ماهرشالا علی برای دومین بار برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد

25 February 2019 - 18:30

ماهرشالا علی (Mahershala Ali) در مراسم اسکار ۲۰۱۹ برای دومین بار و به خاطر بازی در نقش دکتر دان شرلی پیانیست مشهور در فیلم Green Book «کتاب سبز» برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

علی دو سال پیش برای بازی در فیلم Moonlight «مهتاب» ساخته‌ی بری جنکینز (Barry Jenkins) در همین بخش برنده‌ی اسکار شده بود. او مثل دنزل واشینگتن (Denzel Washington) به دومین بازیگر سیاهپوستی تبدیل شد که دوبار برنده جایزه اسکار شده است. واشینگتن برای بازی در فیلم Glory «افتخار» محصول ۱۹۸۹ جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و برای بازی در فیلم Training Day «روز تعلیم» محصول ۲۰۰۱ جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برده بود.

علی پس از بردن دومین اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد طی سه سال که او را به اولین بازیگر مرد سیاهپوست تبدیل کرد که دوبار جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را کسب کرده، ابتدا از دکتر شرلی به منظور تلاش برای فراگرفتن ذات او تشکر کرد، و گفت چطور این کار باعث شده او محدودیت‌های خودش را کنار بزند، که بازتابی از شخصیت دکتر شرلی بوده و به همین خاطر از او سپاسگزار است.

او همچنین از همبازی خودش ویگو مورتنسن (Viggo Mortensen) و پیتر فارلی (Peter Farrelly) کارگردان فیلم تشکر کرد.

من از شما برای راهنمایی‌ها و رهبریتان تشکر می‌کنم. از اینکه به من اجازه دادید آن‌طور که می‌خواهم این نقش را بازی کنم متشکرم و عاشق شما هستم.

رقبای علی در این بخش شامل آدام درایور (Adam Driver) برای فیلم BlacKkKlansman «بلکککلنزمن»، ریچارد ای گرانت (Richard E. Grant) برای فیلم Can You Ever Forgive Me «آیا هرگز می‌توانی مرا ببخشی»، سم الیوت (Sam Elliott) برای فیلم A Star Is Born «ستاره‌ای متولد شده است» و سم راکول (Sam Rockwell) برای فیلم Vice «معاون» بودند.

علی اسکار خودش را به مادربزرگش تقدیم کرد و در این باره گفت:

او در طول عمرم همیشه در ذهنم بوده و به من گفته اگر در تلاش اول موفق نشدی دوباره و دوباره تلاش کن. اینکه اگر بخواهم هرکاری را انجام دهم می‌توانم. همیشه مرا به مثبت بودن تشویق کرده، و می‌دانم که بدون او من به اینجا نمی‌رسیدم. او هر لحظه کنار من بوده و مرا راهنمایی کرده است.

علی امسال طی مسیر بردن اسکار، جایزه نقش مکمل مرد را در مراسم‌های گلدن گلوب، بفتا، جایزه انجمن بازیگران و جایزه گزینش منتقدان از آن خود کرده بود.

فیلم Green Book علاوه بر بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، در چهار بخش دیگر از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای ویگو مورتنسن (Viggo Mortensen)، بهترین فیلمنامه اریجینال و بهترین تدوین فیلم نامزد جایزه اسکار شده بود.

علی قبل از آغاز مراسم اسکار گفته بود فقط می‌خواهد در کنار همسرش از مراسم اسکار لذت ببرد. او در این باره گفته بود:

دفعه قبلی در سال ۲۰۱۷، تازه دخترمان به دنیا آمده بود. اما این بار همسرم توانست همراه من به مراسم بیاید و این تجربه را با من شریک شود.

علی در پایان سخنانش از همسر و دخترش بری تشکر کرد.

منبع:‌ Hollywood Reporter

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.