باکس‌آفیس هفته: کاپیتان مارول گیشه سینماها را تکان داد

10 March 2019 - 22:45

فیلم جدید دیزنی، Captain MarvelCaptain Marvel (کاپیتان مارول)، بعد از گذشت دو ماه رقابت باکس‌آفیس داخلی با سال ۲۰۱۸، گیشه را تکان داد. دنیای سینمایی مارول هفتمین افتتاحیه بزرگ آخر هفته خود را تجربه کرد، در حالیکه فیلم کاپیتان مارول در سه روز اول فروش خود، بیشترین فروش آخر هفته سال را داشت. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

کاپیتان مارول با فروش ۱۵۳ میلیون دلاری خود به موفقیت عظیمی دست یافت و سومین افتتاحیه بالای مارس در تاریخ را کسب کرد. از نظر تاریخی، عملکرد فیلم با فیلم‌های The Dark Knight (شوالیه تاریکی) با افتتاحیه ۱۵۸.۴ میلیون دلاری، The Hunger Games: Catching Fire با افتتاحیه ۱۵۸ میلیون دلاری، Rogue One با افتتاحیه ۱۵۲.۵ میلیون دلاری و The Hunger Games با افتتاحیه ۱۵۲.۵ میلیون دلاری مقایسه گردیده که فروش داخلی ۴۰۸ تا ۵۳۰ میلیون دلار داشتند.

بطور متوسط، ۲۰ اکران قبلی مارول ضرب در ۲.۷۶ شده و این یعنی کاپیتان مارول باتوجه به فروش افتتاحیه‌اش با ۴۲۲ میلیون دلار به فروش خود پایان خواهد داد. گفته شده این فیلم بالاتر از مرد آهنی ۳ با ۴۰۹ میلیون دلار فروش داخلی قرار می‌گیرد و پنجمین فیلم بزرگ مارول می‌شود و چند هفته تا اکران Shazam! در تاریخ ۵ آوریل (۱۶ فروردین ۹۸) فاصله دارد.

شایان ذکر است که مخاطبین کاپیتان مارول ۵۵ درصد مرد و ۴۵ درصد زن بودند که برخلاف Black Panther, Ant-Man and the Wasp کمترین مخاطب زن را داشته هرچند مخاطبین زن شگفت‌انگیز ۵۲ درصد زن بودند.
علاوه بر این، ۶۴ درصد از مخاطبین آخر هفته کاپیتان مارول ۲۵ سال و بالاتر داشتند که یعنی مخاطبین آن بیشتر بزرگسال بودند و امتیاز A سینمااسکور را دریافت کرد.

فیلم کاپیتان مارول در بازار بین‌المللی ۳۰۲ میلیون دلار فروخت و پنجمین افتتاحیه پر فروش بین‌المللی تاریخ را به خود اختصاص داد. این فیلم در چین ۸۹.۳ میلیون دلار فروخت و سومین افتتاحیه پر فروش چین بعد از Avengers: Infinity War و Captain America: Civil War را به خود اختصاص داد. بعد از چین، کره جنوبی با ۲۴.۱ میلیون دلار، انگلیس با ۱۶.۸ میلیون دلار، برزیل با ۱۳.۴ میلیون دلار، مکزیک با ۱۲.۸ میلیون دلار، استرالیا با ۱۰.۷ میلیون دلار، اندونزی با ۱۰.۱ میلیون دلار، روسیه با ۹.۸ میلیون دلار، فرانسه با ۹.۲ میلیون دلار، آلمان با ۷.۸ میلیون دلار، هند با ۶.۹ میلیون دلار، تایلند با ۶.۶ میلیون دلار، تایوان با ۵.۶ میلیون دلار، فیلیپین با ۶.۳ میلیون دلار، مالزی با ۵.۶ میلیون دلار، ایتالیا با ۵.۵ میلیون دلار و هنگ‌کنگ با ۵.۲ میلیون دلار قرار دارند. این فیلم هفته آینده در ژاپن افتتاح می‌گردد.

فیلم How to Train Your Dragon: The Hidden World محصول یونیورسال، با ۱۴.۷ میلیون دلار فروش داخلی و مجموع ۱۲۰ میلیون دلار وارد هفته سوم خود می‌شود. این فیلم این هفته ۲۱.۷ میلیون دلار در بازار بین‌المللی فروش داشته و در مجموع ۳۱۵.۵ میلیون دلار در بازار بین‌المللی فروخته و به مجموع کل ۴۳۵ میلیون دلار رسیده است.

فیلم A Madea Family Funeral با افت ۵۵ درصدی وارد هفته دوم اکران شده و ۱۲.۰۵ میلیون دلار فروخته و در مجموع ۴۶ میلیون دلار فروش داشته است.

آخر هفته آینده شاهد اکران انیمیشن کمپانی پارامونت، Wonder Park، در بیش از ۳۵۰۰ سینما و فیلم Five Feet Apart کمپانی لاینزگیت در ۲۶۰۰ سینما و Captive State کمپانی Focus در ۲۲۰۰ سینما خواهیم بود.

شما خوانندگان عزیز می‌توانید جدول کامل فروش هفتگی را از قسمت زیر مشاهده کنید:

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.