سریال Halo: دلیل کناره‌گیری روپرت وایت از کارگردانی این سریال تلویزیونی

15 March 2019 - 17:30

شبکه‌ی شوتایم قصد ساخت سریالی تلویزیونی از روی فرنچایز بازی ویدیویی Halo «هیلو» دارد، اما اواخر سال ۲۰۱۸ روپرت وایت (Rupert Wyatt) کارگردان این سریال از ساخت آن کناره‌گیری کرد. حالا وایت اعلام کرده دلیلش برای جدایی از این پروژه چه بوده است. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

تولید پروژه‌ی لایو اکشن Halo مدت زیادی طول کشیده، و ابتدا قرار بود فیلم Halo سال ۲۰۰۵ ساخته شود و پیتر جکسون (Peter Jackson) تهیه کننده اجرایی و نیل بلومکمپ (Neill Blomkamp) کارگردان آن باشد. ساخت آن فیلم سال ۲۰۰۷ رسما متوقف شد. سال ۲۰۱۳ شبکه شوتایم اعلام کرد قصد ساخت سریال Halo به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) را دارد، اما تولید این سریال تازه شروع شده و اسپیلبرگ دیگر نقشی در آن ندارد. وایت قرار بود یکی از کارگردانان این سریال باشد، اما ماه دسامبر ۲۰۱۸ اعلام شد او به دلایل شخصی از این پروژه کناره‌گیری کرده است. به تازگی مشخص شد اتو بثرست (Otto Bathurst) کارگردان فیلم Robin Hood «رابین هود» قرار است سریال Halo را کارگردانی کند.

وایت به تازگی طی مصاحبه‌ای با ذکر اینکه در ابتدا اشتیاق زیادی برای این پروژه داشته، دلیل جدایی خودش از این پروژه را اعلام کرده است:

زمانی که من وارد این پروژه شدم، چیز زیادی درباره‌ی داستان Halo نمی‌دانستم – به همان اندازه که وقتی وارد پروژه‌ی Planet of the Apes «سیاره میمون‌ها» شدم درباره‌ی آن داستان می‌دانستم – اما خودم را غرق آن کردم و متوجه شدم این داستان چقدر عمیق و پرمفهوم است. در ابتدا خیلی هیجان‌زده بودم. به نظرم اگر رویکرد متفاوتی نسبت به این داستان داشتم، شرایط طور دیگری پیش می‌رفت، اما به عنوان کارگردان یک سریال تلویزیونی خیلی سخت است به مغز متفکر یک سریال تبدیل شد. بنابراین می‌دانستم قرار نیست دیدگاه خودم به صورت کامل اجرا شود، اما اصلا ناراحت نیستم چون گروه سازنده‌ی مستعدی ساخت این سریال را برعهده دارند.

به همین دلیل مشخص شد زمان زیادی برای ساخت این سریال نیاز است، شاید حتی چندین سال، و همچنین ممکن بود مشکلات بودجه‌ای برای این پروژه‌ی جاه‌طلبانه به وجود بیاید. اما درنهایت نتوانستم بین بخش‌های مختلف پروژه هماهنگی برقرار کنم. در همین حین شوتایم تصمیم گرفت به کار سرعت ببخشد، و اگر من شورانر سریال بودم شاید تا سه سال آینده هم درگیر این پروژه می‌ماندم، اما به عنوان کارگردان چندین قسمت، کارهای بهتری هست که من در این زمان می‌توانم انجام دهم. بنابراین جدایی از این پروژه برایم خیلی ناراحت‌کننده بود، اما حقیقت این است که این پروژه در آن چارچوبی که من دوست داشتم قرار نمی‌گرفت.

سریال Halo راه زیادی در پیش دارد، چون هنوز بازیگر نقش مستر چیف انتخاب نشده است، بنابراین ممکن است تولید این پروژه چندین سال دیگر طول بکشد، اما نکته‌ی امیدوارکننده این است که فرنچایز Halo خطوط داستانی جالب و زیادی دارد که می‌توان از آن‌ها در ساخت سریالی با چندین فصل بهره برد. اگر سریال Halo به اندازه‌ی فرنچایز بازی ویدیویی عالی و محبوب شود، قطعا وایت از این کار خود پشیمان خواهد شد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.