«روما» به اولین فیلم مکزیکی برنده اسکار تبدیل شد

26 February 2019 - 07:41

آلفونسو کوآرون (Alfonso Cuarón) که پیش از این در سال ۲۰۱۴ با فیلم Gravity «جاذبه» تبدیل به اولین کارگردان مکزیکی برنده اسکار شده بود، توانست بار دیگر برای کشورش افتخار‌آفرینی کند. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

«روما» ساخته آلفونسو کوآرون تبدیل به اولین فیلم مکزیکی تاریخ شد که موفق به دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان می‌شود. کارگردان مکزیکی با چهار نامزدی دیگر یعنی بهترین فیلمبرداری (برنده)، بهترین فیلم (نامزد)، بهترین فیلمنامه اریجینال (نامزد) و بهترین کارگردانی (برنده) توانست به رکورد بیشترین تعداد نامزدی شخصی برای یک فیلم برسد.

با وجود دستاورد‌های گسترده سه کارگردان مکزیکی مطرح این روزهای سینما یعنی کوآرون، آلخاندرو گونزالس ایناریتو (Alejandro G. Inarritu) و گیرمو دل‌تورو (Guillermo del Toro)، مکزیک تا کنون موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان نشده بود. کوآرون در «روما» به عنوان تهیه کننده، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و فیلم‌بردار حضور داشت که در نهایت توانست سه اسکار را به خانه ببرد. «روما» ابتدا در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و با نقد‌های به شدت مثبتی رو‌به‌رو شد و توانست در نهایت شیر طلایی آن جشنواره را به خانه ببرد.

سال گذشته نیز فیلم A Fantastic Woman «یک زن شگفت‌انگیز» تبدیل به اولین فیلم شیلیایی برنده این شاخه شد.

منبع: hollywoodreporter

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.