار به صورت ایستاده تشویق شد و با واکنشی گرم از سوی ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson) که جایزه را به اهدا کرد رو‌به‌رو شد. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

اسپایک لی (Spike Lee) که با پنج نامزدی اسکار بالاخره توانست مجسمه طلایی را به چنگ آورد، سخنرانی خود را اینگونه آغاز کرد:

کلمه امروز ما، “طعنه‌آمیز” است. چهارصد سال پیش نیاکان ما از آفریقا دزدیده شدند و به جیمزتاون، ویرجینیا آمدند تا از آنها به عنوان برده استفاده شود.

لی در ادامه به بازگویی داستان خانواده خود در دوران برده‌داری پرداخت. کارگردان فیلم «بلک کلنزمن» در ادامه ادای دینی هم به مادربزرگش داشت:

کسی که ۱۰۰ سال جوانی کرد. کسی که با اینکه مادرش برده بود توانست از دانشگاه فارغ‌التحصیل شود. مادربزرگ من، کسی که ۵۰ سال پس‌انداز کرد تا بتواند اولین نوه خود، یعنی من را به دانشگاه فیلم نیویورک بفرستد. امروز من مقابل دنیا می‌ایستم و از نیاکانم که در تبدیل این کشور به چیزی که اکنون هست، تشکر می‌کنم. اگر همه ما با نیاکان‌مان صحبت کنیم، به عشق و دانایی می‌رسیم، می‌توانیم انسانیت خود را بازیابی کنیم و این لحظه قدرتمندی خواهد بود.

فیلم «بلک کلنزمن» در شاخه بهترین فیلمنامه اقتباسی رقیب چهار فیلم The Ballad of Buster Scruggs «تصنیف باستر اسکراگز»، If Beale Street Could Talk «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند»، A Star Is Born «ستاره‌ای متولد شده» و ?Can You Ever Forgive Me «آیا می‌توانی مرا ببخشی؟» بود. علاوه بر این، «بلک کلنزمن» در پنج شاخه دیگر از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برای اسپایک لی نامزد شده بود، که در نهایت به همین جایزه بسنده کرد. لی پیش از این یک اسکار افتخاری در سال ۲۰۱۵ کسب کرده بود، اما این اولین اسکار رقابتی او به شمار می‌رود.

منبع: hollywoodreporter

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.