کارگردان فیلم جدید مارول مشخص شد

14 March 2019 - 16:00

استودیو مارول دستین دنیل کرتون (Destin Daniel Cretton) را برای کارگردانی فیلم Shang-Chi، اولین فیلم ابر قهرمانی با قهرمان آسیایی‌اش، انتخاب کرده است. کرتون فیلم Just Mercy را کارگردانی کرده، فیلمی که فیلم‌نامه آن را نوشت و بری لارسون (Brie Larson) و مایکل بی‌ جردن (Michael B. Jordan) در آن بازی کردند. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

این همگام با هدف استودیو برای ساخت Shang-Chi در جهتی مانند ساخت فیلم پلنگ سیاه است که استعدادهای آسیایی-آمریکایی در آن خواهند درخشید.‌ وقتی سایت خبری ددلاین سال گذشته برای اولین بار پرده از ساخت فیلم برداشت، این استودیو دیوید کالاهام (David Callaham) را برای نوشتن فیلم‌نامه در اختیار گرفت.

فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) کمکی برای ساخت این فیلم بود که فرهنگ‌های آفریقا و آفریقایی-آمریکایی را با بازیگران سیاه‌پوست خود به کارگردانی رایان کوگلر (Ryan Coogler) و نویسندگی جو رابرت کول (Joe Robert Cole) به تصویر کشید. این فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم شد و سه اسکار برد و ۱.۳ میلیارد دلار فروش جهانی داشت. گویا بعد از گذشت یک دهه از موفقیت استودیو مارول به دنبال Iron Man (مرد آهنی) برنامه کوین فایگی (Kevin Feige)، مدیر استودیو، تکرار ساخت فرنچایزهای ابر قهرمانی با قومیت‌های منفاوت و مختلف در جلو و پشت دوربین است.

لارسون برای بازی در فیلم Short Term 12 را کرتون همکاری داشته است. کرتون فیلم The Glass Castle را نیز ساخته است.

کالاهام ید طولایی در ساخت فیلم‌های ابر قهرمانی و فرنچایزها دارد و تجربه‌اش بعنوان یک چینی آمریکایی وارد این کار می‌کند. او اخیرا یکی از نویسنده‌های دنباله زن شگفت‌انگیز به همراه پتی جنکینز (Patty Jenkins) و جوف جونز (Geoff Johns) بوده و انیمیشن سونی، Spuder-Man: Into the Spider-Verse 2 را نوشته است. او پیش‌نویس اولیه Zombieland 2 را قلم زده که تولیدش از ماه ژانویه آغاز گردیده و سریال کمدی اکشن آمازون، Jean-Claude Van Johnson را با بازی جین-کلاود ون دام (Jean-Claude Van Damme) ساخته است. او فرنچایز Expendables و ریبوت گودزیلا را نیز ساخته است.

کامیک شانگ-چی اولین بار در Special Marvel Edition شماره ۱۵ در دسامبر ۱۹۷۳ توسط استیو انگلهارت (Steve Englehart) و جیم استارلین (Jim Starlin) چاپ شد. فیلم‌نامه این کار باعث می‌شود قهرمان آن وارد کلیشه نشود. شانگ-چی پسر جهان شناس چینی است که در چین آموزش دیده و با جهان بیرون ارتباطی ندارد. او سرانجام با جهان خارج ارتباط برقرار می‌کند تا کار پدرش را دنبال کند و متوجه می‌شود پدرش آن کسی نبوده که همیشه ستایش می‌کرده و چیزی است که مردم “دکتر اهریمن” می‌نامند. او حتی چند قرن سن دارد.

منبع: ددلاین

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.