ساخت «پایتخت» برای نوروز ۹۸ منتفی شد

1 March 2019 - 20:00

 الهام غفوری گفت: «با توجه به حال و روز بچه‌ها، فکر می‌کنم باید به ما فرصت دهند تا خودمان را پیدا کنیم؛ نمی‌توانیم بدون خشایار فعلاً «پایتخت» را بسازیم.»

روز گذشته خشایار الوند دارفانی را وداع گفت، نویسنده‌ای که همیشه نامش را در تیتراژ کمدی‌های خاطرانگیز سینما و تلویزیون می‌دیدیم مشغول نگارش تک قسمت «پایتخت» برای شب عید بود؛ اپیزودی که قولش را الهام غفوری تهیه‌کننده این اثر به رسانه‌ها و مردم داده بود و قرار شد شنبه یازدهم اسفند کار رسماً کلید بخورد. اما اجل مهلت نداد تا خشایار الوند یک بار دیگر در کنار دوستان پایتختی‌اش باشد و به تعبیر الهام غفوری هنوز منتظر آن قرار پنج‌شنبه صبح (نهم اسفند) هستم که ۴۸ ساعت فرصت خواسته بود تا ۵۰ درصد باقیمانده متن فیلمنامه تک قسمت «پایتخت» را تحویل دهد.

لحظاتی پیش یادداشتی را احمد مهرانفر منتشر کرد که در فضای مجازی دست به دست شد؛ او در این یادداشت نوشته است:

«قول داده بودی قصه رو تموم کنی تمومش نکردی و رفتی پس ما هم نمیسازیم حد اقل تو این روزای ابری نه چرا که بارون میاد و یاد تو چشمامونو خیس می کنه آدما تو هوای صاف می خندن و می خندونن شاید بعداً وقتی هوای دلمون صاف شد برای یادگاری آخرین یادگارتو ساختیم خشایار عزیز ما رو ببخش.»

با این یادداشت احتمالاً قرار نیست «پایتخت» را شب عید ببینیم، الهام غفوری تهیه‌کننده «پایتخت» دراین باره گفت:

«احمد مهرانفر درست گفته است. با توجه به حال و روزی که بچه‌ها دارند و شرایط سختی که حاکم شد به ما امکان اینکه بتوانیم این کار را برای عید انجام دهیم، الان خیلی سخت است و خودمان هم نمی‌دانیم باید چیکار کنیم. خشایار پنج شنبه صبح فوت شده، پنج شنبه و جمعه تلویزیون تعطیل است و شنبه که موعد کلید این کار است باید خشایار الوند را تشییع کنیم. آنقدر حالمان بد است که نمی‌توانیم برویم جلوی دوربین و متن بامزه خشایار را بخوانیم و بخندیم.»

وی افزود:

«اگر کار طنز نبود چند روز بعد شروع می‌کردیم و کار متوقف نمی‌شد اما کار طنز است و باید بتوانیم مردم را بخندانیم؛ این کار نیاز به روحیه نشاط و شادابی دارد که الان «پایتختی‌ها» همه عزادارند. خود من هم حالم خوب نیست چه برسد به بچه‌های صحنه! یک مقداری حق بدهیم که شرایط بسیار به هم ریخته است. حتی آن‌هایی که کار نمی‌کردند با خشایار هم داغدار شدند وای به حال ما که ده سال است با ایشان کار می‌کردیم. «پایتخت» هم کاری نیست امروز شروع کنید و چهار ماه دیگر کاری بسازید، همان گروهی است که ده سال است با هم کار می‌کنیم برای همه سخت است خشایار و باور کردنش این چند روز بگذرد دوباره با هم می‌رویم سرکار! باور کنید نتوانستم باور کنم و هنوز فکر می‌کنم با من شوخی شده است.»

غفوری در پاسخ به این سوال که خشایار الوند اعلام کرده بود فیلمنامه را تکمیل کرده است، گفت:

«۵۰ درصد فیلمنامه آماده است و خودش از ما خواسته بود پنج‌شنبه و جمعه قصه را کاملاً با دیالوگ‌نویسی تحویل دهد. البته کلیت قصه تکمیل بود و بایستی دیالوگ‌نویسی این قصه آماده می‌شد. اما اجل مهلت نداد تا این ۴۸ ساعت، فیلمنامه کامل این تک قسمت «پایتخت» را خشایار الوند بنویسد. نمی‌دانم چه شد و همواره با خودم می‌گویم چرا؟ فرصت بدهید بچه‌ها خودشان را پیدا کنند- امروز در دفتر بچه‌ها را دیدم حال همه بد بود و امروز همه دفتر بودیم اتاق را گل زدیم و شمع گذاشتیم و برای او عزاداری کنیم و هیچ‌کس دل و دماغش را نداشت- واقعاً در این فرصت کم، کار خوبی هم از آب درنمی‌آید و آن پایتختی که مردم انتظار دارند ساخته نمی‌شود؛ ما پیشنهادمان تولید در برهه دیگری است.»

وی خاطرنشان کرد:

«البته بچه‌ها دوست دارند آخرین یادگاری خشایار الوند را بسازند ولی از یک طرف نمی‌توانند به شوخی‌های خشایار بخندند و آن شرایط قبل را داشته باشند. هر مرگی چهل روز فرصت می‌خواهد یا حداقل یک هفته باید خودشان را بازسازی کنند ولی روزها می‌گذرد و به عید نوروز نزدیک می‌شویم. ما فکر می‌کنیم ساخت اپیزود شب عید «پایتخت» یک مقدار نشدنی شده و باید به یک برهه دیگری برای تولید بیندیشیم. آنقدر بعض دارم و حالم بد است. از صبح که بیدار شدم و همین طور اشک‌هایم می‌ریزد و نمی‌توانم این شرایط را تحمل کنم. همواره با خودم می‌گویم دو سه روز تمام می‌شود و دوباره خشایار می‌آید و باورش برایم سخت است که خشایار دیگر نمی‌آید. به واقع خشایار یک نویسنده حرفه‌ای بود که با دیگر نویسنده‌ها فرق داشت. چون تولید، برنامه‌ریزی و ساخت سریال و فیلم سینمایی را به خوبی تشخیص می‌داد. ای کاش ۴۸ ساعت دیگر فرصت داشت تا یادگاری آخرش را تکمیل کند واقعاً هر نویسنده‌ای نمی‌تواند برای متن نوشته شده خشایار الوند، دیالوگ بنویسد.»

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.