نظر منتقدین در مورد «کاپیتان مارول» چیست؟

6 March 2019 - 14:42
در بهبوهه‌ی ساخت بلاک‌باسترها و در کنار اکران‌های متعدد این روزهای هالیوود، هنوز هم اگر صحبت از ژانر اکشن، هیجان انگیز و کمدی به میان بیاید، بدون شک استودیو مارول حرف اول را می‌زند. پس از اکران فیلم Black Panther «پلنگ سیاه» در سال گذشته که یک پروژه‌ی عالی به حساب آمد و موفق به بردن جایزه‌ی اسکار هم شد، اکنون نوبت Captain Marvel «کاپیتان مارول» است که نشان دهد چه چیزی را از دنیای مارول به ارمغان آورده است. بری لارسن (Brie Larson) با ایفای نقش کارول دنورز (Carol Danvers) در محصول جدید مارول قرار است تا این دنیا را به سمت و سویی دیگر بکشاند. در ادامه‌ی خبر نظر منتقدین را درباره‌ی فیلم «کاپیتان مارول» برای شما آورده‌ایم. با سینما گیمفا همراه باشید. 

این فیلم در سال ۱۹۹۰ دنبال می‌شود. اولین ابرقهرمان خانم مارول در یک ماجراجویی جدید، قوی‌ترین ابرقهرمان زمین خواهد شد. این در حالی است که زمین در بین جنگ دو نژاد بیگانه گیر افتاده است و دنورز خودش را در این نبرد می‌بیند. «کاپیتان مارول» که محصولی از شرکت والت دیزنی پیکچرز است، توسط آنا بودن (Anna Boden) و رایان فلک (Ryan Fleck) کارگردانی شد و یک فیلم در ژانر اکشن، ماجراجویانه، علمی-تخیلی و فانتزی است که رتبه‌ی PG-13 را دریافت کرد و ۱۲۴ دقیقه هم به طول خواهد انجامید.

از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به ساموئل جکسون (Samuel L. Jackson)، جایمون هانسو (Djimon Hounsou)، دی واندا وایز (DeWanda Wise)، بن مندلسون (Ben Mendelsohn)، لاشانا لینچ (Lashana Lynch)، گما چان (Gemma Chan)، آلگنیز پرز سوتو (Algenis Perez Soto)، ران تمت (Rune Temte)، مک‌کنا گریس (McKenna Grace) و گلارک گرن (Clark Gregg) اشاره کرد.
از مجموع ۳۹ نقدی که به Captain Marvel وارد شده است، ۲۴ نقد این فیلم را مثبت، ۱۴ نقد متوسط و ۱ نقد آنرا منفی ارزیابی کرده‌اند که در مجموع نمره‌ی ۶۶ از ۱۰۰ برای این فیلم مارول به ثبت رسید. در زیر اما تعدادی از مهمترین نظرهای منتقدین را باهم می‌بینیم.
«۹۰/۱۰۰  The Verge  |  منتقد: شانا او نیل مار»
این فیلم با عملکرد منحصر بفرد بازیگران و کارگردانان خودش به اوج رسید و یک تعادل بی‌نظیر بین شوخی و اکشن برقرار کرد و یک پکیج همه جانبه را ارائه نمود.
« ۹۰/۱۰۰ Los Angeles Times  |  منتقد: کنث توران»
تماشای ایفای نقش دنورز، با پیچ و تاب‌های تکان‌ دهنده‌ی داستان بسیار سرگرم کننده است و نمی‌توان توصیف کرد که چقدر لارسون به خوبی از پس نقش قوی‌ترین زن دنیا برمی‌آید.
«۸۹/۱۰۰  TheWrap  |  منتقد: آپریل وولف»
«کاپیتان مارول» اولین اقتباس مارول است که هم نقش اول آن خانم است و هم توسط یک زن کارگردانی می‌شود. این فیلم بسیار واضح و آشکار است و در عین حال در بیشتر اوقات لذت بخش و سرگرم کننده است.
«۸۳/۱۰۰  IGN  |  منتقد: مگ داونی»
«کاپیتان مارول» توانسته است تا بهترین ایده‌های دنیای سینماتیک مارول را از فیلم‌هایی مانند Iron Man «مرد آهنی» و Thor «ثور» بگیرد و آنها را به نحوی هوادارپسند و در عین حال نوآورانه استفاده کند. البته در برخی مواقع ممکن است کمی آنطور که باید نباشد و احساس خوبی منتقل نکند.
« ۸۰/۱۰۰ Total Film  |  منتقد:مت میتام»
یک فیلم انفرادی مورد قبول از مارول با یک اکشن علمی تخیلی و نوستالژی دهه ۹۰.! در نهایت این فیلم غلبه و صعود خواهد کرد.
 «۸۰/۱۰۰ Empire  |  منتقد: هلن او هارا»
نیک فیوری (Nick Fury) بعنوان یک شخصیت کمدی و فمینیست برای فیلم ضروری بود. او دیر وارد عمل می‌شود اما وقتی کارول دنورز خسته می‌شود او غیرقابل توقف است.
«۷۵/۱۰۰ Chicago Tribune  |  منتقد: مایکل فیلیپس»
سرگرم کننده است، از چندین جهت و بیش از دیگر فیلم‌ها؛ و می‌توان گفت این فیلم توسط کسانی ساخته شده است که نمی‌خواهند فیلم‌ را به جایی ببرند که فرانچایزی از آن در دنیای سینماتیک مارول شکل بگیرد.
«۷۰/۱۰۰ Paste Magazine | منتقد: ویل لیتچ»
ما از اینگونه فیلم‌ها زیاد دیده‌ایم. اگرچه در دهه‌ی ۹۰ روایت می‌شود و یک موسیقی متن دلنشین را ارائه می‌کند اما در تمامی جهات لارسن است که به آن عمق احساسی می‌دهد.
«۶۳/۱۰۰ Movie Nation  |  منتقد: راجر مور»
آنها یک فیلم کامیک بوکی جالبی را ساختند، سرگرم کننده اما فراموش شدنی!؛ احتمالانه به خوبی «واندروومن» و «پلنگ سیاه». اما دختران خود را برای تماشای «کاپیتان مارول» ببرید. آنها داوران نهایی این فیلم خواهند بود. به خاطر اینکه هواداران پرنسس‌های دیزنی آنها هستند و از این سبک نقش‌ها احتمالا خوششان خواهد آمد.
«۶۳/۱۰۰ The Associated Press  | منتقد: لیندسی بار»
من تقریبا دو ساعت وقت صرف دیدن «کاپیتان مارول» و دیدن کارول دنورز کردم اما هنوز هیچ نظری در مورد شخصیت او ندارم. قطعا شخصیت کاپیتان مارول ابعاد گسترده‌ای دارد که مارول باید ۱۰ تا ۲۰ فیلم را صرف ساخت آن کند.
«۶۰ / ۱۰۰ We Got This Covered  |  منتقد: مت دوناتو»
«کاپیتان مارول» ساخته شده است تا همان صحنه‌های مبارزه‌ی معروف دنیای سینماتیک مارول را به ارمغان بیاورد و در آنها کارول دنورز پیروز شود اما این بار ابرقهرمان طوری برگزیده شده است که تابحال آنرا در دنیای ابرقهرمان‌ها ندیده بودیم.
«۵۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter  | منتقد: تاد مک کارتی»
تصویرها خسته کننده نیست، دقیق، دنیایی (غیر ماورایی)، با طرحی غیرقابل پیش بینی، ضد قهرمان‌های بدون مرز، صحنه‌های بصری دلنشین ولی کمبودهایی در هر بخش دیده می‌شود.
«۴۲/۱۰۰ IndieWire  |  منتقد: دیوید ارلیچ»
همانقدر به قهقرا رفته و رنگ و رو رفته که «پلنگ سیاه» بود و عقب مانده تر از اینکه یک انقلاب باشد. کاپیتان مارول دربین تمام بلاک باسترها و جنگ بی‌پایان فرهنگ‌ها ناامید کننده بود.
«۴۰/۱۰۰ Time   |  منتقد: استفانی زاچارک»
به هر صورت من «کاپیتان مارول» را تا انتها دیدم و صدایی از درون ابرقهرمانی من می‌گفت: همه‌اش همین بود؟
 «۳۸/۱۰۰ New York Post  | منتقد: جانی اوکسینسکی»
گفته می شود که قدرتمندترین ابرقهرمان مارول لارسن است. در بازی او جزئیات کمی دیده می‌شود و بالا و پایین‌های زیادی در عملکرد او دیده می‌شود. این شخصیت حتی هنگام مبارزه هم خسته کننده است. با توجه به این باید گفت بهترین لحظات فیلم هنگامی است که جکسون و گربه‌ی خنده دار بازی می‌کنند.
منبع: متاکریتیکس
برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.